پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
بیست و هشتمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب درحالی برگزار می‌شود که ندای آزادی‌خواهی ایشان در سراسر گیتی طنین‌انداز است و کمتر کسی است که امام(ره) را نشناسد.

شعار سال: صبح ۱۴ خرداد بود، مردم ایران که طی روزهای گذشته دستشان بر سجاده و دعا و قرآن و تسبیح بود تا رهبر دل‌هایشان هرچه سریع‌تر از بیمارستان مرخص شود، ناگهان با صدای محزون محمدرضا حیاتی، گوینده خبر رادیو سراسری ایران غافلگیر شدند.

صدای غمگین در کوچه پس کوچه شهرها و روستاها پیچید: «بسم الله الرحمن الرحیم، انا لله و انا الیه راجعون، روح بلند پیشوای مسلمان و رهبر آزادگان جهان حضرت امام خمینی به ملکوت اعلا پیوست.»

هنوز جمله گوینده رادیو به پایان نرسیده بود که دست‌ها بر سرها فرود آمد. اشک‌ها بر گونه‌ها جاری شد، قلب‌ها لرزید، ذهن‌ها به هم ریخت، قلم‌ها روی کاغذها ماند، چشم‌ها مبهوت شد و عقل‌ها در یک لحظه متوقف شد!

حالا چه می‌شود؟ امام رفت؟ مگر می‌شود؟ در این روزها، در این شرایط، تازه دوران سازندگی شروع شده است. از فردا باید چه کنیم؟ ایران بدون امام چه معنایی دارد؟ پس انقلاب چه می‌شود؟ خدایا این چه لحظاتی است؟ کاش نبودند این ثانیه‌ها! کاش تمام می‌شد دنیا!

پیوند میان یک دل با میلیون‌ها دل دیگر چه کرده است که اینگونه زمان در خاک فلات ایران متوقف شده است؟ رسانه‌های جهان بهت زده به سوی ایران بدون امام رو برگردانده‌اند! سؤال «حالا چه می‌شود؟» تنها مخصوص مردم ایران نبود! سؤال بسیاری از چهره‌ها، تحلیلگران، سیاستمداران و رسانه‌های جهان بود! حالا چه می‌شود؟

هرچند که مردم ایران سنگین‌ترین داغ را طی یک دهه گذشته خود تجربه کرده بودند، همان مردمی که فرزندانشان را در خیابان‌های تهران برای پیروزی انقلاب و سپس روی خاکریزهای جبهه‌ها برای حفظ انقلاب از دست داده بودند و دلشان نلرزیده بود، اما آن‌ها پرورش یافتگان مکتب خمینی کبیر بودند! خودشان را کنترل کردند تا روز ۱۶ خرداد! روز خداحافظی با جسم عزیزتریشان و پیوند محکم‌تر با روح بلندش! ۱۶ خرداد و برگزاری بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین تشییع قرن بیستم، پاسخ همه سؤالات را داد!

ایران و ایرانی اگر جسم خمینی را دیگر در بین خود ندارد، با روحش زنده است، با مکتبش نفس می‌کشد و با هدایتش پا در مسیر گذاشته است! ایران و ایرانی درس‌های مدرسه انقلاب را فراموش نکرده است! ایران و ایرانی با الگوی خمینی کبیر ادامه می‌دهد! به مسیر پیشرفت و رشد و بلوغش ادامه می‌دهد و با وجود همه مشکلات این راه را ادامه خواهد داد.

شخصیت امام خمینی(ره) غیرقابل قیاس است

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان تسلیت به مناسبت رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) دارای شخصیتی بود که کمتر می‌توان آن را با دیگران مقایسه کرد و به عبارت دقیق‌تر غیرقابل قیاس بود.

رهبر کبیر انقلاب از سن ۱۲ سالگی وقبل از رسیدن به بلوغ مراقب مسائل شرعی و اخلاقی بودند

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی ادامه داد: بنده چند نفر را می‌شناسم که قبل از رسیدن به بلوغ و ملزم شدن به مسائل شرعی، باز هم مسائل شرعی و اجتماعی و اخلاقی را رعایت می‌کردند که یکی از این عزیزان بزرگوار امام خمینی(ره) هستند.

وی افزود: یکی از دوستان امام(ره) برای ما نقل می‌کرد که از سن ۱۲ سالگی با ایشان همراه بود و رهبر کبیر انقلاب از همان زمان و در همان سن مراقب مسائل شرعی و مسائل اخلاقی بودند و در مواجه با نامحرم حتی سرشان را بلند نمی‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: در نظر داشته باشیم کسی که از دوران نوجوانی خود را ملزم به رعایت مسائل شرعی می‌داند، از طرف خداوند نیز چنان عزت و عظمتی دریافت می‌کند که در دنیا و آخرت بی نیاز باشد.

امام(ره) در مقابل مردم خاضعانه برخورد می‌کردند

وی اضافه داشت: ما با رهبر کبیر انقلاب بودیم و دیده‌ایم که برخوردهای ایشان چگونه بوده است، حضرت امام موافق کشت و کشتار نبودند و همواره در مقابل مردم خضوع داشته و با عطوفت برخورد می‌کردند، همین موجب شد تا بتوانند با کمک مردم حکومت پادشاهی ۲۵۰۰ ساله را از بین ببرند.

آیت الله مسعودی خمینی با بیان اینکه همه این‌ها موجب شد تا مردم با امام خمینی(ره) همراه شوند، گفت: مردم چنان جذب امام شدند که با یک فرمان ایشان لشکرهای فراوانی از جوانان مقابل توپ و تفنگ دشمن ایستادگی کردند.

شخصیت امام(ره) یک شخصیت الهی بود

وی با تأکید بر اینکه از شخصیت امام خمینی(ره) باید همه جانبه بهره برد، افزود: شخصیت ایشان صرفاً یک شخصیت تاریخی نبود که بخواهیم از آن یاد کنیم و بعد از گذشت چند سال فراموش شود، حضرت امام یک شخصیت الهی داشتند، بر همین اساس مراسم ۱۴ خرداد را تا هست و هستیم باید گرامی بداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: وجود امام خمینی(ره) برای یک زمان خاص نبوده‌اند و نخواهند بود و انشاء الله تا ظهور امام زمان(عج) می‌توان از این شخصیت بهره برد و بر آن احترام کرد، از این روی باید از مراسم ۱۴ خرداد همیشه بهره برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 خرداد 1396، کد مطلب: 3995831: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین