پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا با دریافت کافی اشعه‌های تابشی در ماه گذشته، توانست 67.2 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کند و رکوردهای پیشین را بشکند.

شعار سالایالت کالیفرنیا همچنین در 16 مه 2017 با تولید 4985 مگاوات برق در یک روز، رکوردی تازه را برای استفاده انرژی بادی ثبت کرده است.

زمانی که بزرگ‌ترین شبکه برق کالیفرنیا با تجهیزات و امکانات برق آبی ترکیب شد، انرژی تجدیدپذیر حتی بیش از 80.7 درصد از کل انرژی تولیدی را در 13 مه 2017 تأمین کرد.

«اپراتور سیستم مستقل کالیفرنیا» (California Independent System Operator)، بزرگ‌ترین شبکه برق این ایالت؛ به لطف آفتاب مناسب و کافی، ذخایر آبی مملوء و تجهیزات خورشیدی، رکورد قبلی خود را شکست.

ایالت کالیفرنیا همچنین، رکورد دیگری را در 16 مه 2017 برای بهره‌گیری از انرژی بادی با تولید 4.985 مگاوات در یک روز، از خود به جای گذاشت.

استیون گرینلی (Steven Greenlee)، سخنگوی شرکت سیسکو (CISO) به وب سایت خبری «SF Gate» گفت: «امسال قرار است تا یک سال پر جنب و جوش برای ثبت رکوردهای تازه باشد. علی الخصوص که رکوردهای خورشیدی یکی پس از دیگری شکسته می‌شوند.

شهر سان فرانسیسکو در این ایالت ساحل غربی در مسیر استفاده از انرژی‌های پاک برای سیستم حمل و نقل عمومی خود تا سال 2054 است.

رکوردشکنی با تأمین 80 درصد انرژی تولیدی به کمک روش‌های تجدیدپذیر

با وجود اینکه ایالت کالیفرنیا از لحاظ انرژی‌های تجدیدپذیر در مسیر درستی حرکت می‌کند، در عین حال یکی از آسیب‌خیزترین ایالت‌های آمریکا از نظر بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی از جمله خشکسالی‌های ویران‌کننده و آتش‌سوزی جنگل‌ها است.

سایر ایالت‌ها و شهرهای آمریکا نیز به دنبال استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

انرژی مورد نیاز ساختمان‌های حکومتی و دولتی در شهر لاس وگاس آمریکا به طور کامل از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

شهر شیکاگو نیز، انرژی مورد نیاز تمام ساختمان‌های شهر را تا سال 2025 از انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد کرد.

شهر آتلانتا متعهد شده است که 100 درصد انرژی مورد نیاز خود را تا سال 2025 از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کند. تمام ایالت ماساچوست و ایالت هاوایی آمریکا به ترتیب تا سال 2035 و 2045 از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهند کرد.

این حرکت رو به جلو علی رغم از بین بردن تحولات کمک‌کننده به تغییرات آب و هوایی در دولت دونالد ترامپ، همچنان ادامه خواهد یافت.

رکوردشکنی با تأمین 80 درصد انرژی تولیدی به کمک روش‌های تجدیدپذیر

دونالد ترامپ، اسکات پروت (Scott Pruitt) دادستان کل سابق ایالت اوکلاهاما را که اعتقاد چندانی به تغییرات آب و هوایی ندارد، به سمت رئیس «سازمان حمایت از محیط زیست» (EPA) منصوب کرده است. این سازمان همان سازمانی است که اسکات پروت به نمایندگی از مشتریان صنعت انرژی از آن سازمان، اقامه دعوی کرده بود.

سازمان «خدمات پارک‌های ملی» (The National Park Service) چندی است که دیگر هیچ پیامی در صفحه‌ی توئیتر خود، در مورد تغییرات آب و هوایی منتشر نمی‌کند.

دونالد ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود علیه انرژی‌های بادی، سخن گفت و مدعی شد که توربین‌های بادی، در حال قتل عام تمام عقاب‌های طلایی ایالت کالیفرنیا هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفاف، تاریخ انتشار 03خرداد 96، کدمطلب:۴۲۸۲۷۸،www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین