پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
امام جمعه مشهد گفت: امام خمینی(ره) با برهم زدن معادلات بین‌المللی دین را بر سیاست دنیا حاکم کرد.

شعار سال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام بزگوار وجود مقدسی بود که سالروز رحلتش برای ما تازه شدن یک داغ است و هرساله به این نتیجه می‌رسیم که ملت ما چه وجود مقدسی را از دست دادند.

وی ادامه داد: هر چه می‌گذرد پرده‌های تازه‌تری از چهره‌، سیره، عظمت و موقعیت امام کنار زده می‌شود، امام یک رهبر انقلابی و سیاسی نبود که نظام شاهنشاهی را به هم بزند و نظامی به نام جمهوری اسلامی تشکیل دهد، بلکه اصل حرکت امام در انقلابش یک تحول عظیم جهانی بود.

علمالهدی با بیان اینکه هنگامی که امام حرکتش را آغاز کرد جهان به دو بلوک سوسیالیسم و لیبرالیسم تقسیم شده بود و هر گروه در صدد این بود تا رهبری کل جهان را در دست بگیرند، افزود: آنچه در این دو گروه مشخص و قطعی بود انزوای دین در عرصه زندگی بشر و سیاست و مدیریت دنیا بود و مبنای ایدئولوژی این دو گروه این بود که دین نباید باشد، اما کاری که امام(ره) کرد این بود که در بین این دو بلوک قیام کرد و دین را از زندان مسجدها، حسینیه‌ها و معابد بیرون آورد و با برهم زدن معادلات بین‌المللی دین را بر سیاست دنیا حاکم کرد.

وی تصریح کرد: اسلام به مردم خسته دنیا که از جنایت‌ها و دیکاتوری‌های سوسیالسیم به تنگ آمده بودند و از آدم‌کشی‌های لیبرالیسم خسته شده بودند گفت سوسیالیسم و لیبرالیسم دو جریان انحرافی است و نسخه نجات بخش شما در عرصه سیاست و مدیریت جهانی دست دین است و اگر دین مدیریت شما را به دست بگیرد نجات پیدا می‌کنید و این اصل کار و برنامه امام بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما متاسفیم که در داخل کشور و ممکلت خود ما، امام و تحول سازی امام در دنیا به وسیله نخبگان سیاسی فراموشی شود، خاطرنشان کرد: دنیا امام را شناخته و به دنبال امام راه افتاده و بیداری جهانی و بیداری اسلامی در دنیا به وجود آمده اما در داخل کشور خود ما یک عده نخبگان سیاسی هم امام را فراموش کنند و خیال کنند که امام یک دولتی را راه انداخت و این دولت در قدرت‌یابی‌های امروز دست آن‌ها افتاده، پس بیشتر ببرند و بخورند و بچاپند، اصلا تحول سازی امام(ره) را فراموش کنند و بعد هم حتی تز امام را یادشان برود و بخواهند جامعه و نظام انقلابی ما را به همان بستری برگردانند که امام از دل آن بستر ما را نجات داد.

وی ادامه داد: این سند 2030 چنین اثر و خصوصیتی دارد؛ این «20، 30» نیست «2هزار و 30» است، سندی که تحت عنوان توسعه پایدار سازمان ملل از 2015 به همه دنیا دیکته کرده، یعنی از سال 1394 این سند را همه دنیا بایستی بپذیرند و کشورها قبول کنند موادش را تا سال 2030 اجرا کنند و در طی 15 سال تمام دنیا تحت یک یکنواختی و یک یکسانی و برابری از نظر فرهنگی در بیاید.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه ریشه این سند آمریکایی است، عنوان کرد: در سال 92 در همایشی که در دوحه قطر بود زن اوباما تمام جزئیات این سند را افشا کرد که آن‌ها آن را برنامه‌ریزی می‌کنند و بعد در سال 2015 در سازمان ملل این سند تنظیم شد.

وی با بیان اینکه بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده با دین نمی‌سازد، تصریح کرد: بحث ما در اصل این سند است، این سند با مبنای فکریِ اصولِ ارزشیِ و دینی ما منافات دارد. اصل سند در راستای جهانی سازی با ریاست و سیادت و حاکمیت آمریکاست.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در سپتامبر 2015، یعنی شهریور 1394 همه دنیا را در سازمان ملل جمع کرند که کشورها در این اجلاس شرکت کنند و در آن این سند را بپذیرند و امضا کنند. این سند 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد، جهت اینکه همه کشورها اقدام عملی کنند، برای تحقق حکومت یکپارچه در تمام دنیا بر طبق اصول و قوانینی در سازمان ملل با نظر سردمداران سیاسی آمریکایی و اروپایی بر مبنای اصول ارزشی غرب تنظیم شده است.

وی بیان کرد: ماده 5 این سند می‌گوید که 2030 برای تشکیل یک حکومت جهانی است و همه کسانی که این سند را امضا می‌کنند به عنوان شهروند جهانی‌اند، یعنی همه دنیا تحت یک حکومت در بیایند که اصول، مبانی و ارزش‌هایش این است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: 2 کلمه در این سند گفته شده یک کلمه «فراگیر» و یک کلمه «عادلانه» که مقصود از عادلانه یعنی برابری است. در آموزش می‌گویند آموزش در کشورهایی که این سند را امضا می‌کنند باید فراگیر باشد و آزاد یعنی مدرسه، تحصیلات و مسائل آموزشی و برنامه‌ریزی آموزشی به طور آزاد برای هر کسی بایستی انجام گیرد و تصریح می‌کند مخصوصا برای اقلیت‌ها و اقلیت‌ها در برنامه‌ریزی و اجرای هر نوع برنامه آموزشی آزادند و اقلیت را تنها اقلیت دینی نمی‌داند بلکه آن را تفسیر می‌کند به اقلیت دینی، فکری، سیاسی، مذهبی و جنسی.

وی بیان کرد: نکته دیگری که در مساله فراگیر و عادلانه تصریح می‌کنند می‌گویند در آموزش باید برای دانشآموزان آموزش جنسی باشد، آن هم با قید برابری، یعنی به هر شکل و در هر مسیری که خواستند دانش‌آموز را آموزش جنسی بدهند و در پیوست این سند رسما تصریح می‌کنند که دانش‌آموزان به‌خاطر همجنس‌بازی و گرایش‌های جنسی و خودارضایی نباید با آن‌ها با خشونت رفتار شود نه با زبان نه با عمل و حتی یونسکو اعلام کرده اگر بعضی کشورها با همجنس‌بازی موافق نیستند خودمان برای همجنس‌بازها مدرسه می‌سازیم.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه نمایندگان کشور ما در شهریور 94 این سند را امضا کردند، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم آن‌ها می‌دانستند و عالما و عامدا این کار را کردند زیرا اینها آدم‌های مسلمانی هستند، ممکن است در بینش‌های سیاسی تفاوت داشته باشند اما در اصل دینداریشان بحثی نیست، شاید اشتباه کردند و توجه نداشتند و نسنجبده مطلب را امضا کردند.

وی ادامه داد: البته کمی توجه داشتند که برخی از این مواد با مبانی دینی ما سازگار نیست و با خود سندهای بالادستی ما در آموزش و پرورش از قبیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نمی‌سازد، لذا در آن‌جا وزیر آموزش و پروش وقت، جناب آقای دکتر فانی سخنرانی می‌کند و می‌گوید که ما به آن سلسله موادی در این سند که با اولویت‌های انقلابی، دینی و مردمی و ملی ما سازگار نیست به آن تعهد نمی‌دهیم، اما این سند است و امضا شده و اینکه در مجمع عمومی چیزی گفته شود متن سند را عوض نمی‌کند.

امام جمعه مشهد با اشاره با اینکه گفته و نوشته‌ها متن سند را عوض نمی‌کند و امضای سند به معنی اجرای تمام مفاد آن است، تصریح کرد: در ماده 5 این سند می‌گوید که اهداف یاد شده منسجم و جدایی ناپذیر است. شما چگونه قید تحفض می‌کنید و زیر امضایتان چیزی می‌نویسید که اصول سند ناسازگار است در حالی که خود سند را امضا کردید. یادداشت زیر امضا که بر ضد اصول سند است ارزشی ندارد که شما سند را امضا کردید.

وی با اشاره به نامه معاون اول رییس‌جمهور به مقام معظم رهبری و گزارش وزارت امور خارجه درباره سند 2030، خاطرنشان کرد: در آن‌جا عرض کردند که این سند با قید تحفض امضا شده است و قید تحفض آن همین است که وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی آن را قرائت کرد که حرف زدن غیر متن سند است.

علم‌الهدی با بیان اینکه دولت اعلام کرده این سند برای ما الزام‌آور نیست، گفت: بعضی حرف‌هایی که آقایان می‌زنند شعور مردم را زیر سوال می‌برد. در جلسه رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش، آقای دانش‌آشتیانی گفت که جمهوری اسلامی ایران به سند 2030 تعهد داده است و در بند 4 برنامه‌ای که ایشان به مجلس برای گرفتن رای اعتماد داد نوشت تدوین و تصویب برنامه آموزش و پرورش بر اساس سند 2030.

وی با انتقاد از رییس مجلس، بیان کرد: امروز رییس مجلس می‌فرمایند این سند از لحاظ شکلی اشکال ندارد و نباید بیاید در مجلس؛ وقتی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید این سند تعهد است و طبق قانون اساسی تمامی تعهدات را باید مجلس تصویب کند، چگونه از نظر شکلی نباید به مجلس بیاید. آن روزی که وزیر آمد و شما در مجلس به او رای اعتماد دادید و رسما گفت ما به سند 2030 تعهد دادیم آن‌جا کسی اعتراض نکرد و نگفت این تعهد نیست و این بیانیه است، همه قبول کردید و به این آقا رای اعتماد دادید الان می‌گویید این تعهد نیست؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما اگر یک رهبر بیدار نداشته باشیم که اینگونه موارد را مچ‌گیری کند چه بر سرمان می‌آید و با ما چه خواهند کرد، افزود: الان می‌گویند یا بایستی شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را ابطال کند یا مجلس، بعد هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیایند و مباحثی مطرح کنند و هرکسی چیزی بگوید، آخر هم به نحوی به آن رای بدهند یا در مجلس با یک رای گیری دیکته شده قضیه را تمام کنند، این تمام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی رسیدگی به این قضیه از وظایف قوه قضائیه است، تصریح کرد: اصل 170 قانون اساسی می‌گوید اگر دولت مصوبه‌ای را اجرا کرد که بر خلاف قانون اساسی بود، دیوان عدالت اداری می‌تواند آن را ابطال کند و ما امیداوریم با شخصیت غیرتمند دینی در ریاست قوه‌قضائیه جناب آقای آیت‌الله آملی لاریجانی ایشان وارد عرصه شوند و دیوان عدالت اداری با استفاده از این فرصت و قانون اساسی این سند را ابطال کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه گذشته از محتوا، اصل این سند با مبانی ما سازگار نیست، عنوان کرد: ما جهانی‌سازی‌ای را قبول داریم که مسلمانان و دنیا بیدار شوند و ریشه استکبار را بکنند و وجود اقدس امام زمان(عج) از پس پرده غیبت بیرون بیاید و با قرآن جهانی سازی کنند، نه اینکه یک مشت عناصر ماده پرست شیطانی، پوسیده مغز، مستکبر در آمریکا و اروپا بنشینند و برای ما سند تنظیم کنند و یک عده از عزیزان ما ندانسته سند را امضا کنند تا ما از جهانی سازی مهدوی دست برداریم.

وی خاطرنشان کرد: امیداوریم خداوند متعال هم به عزیزان مسئول ما بینش مسئولانه‌ای عنایت کند که خون شهدا و عظمت امام بزرگوار را در همه مدیریت‌ها و در همه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در نظر بگیرد و خداوند متعال با عنایت خاصه خودش عزیزان مسئول ما را از لغزش‌هایی که نسل و جامعه ما را به لبه پرتگاه خطر می‌برد، محافظت کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1396، کد مطلب: 963-5085-5 :www. isna. ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
امام خمینی عارفی وارسته و حکیمی درد کشیده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین