پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
استان چهارمحال وبختیاری باوجود پتانسیل‌های بی‌شمار فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری دارد.هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای آلمان و چین وارد میدان شده‌اند

شعار سال: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های بکر و پر پتانسیل برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف ازجمله گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن، ورزشی و... به شمار می رود.

در حوزه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با داشتن منابع آب فراوان و آب‌وهوای معتدل زمینه توسعه مزارع پرورش ماهی، تولیدات گلخانه‌ای، باغبانی، دامداری و ... را دارد.به‌عنوان‌مثال چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته توانسته رتبه اول کشور در تولید ماهی قزل‌آلا را کسب کند که زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری در این حوزه همچنان در سطح استان وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون در دو حوزه کشاورزی در تولید ماهی قزل آلا و بادام توانسته رتبه بیشترین تولید کشور را کسب کند و زمینه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و همچنین حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی این محصولات وجود دارد.

راه اندازی واحد های تولید قارچ دکمه ای و واحد های تولید گل با توجه به شرایط آب و هوای این استان از دیگر ظرفیت های استان به شمار می رود.

یکی از مهم‌ترین حوزه‌های که در چهارمحال و بختیاری می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار بگیرد، حوزه گردشگری است.گوشه گوشه این استان مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و گردشگری است که باید با سرمایه‌گذاری در این حوزه زمینه ورود مسافر و گردشگر را به استان افزایش داد.

هم‌اکنون حوزه گردشگری و وجود جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار ناب و دست‌نخورده در این استان می‌تواند مهم‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری در این استان به شمار می‌رود که می‌تواند سرمایه‌گذارهای خارجی و داخلی در این حوزه وارد شوند.

استان چهارمحال‌و بختیاری در بخش مرکزی رشته‌ کوه‌های زاگرس بین پیش کوه‌های داخلی و استان اصفهان واقع‌شده است.از مهم‌ترین ارتفاعات غرب استان، قله زرد کوه است که دارای ارتفاع چهار هزار و۵۴۸متر و در کوهستان بازفت قرار دارد و تمام سال پوشیده از برف است. کوه‌های دیگر منطقه که بیش از سه هزار متر ارتفاع دارند دنباله زرد کوه بوده و حد طبیعی آن‌ها مرز بین استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است و از کانون‌های آبگیر دائمی ایران به شمار می‌روند.این استان دارای رودخانه فراوانی و بزرگی ازجمله زاینده‌رود، خرسان، بازفت، کارون و... است.

حوزه صنعت یکی دیگر از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که هم‌اکنون زیرساخت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

وجود استان‌های بزرگ مانند اصفهان و خوزستان در کنار استان چهارمحال و بختیاری بازار بسیار ارزشمندی برای واحدهای صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری به شمارمی رود.

هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی استان با داشتن زیرساخت‌های آب و برق و گاز و... محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری صنعتگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود که قیمت های مناسب زمین های این شهرک های صنعتی ظرفیت مطلوب برای سرمایه گذاری در گام اول به شمار می رود.

توسعه واحد های تولید آب معدنی با بهره گیری از چشمه های آب معدنی یکی از ظرفیت های مهم این استان در این حوزه به شمار می رود که می تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

*تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در استان چهارمحال و بختیاری ۵۵۵.۵ درصد افزایش‌یافته است

استاندار چهارمحال و بختیاریاظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها حوزه کشاورزی، صنایع فراوری و تبدیلی، گردشگری و... است.

قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که شتاب توسعه چهارمحال و بختیاری با ورود سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی شتاب می‌گیرد،عنوان کرد: بهره‌گیری از ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان موجب توسعه و ایجاد اشتغال استان می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید زمینه برای ورود سرمایه‌گذار خصوصی داخلی و خارجی به استان فراهم شود و همه مدیران تلاش کنند که زمینه را برای فعالیت این بخش در استان فراهم کنند.

وی تأکید کرد: تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در استان چهارمحال و بختیاری ۵۵۵.۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی عنوان کرد: تقاضای سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران داخلی کشور در استان چهارمحال و بختیاری۲۰۰درصد افزایش‌یافته است.

افزایش تقاضا سرمایه‌گذاری در سطح استان بیانگر این است که هم‌اکنون ظرفیت و پتانسیل‌های استان برای سرمایه‌گذاری در حال شناخته شدن استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: افزایش تقاضا سرمایه‌گذاری در سطح استان بیانگر این است که هم‌اکنون ظرفیت و پتانسیل‌های استان برای سرمایه‌گذاری در حال شناخته شدن است.

وی اظهار داشت: ورود سرمایه‌گذار به استان و سرمایه‌گذاری در استان موجب ایجاد اشتغال و ایجاد شغل‌های جدید در سطح استان می‌شوند و باید تلاش شود موانع پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرمایه‌گذاران بسیاری در سطح استان واردشده‌اند و در احداث پروژه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی مشغول فعالیت شده‌اند، ادامه داد: راه‌اندازی سه دامداری بزرگ در سطح استان توسط سرمایه‌گذاران یکی از مهم‌ترین موارد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

تولید ناخالص داخلی استان چهارمحال و بختیاری در سال۹۳ نسبت به سال۹۲،۱۷.۹۷درصد افزایش‌یافته است. سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیزاظهار داشت: عصاره مسائل اقتصادی در یک استان و یا یک کشور بر اساس عدد تولید ناخالص داخلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که تولید ناخالص داخلی استان چهارمحال و بختیاری در سال۹۳نسبت به سال۹۲،۱۷.۹۷درصد افزایش‌یافته است.

ملک محمد قربان پور ادامه داد: افزایش تولید ناخالص داخلی استان چهارمحال و بختیاری بیانگر این است که هم‌اکنون در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری افزایش‌یافته است و هم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سطح استان واردشده است.

وی عنوان کرد: کاهش چهاردرصدی نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری بیانگر این است که هم‌اکنون وضعیت سرمایه‌گذاری در سطح استان و ایجاد اشتغال روند مطلوبی را در حالی طی کردن دارد.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیاری ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری دارد که باید این ظرفیت‌های در سطح کشور و سطح جهان معرفی شوند.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری به واسط شرایط توپوگرافی و خاص زمینه توسعه حوزه گردشگری ورزشی را دارد و باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم شود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری رودخانه‌های فراوانی دارد که می‌توان ورزش رفتینگ در این استان توسعه بیشتر داد و زمینه حضور مسافران و گردشگران را در این استان افزایش داد.

*زمینه سرمایه‌گذاری در تولید برق خورشیدی تا یک هزار مگاوات در سطح استان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از مرتفع‌ترین استان‌های کشور است، عنوان کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان یکی از ظرفیت‌های مهم به شمار می‌رود که این مهم می‌تواند موردتوجه بیشتر قرار بگیرد.

وی گفت: هم‌اکنون مجوز تولید برق خورشیدی به میزان۱۰مگاوات در استان گرفته‌شده است و زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه تا یک هزار مگاوات در سطح استان وجود دارد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای آلمان و چین وارد استان شده‌اند و جلساتی نیز با آن‌ها بریا سرمایه گذاری برگزار کرده‌ایم.

معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین اقدامات می‌تواند در مسیر افزایش سرمایه‌گذاری در سطح استان چهارمحال و بختیاری باشد که باید برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان چهارمحال و بختیاری در استان‌های دیگر کشور ازجمله استان تهران برگزار شود.

بهره‌گیری از ظرفیت رسانه می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزار برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه استان چهارمحال و بختیاری استفاده شود که مسئولان استان باید این مهم را موردتوجه بیشتر قرار دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 آذر 1394، کد مطلب: 2989706: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین