پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در پنجمین جلسه شورای حفاظت کیفی آب استان از تدوین و اجرای طرح جامع انهار سنتی کشاورزی خبر داد.

شعار سال: فرامند هاشمی‌زاده پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای حفاظت کیفی آب استان با تأکید بر ضرورت تأمین آب مزارع کشاورزی و استفاده از روش‌هایی برای مصرف بهینه آب اظهار کرد: ساماندهی انهار سنتی کشاورزی اولین قدم برای صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب‌های مصرفی کشاورزی است.

وی افزود: به همین منظور سازمان آب و برق و سازمان جهاد کشاورزی استان مکلف شدند با انجام جلسات مشترک و بررسی مسائل فنی این موضوع را اجرایی کنند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان متذکر شد: جلسه‌ای به‌صورت فوق‌العاده به‌منظور رسیدگی به درخواست‌های کشاورزان در خصوص تأمین آب کشاورزی مورد نیاز آنها تشکیل شد و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته برابر برنامه‌ای که توسط سازمان جهاد کشاورزی تدوین شد کشت در پنج حوضه آبی استان مجاز است.

هاشمی‌زاده در خصوص کشت برنج نیز توضیح داد: در این خصوص نیز میزان کشت با توجه به مخازن آبی استان مورد بررسی قرار گرفت و میزان کشت شلتوک در هر حوضه مصوب شد.

وی بیان کرد: با توجه به میزان بارش در سال گذشته و آورد رودخانه‌ها مخازن آبی استان امسال بسیار کمتر از سال گذشته است به همین دلیل حساسیت بر میزان کشت محصولاتی کشاورزی با مصرف آب بالا بیشتر شده است.

هاشمی زاده یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تولید محصولات کشاورزی با وجود خشکسالی موجود مطلوب بود، اما شرایط به گونه‌ای است که مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در پایان اظهار امیدواری کرد با تمهیدات در نظر گرفته شده و دقت نظر نهادهای متولی و مشارکت مردم امسال شاهد کمبودی در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 13 خرداد 1396، کد مطلب:13960313000931 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین