پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
سامانه مطالبه گری دقایقی قبل در باشگاه خبرنگاران پویا(تسنیم) با حضور احمد توکلی رونمایی شد.

شعار سال: دیده بان شفافیت و عدالت در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر عملکرد مسئولین حکومتی اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان "مطالبه گری " به آدرس daadrobot@ و daad.ir کرد.


این سامانه با هدف احقاق مطالبات مردمی راه اندازی می شود و همگان می توانند با درج خواسته ها و امضاهای خود مطالباتشان را به گوش مسئولین برسانند.

در این مراسم احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه هدف از رونمایی از سامانه مطالبه گری تسهیل امر به معروف و نهی از منکر است،ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از این سامانه مردم بتوانند بدون اضطراب مطالبات خود را از دولت و سایر دستگاه ها مطرح کنند.

در این مراسم همچنین، سید امیر سیاح ویژگی های اصلی سامانه های "مطالبه گری" و "گرا" را تشریح کرد. در این مراسم به صورت نمادین یکی از حضار راه اندازی سامانه شفافیت مالی و اعتباری را به عنوان نخستین مطالبه مردمی از وزارت امور اقتصادی و دارایی مطالبه کرد.

گفتنی است، بعد از ثبت اطلاعات مربوط به مطالبه مردمی در سامانه مذکور، این مطالبه در سایت دیده بان شفافیت به اشتراک گذاشته می شود. بعد از یک بازه زمانی مشخص، مطالبه ای که بیشترین امضای مردمی را بدست اورده باشد به عنوان مطالبه برتر از سوی دیده بان شفافیت پیگیری خواهد شد.

در این مراسم، به صورت نمادین مطالبه اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم نیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. بر اساس ماده 29 قانون برنامه ششم دولت مکلف شده بود تا سامانه حقوق و دستمزد کارمندان دولت را راه اندازی کند تا به صورت شفاف میزان دریافتی همه کارمندان منتشر شود. این در حالی است مهلت حکم برنامه ششم برای راه اندازی این سامانه دو هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 15 اسفند 96، کد مطلب: 1673796: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
امیدوارم که شفافیت مالی تمام کارکنان و کارمندان دولت به زودی سامانه مخصوص خودش رو داشته باشه تا عدالت مالی در کشور برقرار بشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین