پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پایه منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: هیچ نگرانی در خصوص سرریز سد کرخه و دز وجود ندارد و هشدارهای اعلام شده، برای آن است تا مردمی که در کنار رودخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند، مراقب افزایش میزان آب در این فصل باشند.

شعار سال: داریوش بهارلویی اظهار کرد: سرریز کردن مفهوم بدی نیست و این کار برای حفظ شرایط سدها انجام می‌گیرد زیرا به طور عادی برای مثال ورودی یک سد 7 میلیارد مترمکعب است اما ظرفیت آن حدود 2 میلیارد مترمکعب است و باید برای حفظ شرایط سد، سرریز انجام بگیرد.

وی افزود: بسته به شرایط وضع آب و پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص بارندگی‌ها ممکن است در برخی از زمان‌ها، میزان محدودی از آب رهاسازی شود تا شاهد سیلاب و یا فشار در برخی از منابعی که کم آب هستند نباشیم.

بهارلویی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها برای 40 روز آینده، برآوردهایی انجام می‌گیرد تا نسبت به سرریز آب از سدها اقدام شود.

وی گفت: زمان کمی به پایان دوره بارشی باقی مانده است و برای آنکه فشار در برخی از حوضه‌ها که آب کمتر است را کم کنیم در جایی که بارش‌ها بیشتر است رهاسازی آب انجام می‌گیرد تا فشار در آن مناطق کاهش پیدا کند.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پایه منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در خصوص هشدارهای مدیریت بحران در بحث سرریز سدها عنوان کرد: دبی ورودی به سدها دبی نگران‌کننده‌ای نیست و دبی پایه رودخانه‌ها در این فصل به همین شکل است و امکان سیل و نگرانی از سرریزها وجود ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 28 فروردین 96، کد مطلب: 96012812357: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
ان شاالله تابستان هم همین حرف را بزنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین