پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
امام جمعه قم با محکوم کردن جنایات علیه مسلمانان میانمار گفت: مسلمانان جهان صرف نظر از برخی اختلافات و مسائل سیاسی باید در یک جبهه واحد علیه دولت ظالم و قاتل میانمار قیام و اقدام کنند.

شعار سال: آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به 17 شهریور سالروز کشتار بی رحمانه مردم توسط رژیم ستمشاهی گفت: این روز به جمعه خونین معروف شد و از ایام الله و روزهای ماندگار کشور است که روز سربلندی و ولایتمداری مردم بود.

وی افزود: روسیاهی این روز برای رژیم شاه بود که بر روی مردم حق طلب و بی دفاع خود آتش گرفت اما رو سفیدان ماندند و روسیاهان با خفت و خواری از کشور رفتند؛ همچنین 17 شهریور روز مبارزه با بی سوادی است و از مردم انتظار داریم که برای ریشه کن کردن بی سوادی اهتمام داشته باشند.

آیت الله سعیدی عید سعید غدیر را تبریک گفت و اظهار داشت: روز یکشنبه سالروز وفات مرحوم آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران است که حضرت امام لقب ابوذر زمان را به این مجاهد نستوه دادند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت موسی بن جعفر(ع) ادامه داد: سزاوار است که مردم ایران این روز را گرامی دارند، سه حرم مهم در ایران مربوط به فرزندان امام هفتم است که شامل مشهد حرم مطهر رضوی، قم حرم مطهر بانوی کرامت و شیراز حرم شاهچراغ می شود، جای جای این کشور پهناور مزین به امامزادگان از نسل امام کاظم(ع) است، مردم ضمن برگزاری مراسم جشن و سرور باید به فضائل و مناقب حضرت بیندیشند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله مدنی، ابراز داشت: ایشان به دست یکی از منافقان شقی به شهادت رسیدند و آن مجتهد مجاهد و معلم اخلاق را از جامعه گرفت، مردم بدانند نهال انقلاب که امروز به فضل الهی تنومند شده به برکت جانفشانی و خون پاک شهیدان است باید قدر آن را دانیم و اجازه ندهیم که به دست نااهلان بیفتد که این وصیت امام راحل است.

وی به بیان مطالب تحلیلی درباره غدیر پرداخت و عنوان کرد: روز غدیر در سال دهم هجرت هنگام بازگشت پیامبر اسلام از حجة الوداع اتفاق افتاد و گویای آن بود که ولایت و امامت یک مسأله الهی و عرشی بوده عقل بشر از تشخیص آن و دست بشر از تعیین آن کوتاه است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: به همین خاطر حتی پیامبر اسلام هم در تعیین خلیفه الهی دخالتی نداشتند بلکه مأمور به معرفی و ابلاغ خلیفه الهی بودند، در قرآن از این مسأله به عنوان«ما انزال الیک من ربک» یاد شده است، یعنی امر ولایت یک امر الهی و آسمانی است.

وی اضافه کرد: دومین مطلبی که در غدیر به صراحت به آن پرداخته شد نه تنها خلافت امیرمؤمنان علی(ع) بود بلکه تعیین خلفای الهی بعد از پیامبر تا روز قیامت در چند جا تصریح شده است، با وجود صراحت قرآن کریم و کلام پیامبر در خطبه غدیر خم درباره الهی بودن مسأله ولایت، متأسفانه ای عده ای بر اساس امراض سیاسی و برخی هم به دلیل جهالت راه دیگری را طی کردند و مسأله خلافت و امامت را به گونه ای دیگر تفسیر کردند به گونه ای که هرکس با هر روشی نظر مردم را به خود جلب کند و آرای بیشتری داشته باشد خلیفه و حاکم مسلمین است.

آیت الله سعیدی با بیان این که این نگاه انحرافی از آن زمان به بعد مصیبت های بسیاری را برای مسلمانان به وجود آورده است، گفت: وظیفه ما این است که معارف و اهداف غدیر را به خوبی بشناسیم تا دچار انحراف التقاط نشویم.

وی افزود: معارف غدیر که در منابع اصیل همانند موسوعه غدیر علامه امینی و خطبه غدیر پیامبر اسلام آمده را باید بفهمیم و برای دیگران بازگو کنیم، امام رضا(ع) فرمودند اگر مردم زیبایی های کلام ما را متوجه شوند تبعیت می کنند از این رو زیبایی های خطبه غدیر باید برای مردم تشریح شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که پیامبر در روز غدیر درباره امر به معروف صحبت کردند، اظهار داشت: بعد از این که درباره امر به معروف صحبت کردند فرمودند ای مردم برترین بخش امر به معروف این است که به گفته من درباره امامت و ولایت علی و فرزندان او برسید و سخن من را به دیگران که الان نیستند برسانید و غائبان را نسبت به پذیرش فرمان من توصیه کرده و آن ها را از مخالف با من نهی از منکر کنید.

وی ادامه داد: تبلیغ برای ولایت امیرمؤمنان علی(ع) در رأس امر به معروف و نهی از منکر است، معروف ولایت امیرمؤمنان بوده و منکر انکار این ولایت محسوب می شود، ما موظف هستیم امر به معروف و نهی از منکر به این دیدگاه داشته باشیم، ما که خود را طرفدار ولایت امیرمؤمنان می دانیم وظیفه داریم معارف اهل بیت(ع) در امر ولایت با همان ادب قرآنی و اهل بیت(ع) به گوش دیگران برسانیم و از هر گونه اهانت و بدگویی به دیگران پرهیز کنیم.

امام جمعه قم با بیان این که سیره اهل بیت(ع) در انتقال معارف بدگویی نبوده و نیست، ابراز داشت: لحن و سخن بد نتیجه عکس خواهد داد، بیان حقایق و معارف اهل بیت(ع) نباید منافاتی با حفظ وحدت و انسجام جامعه احترام به حقوق دیگران داشته باشد.

وی جنایات وحشیانه علیه مسلمانان میانمار را محکوم و عنوان کرد: مسلمانان تحت ستم میانمار یکی از بی دفاع ترین ملت ها در این زمان هستند، این مسلمانان سال ها در محرومیت و ظلم به سر می برند و اکثر بودایی های میانمار تحت تأثیر تبلیغات و تحریکات غربی ها به ویژه اسرائیلی های غاصب قرار گرفتند و همسوی با داعشی های خبیث و شرور بدترین ظلم ها را در حق مسلمانان مظلوم میانمار انجام می دهند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: مسلمانان روهینگیا بزرگترین قوم بدون تابعیت در جهان هستند و هیچ کشوری تابعیت آن ها را قبول نکرده است، یکی از علل این کشتار وحشیانه تفرقه ای است که در جهان اسلام ایجاد شده و کفار به ویژه صهیونیست ها بیشترین سود را از آن می برند و هم سلاح خود را می فروشند و هم اهداف پلید خود را اجرا می کنند، مسلمانان جهان صرف نظر از برخی اختلافات و مسائل سیاسی باید در یک جبهه واحد علیه دولت ظالم و قاتل میانمار قیام و اقدام کنند، هرکسی نسبت مسلمانان و انسان های تحت ستم کوتاهی کند در پیشگاه الهی مسؤول خواهد بود و مؤاخذه می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب:۵۲۳۵۶۴، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین