پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از آشنایی هزار و 300 معلم با آموزه‌های امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: نزدیک به 600 طلبه برای ترویج این واجب دینی در مدارس دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند.

شعار سال: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین معرفت ظهر امروز در قم، با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم طی چهار ماه اخیر برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: نزدیک به پنج هزار نفر از آمران به معروف برای شرکت در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نزدیک به هزار نفر در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: این افراد اکنون برای نقش‌آفرینی در مدارس و مراکز مختلف آموزش و پرورش ساماندهی شده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی مردم در این ستاد قابل توجه است چرا که اکنون نزدیک به 15 هزار نفر آمر به معروف به صورت مستمر در استان فعالیت دارند.

وی از آشنایی هزار و 300 معلم با آموزه‌های امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: نزدیک به 600 طلبه برای ترویج این واجب دینی در مدارس دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند.

معرفت به تشکیل شورایی با حضور اصناف برجسته استان اشاره کرد و ادامه داد: این ستاد به منظور نهادینه‌ کردن امر به معروف و نهی از منکر مقابل گران‌فروشی و کم‌فروشی ایستادگی و موارد لازم را به کسبه گوش‌زد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شیوه مطلوبی در ادارات و سازمان‌ها نهادینه نشده است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در مذهب تشیع فرهنگ مهرورزی است اما کارمندان ادارات با این نگاه به این فریضه دینی توجه ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر نباید نسبت به ظرفیت هیأت‌های مذهبی بی‌توجه باشیم، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف استان برای اجرای این فریضه الهی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: کشورهای مختلف استکباری در دوران هشت سال دفاع مقدس نتوانستند مقابل ملت ایران ایستادگی کنند به همین علت تهاجم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و اکنون برای ایستادگی مقابله این هجمه‌ها باید فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر را در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار دهیم.

معرفت از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی نام برد و گفت: بدون اجرای این فریضه الهی نمی‌تواند تحقق مورد نظر اسلام را در جامعه پیاده‌سازی کنیم.

وی با اشاره به نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اصناف رونق داده شود چرا که این قشر به صورت مستقیم با آحاد مردم در ارتباط هستند و می‌توانند در ترویج این فرهنگ تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم اضافه کرد: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فرهنگ همگانی در جامعه اسلامی مطرح شود باید بتوانیم از حداقل امکانات و تجهیزات موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه قم نیوز، تاریخ انتشار 7 خرداد 96، کد مطلب: 48833: www.qomnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
این طرح ها واقعا جواب نمی دهد و اولویت ندارد. نمایشی است. بودجه هدر دادن است. باید روی طرح های فرهنگی و ارزشی اولویت دار سرمایه گذاری کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین