پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به دنبال مخالفت گسترده بین المللی با تصمیم دونالد ترامپ برای لغو پیمان تغییرات اقلیمی پاریس، فرمانداران چند ایالت این کشور نیز اعلام کردند که با این تصمیم رئیس جمهوری همراهی نخواهند کرد.

شعارسال: به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم جری براون، فرماندار کالیفرنیا تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای خروج از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس احمقانه خواند.

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان به نقل از براون اعلام کرد ایالت وی به صورت جداگانه با کشورهای دیگر، مانند چین، که به این پیمان پایبند هستند همکاری خواهد کرد تا مردم کالیفرنیا را در برابر این مشکل محافظت کند.

براون از دیگر ایالت ها نیز خواست تا با او در این راستا همکاری کنند، زیرا مساله تغییرات آب و هوایی مساله ای بی ارزش و مربوط به یک کشور نیست و عواقب آن متوجه کل بشریت خواهد بود.

فرمانداران نیویورک و واشنگتن نیز اعلام کردند که از تصمیم ترامپ برای خروج از توافقنامه پاریس تبعیت نمی کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش از توافقنامه بین المللی آب و هوایی که دراردیبهشت سال 1395 درپاریس امضاء شد خارج می شود.

اروپا علیه تصمیم ترامپ

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم روز پنجشنبه گفت : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم درمورد خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس مرتکب یک اشتباه برای آینده کره زمین شد.

مکرون افزود: موافقتنامه آب و هوایی پاریس مجددا مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه با ابراز تاسف درمورد تصمیم آمریکا برای خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس گفت این تصمیم یک اشتباه برای منافع آمریکا است.

دولت های فرانسه ، آلمان و ایتالیا هم با انتشار بیانیه ای مشترک ، درخصوص تصمیم آمریکا برای خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس ابراز تاسف کردند.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا با تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در خارج شدن از توافقنامه آب و هوایی پاریس محکوم کرد.

مکرون : ترامپ مرتکب اشتباه برای آینده زمین شد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم روز پنجشنبه گفت : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم درمورد خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس مرتکب یک اشتباه برای آینده کره زمین شد.

مکرون افزود: موافقتنامه آب و هوایی پاریس مجددا مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه با ابراز تاسف درمورد تصمیم آمریکا برای خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس گفت این تصمیم یک اشتباه برای منافع آمریکا است.

ابراز تاسف سازمان ملل متحد

درهمین حال سازمان ملل متحد با اعلام اینکه تصمیم آمریکا به خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس بسیار مایه تاسف است تاکید کرد ضروری است آمریکا به عنوان یک فرمانده در مسائل زیست محیطی باقی بماند.

سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل همچنان اطمینان دارد که شهرها ، ایالت ها و بازرگانان آمریکا برای کاهش تولید کربن همکاری خواهند کرد.

کانادا و ژاپن از اقدام ترامپ ابراز تاسف کردند

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه درمورد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج این کشور از موافقتنامه آب و هوایی پاریس ابراز تاسف کرد. کانادا درعین حال اعلام کرد به همراه اتحادیه اتحادیه اروپا و چین میزبان مذاکرات آب و هوایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا ، ترودو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به همکاری با شرکای بین المللی خود برای پرداختن به مسئله تغییرات آب و هوایی ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است : اگرچه آمریکا تصمیم به خروج از موافقتنامه پاریس گرفت اما ما به تلاش در سراسر جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و حرکت در مسیر رشد اقتصادی پاک ادامه خواهیم داد.

کاترین مک کنا Catherine McKenna وزیر محیط زیست کانادا نیز اعلام کرد این کشور ماه سپتامبر به همراه اتحادیه اروپا و چین میزبان مذاکرات آب و هوایی خواهد بود.

ژاپن هم روز جمعه با ابراز تاسف درمورد تصمیم آمریکا برای خروج از موافقتنامه آب و هوایی پاریس گفت مقابله با تغییرات آب و هوایی مستلزم تلاش هماهنگ کل جامعه بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو ، وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد ژاپن معتقد است رهبری کشورهای توسعه یافته در مسائل آب و هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است و اجرای دائم موافقتنامه پاریس در این راه بسیار مهم است.

یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن نیز در کنفرانسی خبری گفت این کشور به درخواست از آمریکا برای همکاری در مسئله تغییرات و آب و هوایی ادامه خواهد داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 12خرداد1396، کدخبر: 317862: www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین