پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رونمایی از سامانه مطالبه‌گری گفت: اگر هر مسئولی بدون توجه به قانون از اجرای مطالبات عمومی سر باز بزند به‌استناد قانون مجازت اسلامی باید از خدمت منفصل شود.

شعار سال: احمد توکلی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه مطالبه‌گری، با بیان اینکه هدف از بهره‌برداری از سامانه مطالبه‌گری تسهیل کار مهم امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این سامانه مردم بتوانند بدون دغدغه و اضطراب حقوق خود را از حکومت مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دست رویکردها برای مقابله با فساد مشارکت عمومی افزایش پیدا می‌کند، گفت: بعد از مطالبه‌گری عمومی حکومت خود را در معرض نقد می‌بیند و این امر منجر به پاسخ‌گویی بیشتر دولت می‌شود.

وی در خصوص ضمانت اجرایی این دست مطالبه‌گری‌ها گفت: اگر مطالبات عمومی از پشتوانه قانونی بهره‌مند بود و کارمندان و مدیران تعمداً از اجرای آن سر باز زده باشند، بر اساس ماده 576 قانون مجازت اسلامی فرد متخلف یک تا پنج سال از خدمت منفصل خواهد شد.

عضو مجمع تشخصیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تاکنون برای تحقق مطالبات از برخی دستگاه ها شکایت شده است، گفت: در موضوع مؤسسات غیرمجاز، از رؤسای فعلی و قبلی بانک مرکزی، مدیر عامل ثامن الحجج، وزیر تعاون وقت که بدون صدور مجوز به مؤسسات اعتباری اجازه فعالیت داده است، شکایت کرده‌ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15 اسفند 96، کد مطلب:1673770،www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین