پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
این مجله آمریکایی نسبت به احتمال واکنش خصمانه ترامپ پس از آزمایش اژدر "حوت" هشدار داده است.
شعار سال: مجله آمریکایی "نیوز ویک (News Week) با انتشار گزارشی به آزمایش "اژدر حوت” توسط ایران در خلیج فارس پرداخته است.

هر چند این رسانه آمریکایی در گزارش خود اذعان می کند که آزمایش این اژدر، نه با توافق هسته ای در تعارض است و نه با قطعنامه های سازمان ملل، با این وجود از امکان واکنش خصمانه ترامپ سخن به میان آورده و به ایران هشدار داده است!

در این گزارش می خوانیم:

«مقامات آمریکایی می گویند ایران در روزهای اخیر یک اژدر با تکنولوژی بالا که بر اساس مدل روسی مشابه که سریعترین اژدر جهان است ساخته شده را در تنگه هرمز آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش ها این موشک ایرانی که "حوت” نام دارد یکی از نسخه های اژدر روسی "اشکفال VA-111است که قابلیت حرکت با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت را دارد؛ یعنی چیزی حدود چهار برابر اژدرهای معمولی، و همچنین ۱۲ هزار یارد را پشت سر می گذارد.

رکس تیلرسون از اقدامات خرابکارانه ایران و بررسی مجدد سیاست های آمریکا در قبال ایران می گوید

این سلاح ایرانی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در فیلمی با کیفیت پایین دیده شده است و پس از آن در سال ۲۰۱۵ در یک نمایشگاه نظامی سپاه پاسداران ایران به نمایش گذاشته شده است.

این موشک ایرانی با استفاده از تکنولوژی شبیه موشک روسی "اشکفال”، با تولید حباب های بخار از آب های اطراف خود، لایه ای از گاز در اطراف خود ایجاد می کند و از تماس مستقیم با آب جلوگیری کرده و به سرعتی ویژه دست می یابد.

به نظر می رسد این آزمایش موشکی که هنوز توسط تهران تایید نشده است، برای افزایش سرعت اژدر حوت طراحی شده بوده است چرا که هدفی را نشانه نرفته است. این موشک مجهز به سیستم هدایت کننده ای پیشرفته است.

مقامات ارشد سیاسی و نظامی ایران به صورت آشکارا اعلام کرده اند که در مواجهه با تهدیدهای آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به تقویت و مدرن سازی توان نظامی خود خواهند پرداخت.

هرچند این آزمایش موشکی با توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در تضاد نبوده و ناقض قطعنامه سازمان ملل در رابطه با آزمایش های موشکی ایران نیز نیست، اما می تواند موجب برانگیختن دشمنی دولت ترامپ شود که با توافق هسته ای باراک اوباما با تهران، مخالف بوده و وعده داده است که موضعی سخت در قبال ایران اتخاذ نماید.

کاخ سفید در اعلامیه اخیر خود پایبندی ایران به توافق هسته ای -که این کشور را ملزم به اعمال محدودیت های گسترده بر برنامه هسته ای خود می کند- را تایید کرده است اما در عین حال رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، توافق هسته ای را توافقی شکست خورده خوانده است که قدرت جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای را ندارد.

ایران هرگونه پیگیری دستیابی به تسلیحات هسته ای را انکار کرده و تاکید دارد که برنامه هسته ای این کشور صرفا در راستای اهداف صلح آمیز است. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به انتقاد شدید از اظهارات تیلرسون پرداخته و عنوان کرده است که "اتهامات فرسوده و کهنه آمریکا علیه ایران” نمی تواند پایبندی ایران به برجام را پنهان کند و آمریکا باید به تعهدات خود بر اساس توافق هسته ای پایبند باشد.»


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی احرار گیل، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 145305، www.ahrargil.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین