پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۲۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
نمي توان اين واقعيت را تکذيب کرد که اين روزها کتاب رکوردهاي «گينس» از بزرگ ترين ستاره هاي دنيا نيز مشهورتر است. خيلي از مردم در سراسر دنيا اين کتاب را به خوبي مي شناسند و هميشه پيگير اخبارش هستند. کتاب رکوردهاي گينس هر سال با رکوردهاي جديدي به چاپ مي رسد. در اين ميان، ايراني ها هم با همه دردسرهايي که براي ثبت رکوردشان در اين کتاب دارند توانسته اند رکوردهاي جالبي را در اين کتاب به ثبت برسانند. اگر ايراني باشيد، ثبت رکورد در کتاب گينس بسيار براي تان سخت خواهد بود و دردسرهايي خيلي بيشتر از مردم ساير کشورهاي دنيا خواهيد داشت.

شعار سال: نمي توان اين واقعيت را تکذيب کرد که اين روزها کتاب رکوردهاي «گينس» از بزرگ ترين ستاره هاي دنيا نيز مشهورتر است. خيلي از مردم در سراسر دنيا اين کتاب را به خوبي مي شناسند و هميشه پيگير اخبارش هستند. کتاب رکوردهاي گينس هر سال با رکوردهاي جديدي به چاپ مي رسد. در اين ميان، ايراني ها هم با همه دردسرهايي که براي ثبت رکوردشان در اين کتاب دارند توانسته اند رکوردهاي جالبي را در اين کتاب به ثبت برسانند. اگر ايراني باشيد، ثبت رکورد در کتاب گينس بسيار براي تان سخت خواهد بود و دردسرهايي خيلي بيشتر از مردم ساير کشورهاي دنيا خواهيد داشت.


يکي از مشکلات ايراني ها براي انجام اين کار عدم فعاليت نمايندگي گينس در کشورمان است. در چنين شرايطي از آنجا که گينس در ايران نمايندگي ندارد، نماينده اي هم براي ثبت به کشورمان نمي فرستد. بنابراين فردي که مي خواهد رکوردش را ثبت کند بايد قبل از هر اقدامي مبلغي جهت ثبت نام در اين موسسه و بررسي رکوردش به حساب موسسه گينس واريز کند و بعد در کشوري مانند ترکيه و امارات، نمايندگان اين موسسه را براي پيگيري رکوردش دعوت کند.

رکوردگيري از او در حضور نمايندگان اين کتاب صورت مي گيرد و بعد از تاييد شدن نام و رکوردش در جديدترين کتاب گينس چاپ مي شود. البته موسسه گينس راه ديگري نيز جلوي پاي افرادي گذاشته که توانايي ثبت رکورد دارند ولي امکان پرداخت هزينه را ندارند. اين افراد مي توانند در وب سايت موسسه گينس نام خود را به ثبت برسانند.

فقط کافي است فيلم و عکسي از زمان رکوردزني خود براي کارشناسان اينترنتي وب سايت گينس ارسال کنند. جالب است بدانيد موسسه گينس به فردي که يکي از اين دو روش را براي ثبت انتخاب کرده باشد، مدرک ثبت رکورد خواهد داد. در اين گزارش به سراغ ايراني هايي رفته ايم که به يکي از اين روش ها رکوردشان در گينس ثبت شده است.

1- بزرگ ترين فرش دستباف جهان

يک شرکت معتبر ايراني که سابقه خوبي در عرصه بافت فرش ايراني در کارنامه کاري اش داشت، در سال 1384 برنده مناقصه بافت فرشي شش هزار متر مربعي شد. کشور سفارش دهنده اين فرش بزرگ، امارات متحده عربي بود. آنها اين فرش را براي پهن کردن در مسجد «شيخ زايد» مي خواستند.

ايراني هاي گينس را بشناسيد

مسجد شيخ زايد، مسجدي است در شهر «ابوظبي» که بعد از «مسجدالحرام» و «مسجدالنبي» در عربستان سعودي، سومين مسجد بزرگ جهان به شمار مي رود و يکي از نقاط ديدني کشور امارات به شمار مي آيد.

پس از گذشت 14 ماه از عقد قرارداد، فرشبافان نيشابوري فرشي با ابعاد شش هزار متر مربع با دو ميليارد و 224 ميليون گره را در 35 رنگ به اماراتي ها تحويل دادند. البته پيش از تحويل اين فرش به اماراتي ها، ايراني ها از اين فرش در مصلاي تهران و در حضور خبرنگاران ايراني و خارجي رونمايي کردند.

شرکت بافنده اين فرش ادعا کرد که اين فرش، بزرگ ترين فرش دستباف جهان است و از نمايندگان کتاب گينس درخواست کرد براي کارشناسي به کشور امارات بيايند. نمايندگان گينس نيز پس از بررسي هاي دقيق اعلام کردند که تاکنون در دنيا فرش دستبافي به اين بزرگي بافته نشده است. بزرگ ترين فرش دستباف جهان در سال 1390 در کتاب رکوردهاي گينس به نام ايران ثبت شد.

2-شنا در 85 روز
ايراني هاي گينس را بشناسيد


نام محمدحسين کبادي، شناگر هرمزگاني در سال 2012 در کتاب گينس به ثبت رسيد. اين ايراني يک رکورد جالب در تاريخ رشته شنا در آب هاي آزاد به جا گذاشته است. کبادي توانست در مدت 85 روز شنا در آب هاي آزاد خليج فارس و طي کردن هزار و 100 کيلومتر رکورد اولين و سريع ترين زمان براي شنا در خليج فارس را به نام خود ثبت کند. اين شناگر تمام مسير را به صورت انفرادي و داخل يک محفظه فلزي طراحي شده شنا کرده است. سفر او در 23 اسفند 1390 به پايان رسيده است. پيش از اين شناگر اتريشي، يک شناگر اتريشي با طي کردن 700 کيلومتر نام خود را در کتاب رکوردهاي جهاني گينس ثبت کرده بود.

3-ماراتن به سبک مويدي

ايراني هاي گينس را بشناسيد

«پروانه مويدي» يک زن ايراني است که از سال ها قبل ساکن کشور آمريکاست. نام او در کتاب گينس به عنوان رکورددار «بيشترين شرکت در دو ماراتن در يک سال» به ثبت رسيده است. مويدي موفق شده در مدت يک سال در 168 مسابقه دو ماراتن شرکت کند و بدود. مويدي ادعا کرد که توانايي شرکت در بيش از 168 مسابقه را هم داشته و شايد يک روز خودش رکورد خودش را بزند.

4-سيامند رحمان در گينس

ايراني هاي گينس را بشناسيد

چندي پيش يک اتفاق جالب در ميان پارالمپيکي هاي ايران افتاد. «خيلي از ورزشکاران موفق شدند با رکوردزني هاي بي سابقه نام شان را در کتاب گينس به چاپ برسانند.يکي از اين ورزشکاران «سيامند رحمان» بود. او در روز چهارم دسامبر 2011 در دسته 100+ کيلو موفق شد در شارجه امارات وزنه 291 کيلويي را مهار کند. همچنين اين وزنه بردار در بازي هاي پارالمپيک 2012 که در لندن برگزار مي شد توانست با مهار وزنه 280 کيلويي، مدال طلاي جهان را از آن خود کند. نام اين ورزشکار به عنوان رکورددار در تازه ترين کتاب گينس به چاپ رسيده است.

5- کماندار رکورددار

ايراني هاي گينس را بشناسيد


«زهرا نعمتي» تنها کماندار ايراني است که در 30 مه سال 2010 در مسابقه اي که در جمهوري چک برگزار مي شد توانست موفق به کسب امتياز 622 شود. او همچنين در مسابقات پارالمپيک لندن با کسب امتياز 613 قهرمان جهان شد. نام اين بانوي قهرمان نيز به عنوان رکورددار امتياز در کتاب گينس به چاپ رسيده است.

6-رضا پاکروان يک گينسي تمام عيار


او يک گينسي تمام عيار است. نام اين ورزشکار به عنوان سريع ترين دوچرخه سواري که از صحرا عبور کرده در کتاب گينس به ثبت رسيده است. «رضا پاکروان» زندگي هيجان انگيز و ماجراجويانه اي دارد. او موفق شد در سال 2011 سوار بر دوچرخه در مدت 13 روز از الجزاير به سودان سفر کند و 1734 کيلومتر را طي کند.

7- حسين رضازاده

ايراني هاي گينس را بشناسيد

نام حسين رضازاده که به ميان مي آيد همه ياد رکوردزني در رشته وزنه برداري مي افتند. او بعد از اين که در المپيک 2000 سيدني 472 کيلوگرم را در مجموع حرکات يک ضرب و دو ضرب بالاي سر برد، صاحب يک رکورد جديد در جهان شد. بعد از آن نيز در سال 2004 بار ديگر موفق به مهار وزنه 263 کيلوگرم در حرکت دو ضرب شد و همان زمان نامش در کتاب گينس به ثبت رسيد. اما رکورد او در سال 2015 و در مسابقات جهاني آمريکا توسط يک وزنه بردار روس شکسته شد. «الکسي لاوچف» وزنه بردار فوق سنگين روس توانست رکورد رضازاده را بزند اما چند روز پس از اين رکوردزني، تست دوپينگ لاوچف مثبت در آمد و اين جايگاه براي رضازاده باقي ماند.

8- احسان قائم مقامي

احسان قائم مقامي در سال 2011 در بازي «سمولاته» - مسابقه شطرنج همزمان با چند شطرنج باز توانست عنوان بيشترين بازي شطرنج همزمان را به نام خود ثبت کند. اين استاد بزرگ شطرنج در اين رقابت 25 ساعته با 604 شطرنج باز بازي کرد و توانست 590 پيروزي به دست آورد و 97 درصد از بازي هايش را ببرد.

9-. طولاني ترين نقاشي جهان

ايراني هاي گينس را بشناسيد

بوم هاي 100 متري به هم متصل شدند و مسافتي پنج کيلومتري را به وجود آوردند. طولاني ترين نقاشي دنيا روي همين بوم ها کشيده شده است. موضوع اين نقاشي «به سوي نور» است و زندگي حضرت محمد (ص) و تلاش اين حضرت را براي گسترش صلح و عدالت به تصوير کشيده است. اين رکورد در وب سايت گينس به ثبت رسيد. رکورد قبلي طولاني ترين نقاشي با 2987 متر در امارات متحده عربي ثبت شده است.

10آيت الله خميني (ره)

ايراني هاي گينس را بشناسيد

نام بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در وب سايت گينس ثبت شده است. از مراسم تشييع پيکر مطهر امام خميني (ره) به عنوان بيشترين تعداد شرکت کننده در يک مراسم ياد شده است. به نوشته گينس، 10 ميليون و 200 هزار نفر در اين مراسم شرکت کردند. اين تعداد شرکت کننده حدود يک ششم جمعيت آن زمان ايران بوده است.

11- اولين زن توريست فضايي

ايراني هاي گينس را بشناسيد

«انوشه انصاري» اولين زني است که براي سفر تفريحي به فضا رفت. او در سال 1385 مدت 9 روز را در يک ايستگاه بين المللي فضايي سپري کرد و بعد از اين سفر نامش را به عنوان اولين توريست فضايي زن در کتاب رکوردهاي بين المللي گينس و وب سايت گينس به ثبت رساند. انصاري تابعيت ايراني و آمريکايي دارد. او براي اين سفر حدود 20 ميليون دلار پرداخت کرد.

12-ميلاد محسني گل کاشت

ايراني هاي گينس را بشناسيد

«ميلاد محسني» يک فوتباليست تکنيکي است اما او تاکنون در هيچ تيم معروف ايراني توپ نزده است. در عوض اين بازيکن تمام وقتش را گذاشته تا هم بتواند با توپ پينگ پنگ روپايي بزند و هم با توپ فوتبال. او حتي در برنامه هاي زنده نيز با ساچمه روپايي زده است. اين پسر با استعداد توانست در دسامبر 2016 در کشور امارات مقابل چشمان نمايندگان گينس رکورد رويايي را از آن خود کند. ميلاد محسني در اين باره مي گويد: «توانستم رکورد روپايي با توپ تنيس را در يک دقيقه بشکنم که پيش از من در دست مردي به نام جرمي از کشور آلمان بود. او 190 روپايي در يک دقيقه زده بود و من توانستم 194 روپايي را ثبت کنم

13- حب درويش و 144 روپايي

«مهدي حب درويش» فوتباليست جوان کشورمان با شکستن رکورد روپايي سرعتي با توپ، سال ها پيش نام خود را در کتاب رکوردهاي جهاني گينس به ثبت رساند. او در روز جمعه 25 دي ماه 90 در حضور نماينده گينس موفق شد در يک دقيقه، 144 بار با توپ تنيس روپايي بزند و به اين ترتيب رکورد سرعتي روپايي زدن را از آن خود کند. حب درويش براي اين رکورد سال ها وقت گذاشت و 55 هزار و 500 پوند هم به حساب گينس واريز کرد. مدتي بعد از ثبت رکورد حب درويش، يک مرد آلماني رکورد او را شکست و به اين ترتيب نام مهدي حب درويش در جديدترين چاپ کتاب گينس حذف شد.

14- تيم ملي گينسي

ايراني هاي گينس را بشناسيد

تيم واليبال نشسته مردان ايران در سالي که گذشت عنوان برترين تيم ملي واليبال نشسته را در تمام ادوار پارالمپيک به دست آورد. کارشناسان اعلام کردند در سال هاي 192، 1996، 1988، 2000، 2008 و 2016 هيچ تيم واليبال نشسته اي نتوانسته است مانند تيم ايران قدرتمند عمل کند. تيم ملي واليبال نشسته مردان ايران اولين تيم ملي کشورمان است که گينسي شده است.

15-مجيد فرزين منهاي 80 کيلوگرم

ايراني هاي گينس را بشناسيد

«مجيد فرزين» يکي ديگر از ورزشکاران پارالمپيکي ايران است. او که سال هاست در رشته وزنه برداري فعاليت مي کند در کارنامه ورزشي خود مهار وزنه 340 کيلويي را دارد. او در دسته منهاي 80 کيلوگرم در بازي هاي پارالمپيک 2016 ريو توانست وزنه 240 کيلويي را بالاي سر برده و مدال طلاي اين دسته را کسب کند. نام اين ورزشکار نيز در کتاب گينس به عنوان رکورددار به چاپ رسيده است. خودش مي گويد تنها کسي که مي تواند در دسته منهاي 80 کيلوگرم اين رکورد را بشکند خودش است.

16- قدبلندترين مرد ايران


ايراني هاي گينس را بشناسيد

«مرتضي مهرزاد» را خيلي ها مي شناسند. اين ورزشکار جوان سال ها پيش توسط خبرنگار «همشهري سرنخ» کشف شد و بعد از گفتگو با همشهري سرنخ به برنامه «ماه عسل» دعوت شد. بعد از آن بود که با حضور در اين برنامه به تيم ملي واليبال نشسته دعوت شد.

مرتضي خيلي زود راهي تيم ملي واليبال پارالمپيک ايران شد و در مسابقات ريوي برزيل خوب درخشيد. نام مرتضي با دو متر و 46 سانتيمتر قد به عنوان بلندترين ورزشکار تاريخ پارالمپيک در آخرين نسخه گينس چاپ شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1396، کد مطلب: - :www. aryanews.com. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین