پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
انحراف در بودجه پیاده‌راه و خسارت مالی و اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و … بخشی از سیاست‌های شهردار رشت در مدیریت این شهر است.

شعار سال: شهردار رشت از به کارگیری عقلانیت در روند توسعه سخن گفته و منظورش را از عقلانیت در توسعه نگفته و آنچه که دنبال کرده‌ام و یا از منش و ادبیات شهردار می‌فهمم این است که عقلانیت مورد توجه وی کاملاً غربی است و به باور من هم درک درستی از توسعه حتی در معنای غربی آن ندارد و انتظار می‌رود شهردار بیاید خاستگاه فکری توسعه‌ای که از آن نام می‌برد را برای جامعه ارزش‌مدار ما توضیح دهد.

عقلانیت جوهر هر آن‌ چیزی است که عقلانی نامیده می‌شود و نتیجه و محصول خرد بوده و ریشه کلمه عقلانیت در زبان غربی آن به معنای محاسبه‌گری می‌آید و خرد، اما به معنای شهود، احساس، واکنش خود به خودی، احساسات یا عقیده نیست، خرد با درک مشترک آغاز می‌شود و با کمک توانایی شمردن، اندازه گرفتن، نظم بخشیدن، مرتب کردن، طبقه‌بندی، تفسیر و استدلال توسعه می‌یابد بنابراین گفتمان عقلانی، ساختاری منسجم و قابل بحث بوده و بر مبنای نوعی محاسبه منطقی ساخته شده که به طور کامل آن را از یک نظر شخصی صرف مجزا می‌کند و چنین گفتمانی باید به روشی مورد تأیید همگان، درست و صحیح باشد.

تفکر غیر عقلانی از اثبات کردن خود به دیگران طفره می‌رود و شخص غیرعقلانی منطق را دنبال نمی‌کند و از یک شاخه به شاخه دیگر می‌پرد و تصمیمات او عموماً غیرمتجانس و بی‌ارتباط با یکدیگرند و با منطق و خرد سازگاری ندارد.

بیست و چند ماه است که سیاستگذاری شهردار در سیستم شهرداری رشت بر دستگاه عریض و طویل این نهاد حاکم بوده و بسیاری از موضوعاتی که شهردار آنها را عقلانی می‌داند، عقلانی نیستند و تنها کافی است زاویه نگاه خود را تغییر دهد و یا با آگاهان مشورت کند تا متوجه این مسأله شود که عقلانیت آن نیست که می‌گوید.

آیا سیاست‌های شهردار برای ایجاد پروژه پیاده‌راه فرهنگی با آن همه انحراف مالی و خسارت بار مالی و اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و بلایی که بر سر بازار آمده و حرمت‌ها در مسیر این پروژه از کف رفت، عقلانی است؟

آیا اقدام شهردار در اجرای پروژه BRT و قطع درختان کهنسال خیابان امام خمینی(ره) رشت عقلانی است؟

آیا شهردار در انتخاب پیمانکاران مختلف و وابسته و تولید رانت برای دلالان عقلانی عمل کرده است؟

آیا شهردار در صدور حدود چهار هزار حکم جا به‌جایی عقلانی رفتار کرده است؟

آیا شهردار در تخریب منابع انسانی شهرداری به عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی شهرداری که نتیجه‌اش را در بحران برف دیدیم، عقلانیت داشته است؟

آیا عقلانیت این است که شهردار در جمع مدیران شهرداری که خانم‌ها در آن حضور دارند با بدترین ادبیات ممکن مدیرانش را مورد عتاب قرار دهد؟

آیا عقلانیت این است که شهردار در توجیه ناکامی‌های خود پلیس راهور و آب و فاضلاب و برق را مقصر مشکلات شهر معرفی کند؟

آیا عقلانیت این است که شهردار برای تصرف شورای شهر لیست انتخاباتی ببندد؟

آیا عقلانیت این است که شهردار به سازندگان مسکن و مستقیما تماس بگیرد و برای اعضای شورای کنونی و افرادی که قرار است کاندیدای شورا شوند، ستاد مجانی بگیرد؟

آیا عقلانیت این است شورایی که باید در خدمت منافع مردم باشد توسط شهردار به خدمت گرفته شوند؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت گیلانیان ، تاریخ انتشار 5 فروردین 96، کد مطلب: 57989: www.guilanian.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین