پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
یک گروه هکری که یک ماه قبل روش‌‌های جاسوسی سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرده بود، قصد دارد در ماه ژوئن یعنی یک ماه دیگر اطلاعات تازه ای در این زمینه منتشر کند.
شعارسال:
Shadow Brokersاعلام کرده که هر ماه افشاگری های تازه ای در مورد جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا به عمل می آورد.

افشاگری ماه گذشته این گروه در مورد نحوه سوءاستفاده این آژانس از آسیب پذیری های ویندوز باعث شد عده‌ای یک باج افزار به نام واناکرای طراحی کرده و به طور گسترده در اینترنت منتشر کنند. این باج افزار که در بیش از 100 کشور جهان مشاهده شده فایل های رایانه ای کاربران را رمزگذاری کرده و برای قفل گشایی از آنها 300 دلار پول درخواست می کند.

هکرهای Shadow Brokers می گویند از جمله اطلاعات مسروقه از آژانس امنیت ملی آمریکا که قرار است توسط آنها در ماه آینده میلادی افشا شود می توان به داده های برنامه های موشکی و هسته ای ایران، روسیه، چین و کره شمالی اشاره کرد.البته رمز دسترسی به این اطلاعات به افرادی داده می شود که بیشترین مبلغ را به این منظور بپردازند.

ظاهرا بخشی از اطلاعاتی که قرار است افشا شود مربوط به آسیب پذیری های ویندوز 10 است. اگر چنین اتفاقی روی دهد می توان انتظار داشت مجدد بدافزارها و ویروس هایی با استفاده از همین اطلاعات در فضای مجازی منتشر شود.

Shadow Brokers قصد دارد افشاگری هایی در مورد بانک ها و برخی موسسات مالی که از سوئیفت استفاده می کنند هم به عمل آورد. از سوئیفت برای تبادل پیام میان بانک ها و موسسات مالی استفاده می شود. مایکروسافت در واکنش به این اخبار از اعلام آمادگی برای واکنش به تهدیدات تازه خبر داده است.

باج افزار وانا کرای که بعد از افشاگری قبلی Shadow Brokers طراحی شد تا به حال بیش از 300 هزار رایانه در 150 کشور جهان را آلوده کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1396، کدخبر: 13960227000203، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
وارد ایران نشه یه وقت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین