پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
قطع کردن درختان چشم انداز زیبای شهر ارومیه وخصوصا منطقه بند ارمیه که اکنون به عنوان شلوغ ترین منطقه گردشگری ارومیه است می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر پیکره شهر ارومیه بزند.

شعار سال: امروز شهر سازی توسعه و آبادانی شهرها امریست انکار ناپذیر که روز به روز شاهد سرعت بخشیده شدن به این توسعه میباشیم.

ارومیه باغ شهری که همانند سایر شهرهای بزرگ ایران در حال توسعه و آبادانی میباشدولی این توسعه و رشد پیامد های منفی را نیز از جمله تخریب درختان و فضاهای سبز شهری را به همراه دارد.

در منطقه بند ارومیه در اطراف دانشگاه صنعتی ارومیه مسیری سر سبز و کوهستانی وجود دارد که رگه هایی از نماد باغ شهر ارومیه را میتوان در آن منطقه به چشم دید که مورد ظلم برخی افراد قرار گرفته شده است و در راستای شهر سازی و توسعه اقدام به قطع بی رحمانه همه درختان آن منطقه که تقریبا داخل محدوده شهری میباشدكرده که در آینده تبدیل به فاجعه ای برنسل های آیندمان خواهد شد.با کمی تامل میتوان دریاب که قطع شدن درختان شاید در دوره کنونی ضررآنچنانی نداشته باشد ولی قطعا در آینده موجب آسیبی شدید هم بر محیط زیست و هم بر انسان خواهد شد.

قطع کردن درختان چشم انداز زیبای شهر ارومیه وخصوصا منطقه بند اروميه که اکنون به عنوان شلوغ ترین منطقه گردشگری ارومیه است می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر پیکره شهر ارومیه بزند و جلوه زیبای این شهر را از بین ببرد.

یکی از عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست قطع بی رویه درختان و تخریب جنگل هاست که نتیجه آن در بیشتر نقاط دنیا موجب نابودی ذخایر غني زمین می شود، نابودی درختان و پوشش گیاهی در یک منطقه توسط انسان که با زندگی و حیات همه موجودات و خود انسان ارتباط تنگاتنگی دارد نابخشودنی است و پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری بر روی اکوسیستم دارد.

قطع درختان زندگی نسل های آینده را تهدید جدی می کند و زندگی در آینده را تحت تاثیر قرار می دهد و زندگی آیندگان را با خطراتی رو به رو می سازد زیرا درختان یک نقش اساسی و اصلی در زندگی انسان دارند و انسان ها تنفس خود را مدیون درختان هستند، به نوعی بسیاری از نیازهای انسان را گیاهان و درختان تامین می کنند، بیشتر نیاز انسان به خوراک، پوشاک، انرزی و نیازهای دارویی از درختان تهیه می شود.

با کمی صبر و اندیشه و تامل می توان یافت زندگی انسان تا حدود زیادی به رگه های درختان وابسته است و نا مهربانی با آنان و قطع درختان ظلمی بزرگ و نابخشودنی است که زندگی انسان و سایر موجودات را به شدت به خطر می اندازد.

حال سوال اينجاست چه سازماني دستور قطع درختان با قدمت چندين ساله را در عصر كنوني كه ماشين هاي مخصوص جابجا كردن درختان وجود دارد داده است؟

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری باریش، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396، کد مطلب: 6461: www. barishnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
حیفه واقعا تخریب درختان قدیمی الان تو خیلی از شهره ا ئاره انجام میشه کسی نیس جلوشو بگیره واقعا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین