پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: در فوتبال ایران جایگاه کانون های هواداری به درستی تعریف نشده است و این کانون ها به شکل اصولی و واقعی اداره نمی شود.

شعار سال«کاظم اولیایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص رفتارهای برخی هواداران تیم ها در ورزشگاه ها که منجر به محرومیت آنها می شود، گفت: تاکنون برای هواداران باشگاه ها چه اقدام مثبتی صورت گرفته است که انتظار داشته باشیم آنها به صورت آموزش دیده در ورزشگاه ها رفتار کنند.

وی با اشاره به رفتار برخی هواداران فوتبال ایران در ورزشگاه و دلایل محرومیت پرسپولیس به انجام یک بازی در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا بدون حضور تماشاگران گفت: یکی از راهکارهای مهم در حل این مشکل، نزدیک شدن هواداران به باشگاه های مورد علاقه خود است.
مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران افزود: زمانی که یک فرد منافع باشگاه محبوب خود را به میزان منافع شخصی خود مهم ببیند، هیچ گاه دست به رفتارهای پرخاشگرانه و خطر آفرین نخواهد زد.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران، گفت: مدیران باشگاه ها باید بدانند با حضور بوقچی های وابسته به باشگاه، مشکلات ورزشگاه ها حل نخواهد شد و تنها راه حل نجات از این وضعیت، ایجاد تشکل های خودجوش هواداری از سوی حامیان واقعی تیم ها است.
اولیایی با بیان اینکه «مطمئن باشید اگر باشگاه های ما چنین کانون هایی داشته باشند، بسیاری از مشکلاتشان کاسته خواهد شد»، گفت: یکی دیگر از مشکلات فوتبال ایران در کنترل هواداران، شماره دار نبودن صندلی های ورزشگاه ها است.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران، گفت: برگزاری بازی بدون حضور تماشاگر آن هم در سطح مسابقات آسیایی به کل فوتبال ایران لطمه وارد خواهد کرد و امیدوارم با حساس شدن کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی آسیب نبیند.
مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال تهران همچنین معتقد است اختلافات فوتبالی ایران و عربستان در اتخاذ چنین تصمیماتی بی تاثیر نیست و پس از اینکه فدراسیون فوتبال ایران نتوانست مقابل عربستانی ها پیروز باشد، حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر شد.
اولیایی در پاسخ به این سئوال که آیا برخورد قضایی با هواداران جنجال ساز می تواند به بهبود شرایط کمک کند، گفت: قطعا هر نظارتی روی رفتار هواداران بی تاثیر نخواهد بود، اما این شیوه، مشکلات ما را از ریشه حل نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: در فوتبال ایران تا به امروز هیچ کار مثبتی برای هواداران صورت نگرفته و به همین دلیل ما هم نمی توانیم از آنها انتظار داشته باشیم. در فوتبال ایران چیزی به نام باشگاه وجود ندارد و در واقع ما بیشتر به تیمداری پرداخته ایم و همین مساله و سایر مشکلات تیم ها، مانع از وقت گذاشتن برای هواداران می شود.
اولیایی همچنین با انتقاد از محرومیت در نظر گرفته شده برای محسن فروزان، گفت: این محرومیت به هیچ عنوان برای من قابل باور نیست. اگر مسایل مطرح شده صحیح باشد، فکر می کنم افرادی که در کمیته اخلاق حضور دارند هیچ شناختی از حقوق خود در این کمیته ندارند و نمی دانند اجازه دخالت در زندگی شخصی افراد را ندارند.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اول خرداد ماه با صدور حکمی محسن فروزان را برای سه ماه از حضور در فوتبال محروم کرد. فدراسیون فوتبال که رای کمیته اخلاق را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد، به جزییات این رای اشاره نکرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کدمطلب:82544037 (6002630)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین