پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۹۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا گفت: بیداری اسلامی که با حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد پیش می‌رود تا سنگرهای بیشتری را در سطح جهان برپا کند.

شعار سالمحمدحسن قدیری‌ابیانه با اشاره به این‌که «امام خمینی(ره) باور عمیقی به اسلام، قرآن و صحت وعده‌های الهی داشت»، اظهار داشت: ایشان زندگی شخصی و هدایت انقلاب را بر اساس آموزه‌های قرآن انجام می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبران دیگر کشورها بر اساس تفکرات خود انقلاب‌ها را هدایت می‌کردند در حالی که امام خمینی(ره) براساس رهنمودهای قرآن که تفکر امام را شکل داده بود انقلاب را هدایت می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که «امام(ره) از هیچ چیز نمی‌ترسید»، بیان کرد: امام در راه انقلاب از هیچ چیز نمی‌هراسید، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هیچ چیزرا برای خودش نمی‌خواست.

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این‌که «یکی از ویژگی‌های مهم امام(ره) استفاده از آموزه‌های قرآن بود»، اظهار داشت: در قرآن تاکید شده که پیامبران وقتی مردم را به پرستش خدا دعوت می‌کردند، به این‌که ما چیزی از شما برای خودمان نمی‌خواهیم بلکه فقط می‌خواهیم به راه حق هدایت شوید، تاکید می‌کردند و این‌که انسان چیزی را برای خود نخواهد و فقط خیر دیگران را طلب کند عامل بسیاری موثری در ترویج افکاردارد .

وی خاطرنشان کرد: زندگی ساده امام درجماران، در سطح زندگی متوسط مردم و به دور از تجملات بود، راستگویی ، صداقت با مردم، اعتماد به خدا و اعتماد به مردم همه در این مسیر موثر بوده وهست.

وی با اشاره به این‌که «امام(ره) با هدایت قرآنی به خوبی می‌توانست آینده را نشان دهد»، گفت: امام حمله عراق به کویت را پیش‌بینی کرد و همچنین شکسته شدن استخوان‌های کمونیست و در پیام خود به گورباچوف نشان داد که شکست لیبرالیسم را نیز پیش‌بینی می‌کرد، شکستی که امروزه برای همگان نمایان شد و از پیش‌بینی‌های بزرگ امام این بوده که این قرن، قرن اسلام است و اسلام سنگر به سنگر مواضع دشمنان را فتح خواهد کرد.

قدیری‌ابیانه گفت: استقرار نظام جمهوری که حفظ آن از واجبات است از دستاوردهای مهم انقلاب است و بیداری اسلامی که با حرکت انقلاب اسلامی به رهبری امام آغاز شد تا ایجاد سنگرهای بیشتر در جهان ادامه دارد.

وی گفت: جامعه ما مورد هجوم همه‌جانبه فرهنگی و همچنین جنگ اقتصادی است، استکبار تلاش می‌کند ایران اسلامی را در همه‌ جبهه‌ها به شکست وادارد ، ما در این ایام شاهد ریزش‌هایی بوده‌ایم اما رویش‌هایی نیز داشته‌ایم؛ کما این‌که رویش‌ها بیش از ریزش‌ها بوده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1396، کد مطلب: 96031207091:www. isna. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
با احتساب آقای ابیانه، بیداری اسلامی، فقط تک عاملی و تک محوری بوده است؟؟؟ آیا فقط منشا داخلی داشته است؟ آیا قبل از حضرت امام (ره)، جریانات ئاخلی و خارجی حمایت گر و زمینه ساز وجود نداشته است؟ ......
من فکر می کنم، این نوع قضاوت کردن، حتی بنوعی تحریف واقعیت حضرت امام(ره)، تلقی می شود. این نوع برخورد، برخورد گمراه کننده است و باعث می شود، تاریخ شبهه وارد کند. لذا باید در بیان صحبت ها بشکل مطلق پرهیز کرد.
حضرت امام بلاشک شخصیت وارسته است. می شود رد پای وارستگی ، زهد و آمادگی برای مدیریت بحران را در اثر شرح صلاه ایشان ملاحظه کرد. چنین شخصیتی، نمی تواند ترسو یا غیر متقی باشد. نمی تواند زاهد نباشد.
اما بحث ما از یک حرکت، یک انقلاب و یک فرد بالاتر است، ما بحث تمدن سازی اسلامی را مطرح می کنیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
ایشان دارد در خصوص بیداری اسلامی بحث می کند نه تمدن سازی اسلامی. همچنین تمرکز بحث ایشان بر بیداری اسلامی در درون کشور و منطقه خاورمیانه است. در اولویت دوم بحث ، بر جریان جهانی تاکید داریم
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
آقای ابیانه که مرد درگیر شدن هاست. بهشون گیر ندین که باهاتون درگیر می شه ها :
قدیری ابیانه از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) بود که تایید صلاحیت نشد. او هنگام ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور، پس از سخنرانی اسفندیار رحیم‌مشایی، احمدی‌نژاد را به تبلیغ برای مشایی در سفرهای استانی و برنامه‌های مختلف و هزینه کردن میلیاردها تومان از پول بیت المال برای اینکار متهم کرد که موجب درگیری هواداران او و مشایی با هم شد.

در اردیبهشت ۱۳۹۶ قدیری ابیانه در یک نشست دانشجویی و مناظره با زیبا کلام در دانشگاه فرهنگیان گلستان، یکی از دانشجویان حامی روحانی را کتک زد و فایل ویدئویی این حادثه خبرساز شد. به گزارش ایسنا این حادثه از درگیری با معاونت حراست دانشگاه که به آقای ابیانه به علت پاره کردن عکس سید محمد خاتمی تذکر داده‌بود شروع شده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
بجای این حرف ها، لطفا یک سری به پایگاه و سایت ایشان بزنید، مطالب را مطالعه کنید و بعد چنین شخصیت بزرگی را نقد بفرمایید.

http://ghadiri.ir
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
مطمئنی هستید نوشته ها واقعا مال خودشه؟ یا خلاصه ای از کارهای انجام گرفته در انجمن نخبگان جهان اسلام و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیست؟
من ادعایی ندارم، فقط درخواست بررسی می کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
توی دانشگاه شیراز در آذر 92 و در مناظره با آقای زیبا کلام ایشان گفتند که :
محمد حسین قدیری ابیانه نیز در پاسخ به سخنان زیبا کلام به فرهنگ کار در کشور اشاره کرد و گفت: مشکل ما رابطه با آمریکا نیست زیرا اگر تحریم ها برداشت شود تنها 15 درصد از مشکلات کشور برطرف خواهد شد. طبق آمار های اعلام شده در سال 91 مردم ایران پس از کشور های عربی تنبل ترین مردم دنیا شناخته شده اند و دلیل این جایگاه نیز وجود توهم در میان مردم ما است.
مردم چشم به درآمد نفتی دارند، مردم ما دچار توهم درآمد نفتی شدند و به گمان خودشان باید با پول نفت کشور را به طور کامل اداره کرد در حالیکه اوج فروش نفت در کشور ما درآمد 61 هزار میلیارد تومانی به همراه داشت.
امروز ما دچار تنبلی اجتماعی شدیم و کمتر کسی از تولید ثروت در کشور سخن می گوید.
اقتصاد امروز کشور ما اقتصاد استراحتی است و دچار مشکلات مهمی در فرهنگ و سبک زندگی شدیم و تا زمانیکه اینگونه مشکلات را برطرف نکنیم هیچگونه موفقیتی ایجاد نمی شود.
ملت ما مطالبات بی دلیل دارند،توقعات مردم بی مورد است زیرا اگر مردم کشور ما به جای 20 دقیقه کار کردن در روز، فعالیت خود را افزایش دهند دیگر احتیاجی به رابطه با آمریکا نداریم.
امروز دچار ایدز فرهنگی شده ایم و تا زمانیکه آن را حل نکنیم مشکلات ادامه دارد. در هفته دولت و یا دیگر هفته ها تمامی مسئولین به بیان عملکرد خود می پردازند در حالیکه در روز دانشجو همه مطالبه می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
چرا ایشان تمایل زیادی دارند که با آقای زیبا کلام وارد مناظره شوند؟ مناظره در هرمزگان ، مناظره در تهران ، مناظره در گلستان و ..... .
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
ایشان در سایت شون گفتن :
بنده تا کنون بیش از ده بار با آقای دکتر زیبا کلام و صدها بار با دیگر چهره های اصلاح طلب در دانشگاه های مختلف کشور مناظره داشته ام.
اما مناظره اخیر با آقای زیباکلام که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گرگان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت برگزار شد فضای متفاوتی داشت و وقاحت رییس اداره حراست دانشگاه اتفاقات عجیبی را رقم زد.
برگزار کنندگان افراطی مناظره که ظاهرا شناختی از آداب برگزاری مناظره نداشتند، روی میز هر دو مدعو عکس آقای خاتمی را چسبانده بودند و عکس تبلیغاتی حسن روحانی را نیز روی سن سالن نصب کرده بودند.
طبیعتا بنده در همان ابتدای مناظره عکس آقای خاتمی را از میز خود برداشتم و وقتی قصد داشتم عکسی از آقای رئیسی را که دانشجویان حاضر در جلسه به دستم رساندند را بر میز قرار دهم، مسئول حراست دانشگاه که ظاهرا معاون تشکیلات اصلاح طلبان استان هم هست، در اقدامی عجیب مداخله کرد و با رفتاری کودکانه تلاش کرد عکس را از دست من برباید.
به او گفتم حراست دانشگاه حق چنین دخالتی را ندارد و تا زمانی که پوستر انتخاباتی حسن روحانی در روی سن مناظره قرار دارد، نمی تواند مانع الصاق عکس آقای رئیسی آنهم روی میز اختصاص یافته به من شود.
در اینجا بود که این مسئول بی ادب و بی نزاکت حراست دانشگاه، اقدام به فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک نمود. بنده هم بدون اینکه با او هم دهان شوم، با یک سیلی ادبش کردم و این فرد حقیر و بی نزاکت توسط دانشجویان مجبور به ترک سالن شد.
دانشجویان حاضر در جلسه نیز از طیف های گوناگون که ظاهرا دل خوشی از این مسئول حراست منفور و بی ادب نداشتند به تشویق اینجانب پرداختند.
پس از پایان این ماجرا دکتر زیبا کلام از بنده درخواست کرد که حماقت و جسارت این فرد حراستی را نادیده بگیرم و پس از تحقق شرط من برای حذف همه عکس های تبلیغاتی، جلسه ادامه یافت و وارد مناظره شدیم.
اما در کمال تاسف، سایت رسمی ستاد حسن روحانی و سایت معلوم الحال آمد نیوز که ظاهرا هیچ کدام هیچ حد و مرزی در دروغ گویی برای خود قائل نیستند، همزمان مدعی شده اند که این اتفاق بین بنده و یک دانشجو رخ داده است.
این مناظره پر حاشیه، پایان جالبی هم داشت، هنگام ترک سالن یکی از دختران دانشجوی اصلاح طلب دانشگاه، ضمن تقبیح اقدام مسئول حزبی حراست دانشگاه، عکس العمل من را به ضربه سر زین الدین زیدان در فینال جام جهانی تشبیه کرد و بابت آن تشکر کرد.
در هنگام برگشت نیز تعدادی از دانشجویان به فرودگاه آمدند و لوح تقدیری بابت دلجویی و تقدیر اهدا کردند.

این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
0
اینجا بحث بیداری اسلامی و تمدن سازی اسلامی است یا دعوا روی بد یا خوب بودن قدیری ابیانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین