پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برای اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید بستر پذیرش اجتماعی آن فراهم شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام صفر قربان پور اظهار داشت: در قانون تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر مصوب و ابلاغ شده و در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای تشکیل گروه‌‌های طلایه‌داران امر به معروف اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به این‌که طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت تشکل‌های مردمی هستند، وظیفه اجرای این فریضه را هم در بین مردم و هم در مورد مسئولان دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر متشکل از گروه‌های ۱۰ نفره و در میان آن ها اعضای مساجد، هیأت‌های مذهبی، ادارات، احزاب، بازاریان و سایر گروه‌های مردمی قرار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار نفر برای طلایه‌داری امر به معروف در استان مرکزی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که با هماهنگی ستاد امر به معروف، آموزش‌های لازم را خواهند دید و کارت ویژه‌ای با کد رسمی به آن ها اعطا می‌شود تا بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

قربان‌پور ادامه داد: بهترین زمینه برای عملی شدن قانون امر به معروف و تذکر لسانی، آمادگی جامعه برای پذیرش فکری آن است و با توجه به فرهنگی و دینی بودن این موضوع، سازمان تبلیغات اسلامی در این رابطه وظیفه مهمی بر عهده دارد.

قربانپور اضافه کرد: ضمن باور تأثیر امر به معروف، باید این تفکر و فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود و توجه داشته باشیم ضمن اجرای مسئولیت‌های شخصی و فردی، در حوزه اجتماعی نیز وظایفی داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای از واجبات دین است بنابراین باید به آثار مطلوب این موضوع باور داشته باشیم چراکه اگر همه اهل تقوا باشند بسیاری از منکرات در سطح جامعه برطرف خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: شورای امر به معروف دستگاه‌های اجرایی علی‌رغم اینکه موظف هستند طبق ضوابط قانونی مدون خود عمل کنند، گاهی اوقات در بلاتکلیفی به سر می‌برند یا کم فعالیت دارند، یا اینکه فعالیت دارند اما عموم همراهی نمی‌کنند.

قربانپور افزود: اگر فضای مدیریت کشور فضای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشد، قطعاً ناهنجاری کاهش خواهد یافت، اما اگر امر به معروف موضوع مهمی تلقی نشود، قطعاً تبعات اجتماعی نادیده گرفتن آن در تمام عرصه‌های جامعه مشاهده خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۷۰۸۰۰۰۱۰۴، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین