پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
انقلاب اسلامی ایران «با نام خدا» و برای اجرای «حکومت دینی» توسط یک «فقیه و اسلام شناس» در عصر «غربت دینداری» به وقوع می پیوندد. انقلابی که نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی از آن به عنوان «وقوع زلزله ای که خاورمیانه و تمام جهان را به لرزه در خواهد آورد» یاد کرد.

شعار سال: حجت الاسلام مهران آدرویش/ درست در زمانی که صدای شکستن استخوان های بشر در زیر چرخ های تکنولوژی و تمدّن به گوش می رسید گویی این بار خداوند خطاب «یَا أَیُّهَا الْمُدَّثِّرُ‌ قُمْ فَأَنذِرْ‌ وَ رَ‌بَّکَ فَکَبِّرْ‌»؛ را بار دیگر متوجه روح خود می کند تا با تلاشی خستگی ناپذیر به داد انسان برسد؛ تلاشی که شرق را بیدار کرد و غرب را به زحمت انداخت و همچون زلزله ای عظیم اوضاع جهان و بشریت را زیر و رو کرد.

اگر به شرایط حاکم بر جهان در سالهای پایانی قرن بیستم با تامّل بیشتری نگریسته شود اهمیت انقلابی که امام ره آن را پایه گذاری کرد بسیار مهمتر جلوه می کند؛ «برتراند راسل» ریاضیدان، فیلسوف و دانشمند شهیر انگلیسی در دهه ۶۰ میلادی از سر استیصال فریاد بر می آورد که «دیگر امیدی به نجات بشریت در جهان نیست و هیچ چیز نمی تواند انسان را از منجلاب گمراهی و ضلالت رهایی بخشد حتی از دین و معنویت نیز دیگر کاری ساخته نیست»!

اما به فاصله بیست سال پس از آن، انقلاب اسلامی ایران «با نام خدا» و برای اجرای «حکومت دینی» توسط یک «فقیه و اسلام شناس» در عصر «غربت دینداری» به وقوع می پیوندد. انقلابی که نخست وزیر انگلستان آن را «بزرگترین خطر و تهدید» بعد از جنگ سرد نامید و نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی از آن به عنوان «وقوع زلزله ای که خاورمیانه و تمام جهان را به لرزه در خواهد آورد» یاد کرد.

علت این حجم احساس خطر از انقلاب اسلامی به خاطر آن بود که امام ره نمی خواست در زمین شرق و غرب بازی کند. او قواعد و قوانین ظالمانه حاکم بر جهان را بر نمی تافت، قانون او حُکم الله بود و این یعنی پایان حاکمیت سلطه غرب بر مستضعفین جهان.


در ادامه به برخی از ابوابی که انقلاب اسلامی به روی مردم گشود اشاره می کنیم:

۱- گشایش باب ولایت و انسداد باب طاغوت در عرصه سیاسی- اجتماعی؛

حاکم شدن بر مردم و تصمیم گیری و دخالت در امور آنان و خلاصه اِعمال ولایت دلیل می خواهد؛ چه اینکه خداوند آدمی را «آزاد» آفریده است. فلذا دموکراسی خلاف آزادی است و در واقع چیزی نیست جز دیکتاتوری اکثریت بر اقلیت (چه اینکه اقلیت به آن حاکمیت، رای و اذنی نداده است تا محکوم قوانین آن باشند اما با دیکتاتوری و اِعمال فشار اکثریت، محکوم اند!)

و این اشکالی است که حتی معتقدان به دموکراسی آن را پذیرفته اند و گفته اند بله دموکراسی «راه حق» نیست اما «راه حل» هست؛ و به عبارت دیگر چاره ی دیگری نداریم و باید آزادی بشر را فدای مصلحت کنیم.

اما در اسلام به جای راه حل، راه حق مطرح می شود؛ در نظام سیاسی اسلام حاکمیت به دلیل مالکیت خداوند بر مخلوقات، از آن خداست و خداوند این حق را بنا بر آیات و روایات مکتفی به نحو انحصاری به پیامبر و ائمه -علیهم السلام- و در زمان غیبت به فقهای جامع الشرائط -حفظهم الله- تفویض نموده است. لذا «راه حقِ ولایت فقیه» ارمغان جمهوری اسلامی است که ما را در مدار «ولایت» و «توحید» حفظ می کند و از افتادن در ورطه «شرک» و «طاغوت» نگه داشته است.

۲- گشایش باب عرفان اسلامی؛

عرفان اسلامی همان است که افرادی مثل امام خمینی ره، علامه طباطبائی ره، آیت الله قاضی ره، آیت الله بهجت ره، علامه محمدحسین طهرانی ره، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی آملی و ده ها نفر دیگر از اولیاء خدا در این مکتب تعلیم و تربیت شده اند.

باب عرفان قرن ها بسته بود و جز بر قلیلی روی نمی گشود، تا اینکه حضرت روح الله ره (که در نزد استادش آیت الله شاه آبادی رحمه الله سطوح عالی عرفان نظری و عملی را گذرانده و پرده اسرار را کنار زده و به ملکوت عالم راه یافته بود) تشکیل حکومت اسلامی داد.

با حضور عارفی بزرگ در راس قدرت و سخنان عارفانه اش با عموم مردم و پخش تفسیر عرفانی سوره توحید در صدا و سیما و نامه به گورباچف و دعوت آنان به اندیشه در آثار ملاصدرا و ابن عربی و باز شدن باب جهاد و شهادت، راه برای بیان حقایق عرفانی به طور عموم باز شد، به ویژه که با داغ شدن بازار عرفان، عده ای نابلد و یا شیّاد، پا به عرصه اجتماع گذاشته بودند و بسیاری از مردم که تشنه معارف ناب عرفانی بودن را صید نادانی یا شیادی خود کرده بودند؛ لذا شاگردان امام ره و علامه طباطبایی دیگر سکوت را جایز ندانستند و به برکت انقلاب اسلامی (و به ویژه با پیشرفت تکنولوژی) باب عرفان نظری برای عموم جامعه را فتح کردند.

و فقط خدا می داند که برکت همین یک باب را هرگز نمی توانیم شاکر باشیم.

بـاش تــاصـبـحدولـتـت بـدمـد/ کـایـن هـنـوز از نـتــایـج سـحر است

۳- گشایش حداکثری باب واجبات؛

همانطور که جسم به غذا نیاز دارد، روح نیز به غذا نیاز دارد. غذای روح عبارت است از واجبات. با انجام واجبات سعه وجودی روح توسعه می یابد و از قدرت، قرب و ارزشِ بیشتری در درگاه ربوبی برخوردار می گردد.

در رژیم های طاغوتی همکاری با طاغوت نه تنها واجب نیست که حرام است (مگر با اذن فقها) اما با انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی مقرّراتی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مورد تائید فقهای شورای نگهبان قرار گرفته باشد و به اصطلاح قانون کشوری شده باشد، رعایتشان واجب است.

از جمله حفظ خود نظام اسلامی از اوجب واجبات است، لذا با انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی دایره واجبات و بالطبع غذای روح توسعه پیدا کرد.

۴- گشایش باب استکبارستیزی (برائت)؛

در سید الآیات؛ آیه الکرسی آمده است که فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یومن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (کریمه بقره/ شریفه ۲۵۶)؛

این آیه شریفه، شرط تمسّک به عروه الوثقی را دو چیز می داند: اول کفر به طاغوت و دوم ایمان به خدا. گرچه در رژیم گذشته گزاره ایمان به خدا در میان مردم بود اما گزاره استکبارستیزی و کفر به طاغوت هیچ جایگاهی نداشت، بلکه دفاع از طاغوت محور سیاست خارجه ایران بود.

تبرّی از طاغوت و نهی از منکر آنان به دلیل هزینه های فوق العاده سنگین آن از سخترین گزاره های ایمان است. فریضه ای که تمام واجبات در نزد آن مثل قطره در برابر دریاست(۱) و در راس این فریضه مخالفت با حاکم جائر (ابرنکبتها) قرار دارد(۲) که به برکت انقلاب اسلامی، ملت ما به انجام آن مفتخر است.

این شاخصه به قدری مهم است که وقتی از امام صادق علیه السلام سوال شد آیا حبّ و بغض جزء دین است؟ حضرت در پاسخی عجیب فرمود: هَل الدّین اِلاّ الحُبّ و البُغض؛ یعنی تولِّی به خوبان و خوبیها و تبرِّی از بدان و بدیها تمام ماهیت و حقیقت دین است.

امام باقر علیه السلام می فرماید: «اگر روزها را روزه بگیرم و شب ها را یکسره نماز بخوانم و همه اموال گران بهایم را در راه خدا ببخشم، ولی محبت دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا در قلبم نباشد، این کارها کمترین سودی برایم نخواهد داشت

یعنی به عنوان مثال ما با مظلومان جهان دوستی کنیم و با ظالمان مخالفت کنیم گرچه آن ظلم مستقیما ربطی به ما نداشته باشد و گرچه موجب اذیت و آزار ما بشود یعنی همین کاری که در حال حاضر جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران در مقابل ظلم امریکا و اذنابش در گوشه و کنار جهان انجام می دهد.

۵- گشایش باب وحدت و همبستگی اسلامی؛

امام خمینی ره با فهم عمیق از خطر «تفرقه» در جهان اسلام و ضرورت «وحدت امت اسلامی» در مبارزه با استکبار و دفاع از کیان اسلام، با طرح «هفته وحدت» و حمایت از مردم فلسطین، لفظا و عملا همگان را به وحدت حول قرآن کریم و مشترکات اسلامی دعوت کرد و به این ترتیب از پیشروی های جهان کفر در تجزیه جهان اسلام جلوگیری و استکبار را در رسیدن به مقاصد شومش ناکام و به چالشی عمیق کشاند.

۶- گشایش باب جهاد و شهادت؛

با پیروزی انقلاب اسلامی بر محوریت «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» شیطان بزرگ تاب نیاورد و سگِ هار خود (صدام و حزب بعث) را با حمایت های همه جانبه به سوی ایران گسیل داشت. اما غافل از اینکه فرزندان روح الله به تاسّی از ارباب بی کفن خود، هفت درِ جهنّم را بر آنان و هشت در بهشت را بر روی خود گشودند و آن چنان حماسه ای از خون و عرفان به پا کردند که ره صد ساله را یک شبه پیمودند و اهل سیر و سلوک، حشر با آنان را بر خود آرزو کردند.

حضرت امام ره خود فرمود: «شهدا در قهقهه مستانهشان و در شادی وصلشان عند ربهم یُرزَقونند» و نیز فرمود: «من هم ازخدایمتعال درخواست میکنمکهخدایا! مرا با بسیجیانممحشورفرما» و چرا اینگونه نباشد در حالی که حضرت امیر (علیه افضل صلوات المصلین) فرموده است: إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّهِ فَتَحَهُاللّهُلِخاصَّهِ أَولیائِهِ؛به راستى که جهاد یکى از درهاى بهشت است که خداوند آن را براى اولیاى خاص خود گشوده است (الغارات (ط الحدیثه) ج‏۲، ص ۴۷۴).

۷- گشایش باب «ما می توانیم و اعتماد بنفس»؛

اگر به ملتی قبولاندند که «نمی توانید» آن ملت هرگز روی استقلال و آزادی و عزّت و پیشرفت را به خود نخواهد دید و برای همیشه وابسته باقی خواهد ماند.

بالعکس اگر ملتی باورش شد که «می تواند»، استقلال و آزادی و عزّت و پیشرفت برازنده آنهاست. در رژیم گذشته تفکر حاکم این بود که ما نمی توانیم و ما باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم. اما امام ره فرمود: «ما می توانیم» و امروز با نگاهی به موقعیت علمی ایران در مهمترین حوزه های علمی همچون نانو تکنولوژی، مهندسی هوا فضا، حوزه دفاعی، پزشکی، هسته ای و جزء ده، تا سه کشور برتر بومی جهان ایستاده ایم.

۸- گشایش باب استقلال؛

استقلال ویژگی است که مورد حسرت بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپائی است. امروزه بسیاری از کشورها در تصمیم گیری حتی برای مملکت خود زیر یوغ استکبار هستند و حتی اتحادیه اروپا در سیاست های خود از امریکا مستقل نیست.

اما جمهوری اسلامی از همان اول استقلال خود را بنا بر آموزه های قرآن(۳) در شعار «نه شرقی، نه غربی» با صدای رسا بیان کرد.

البته این استقلال هرگز به معنای انزوا نبوده است بلکه به معنای استقلال در تصمیم گیری و ارتباط با کشورها بر اساس احترام متقابل بوده و هست.

۹- گشایش باب آزادی؛

بر خلاف بسیاری از کشورها که منظورشان از آزادی، «آزادی نفس» است در جمهوری اسلامی منظور از آزادی، «آزادی از نفس» است. تجلی این آزادی؛ ایستادگی در برابر ابرنکبت های جهان و پرداخت هزینه های سنگین آن است.

آزادی انتخاب مسئولین بلندپایه سیاسی، آزادی بیان حق، آزادی امر به معروف و نهی از منکر حتی نسبت به عالی ترین مقام های نظام (النصیحه لائمهالمسلمین)، آزادی مکاتب گوناگون الهی، کرسی های آزاد اندیشی و نمونه های دیگری از این آزادی هستند.

البته تجلّی این آزادی در مسئولین علاوه بر اینها باید خود را در آزادی از تجمّل و کاخ نشینی نیز نشان بدهد که متاسفانه در برخی از مقاطع و برخی از افراد این مساله کم رنگ شده است. علی ایّ حال، امام ره با آن زندگی ساده و وارد کردن فرهنگ «کوخ نشینی» در برابر فرهنگ «کاخ نشینی» عملا گام بلندی در این زمینهبرداشتند.

۱۰-گشایش باب جمهوریّت؛

مساله جمهوریّت و حق انتخاب، و دخالت و حضور فعّال مردم در انتخاب مسئولین از صدر تا ذیل نظام و سرنوشت خود (به طور مستقیم یا غیر مستقیم) از برکات انقلاب اسلامی است که موجب پیوندی عمیق بین مردم و نظام شده است؛ امتیازی که باب آن تا قبل از انقلاب اسلامی با نظام شاهنشاهی و دخالت های امریکا بر روی مردم بسته بود.

در حال حاضر نیز این باب در بسیاری از کشورهای منطقه بسته است و در کشورهای دموکراتیک نیز به خاطر آزادی بیش از حد رسانه ها و تبلیغات و پول های گزافی که هزینه می شود از واقعیت انتخاباتی بری است.

۱۱- گشایش باب اسلامیّت؛

گرچه در راس حکومت ایران یک به اصطلاح مسلمان حضور داشت اما این موجب نمی شد که حکومت، اسلامی باشد بلکه این «حکومت مسلمانان» است نه «حکومت اسلامی

بنا بر آیات و روایات و فقه تشیّع اثنی عشری اولا آنچه که خداوند متعال از مسلمانان می خواهد تشکیل حکومت اسلامی است و نه حکومت مسلمانان و اسلامیت حکومت تنها زمانی تامین می شود که در راس آن فقیه جامع الشرائط قرار بگیرد و قوانین آن با شورای نگهبان (مجموعه ای از فقهای جامع الشرائط) تصویب و تائید گردد و ثانیا تمام افرادی که در مجاری قدرت قرار می گیرند مستقیم یا غیر مستقیم با تنفیض حکم ولیّ فقیه در امور مملکت حق دخل و تصرف داشته باشند.

۱۲- گشایش باب بیداری اسلامی و امید در سایر ملتهای مستضعف؛

انقلاب اسلامی ایران تلاشی برای زنده کردن خدا در محور حیات انسان و نیز، روشی برای زندگی فراتر از همه اختلافات ملی، قومی و مذهبی بود. انقلاب اسلامی از انقلاباتی است که حرکت و آثارش در چارچوب مرزهای یک کشور خلاصه نمی شود، بلکه دیدگاه فرا ملّی دارد.

انقلاب اسلامی ایران تاثیرات زیادی در بیداری مسلمانان جهان و احیای باورهای دینی به طور خاص و بر آزاداندیشان و ستم‏دیدگان و مستضعفان جهان به طور عام داشته است. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران موجب شد مردمی که از عظمت قدرت خود بی اطلاع بودند با برداشتی نوین از اسلام راستین و ناب به حرکت درآیند. این حرکت نه فقط شیعیان، بلکه طرفداران اهل سنت را نیز در برگرفت، چرا که پیام امام، پیام وحدت مسلمانان و یک پیام فراگیر و جهانی بود.

والاترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های مستضعف جهان، تربیت انسان جدیدی بود که قادر به ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم باشد. این مساله با ایجاد روحیه ایثار و مبارزه در میان امت اسلام، بزرگ ترین تهدید برای وضع موجود و ثبات تحمیلی غرب بر منطقه و نیز برای قدرت‌های غربی که بر مواضع استراتژیک و منابع زیرزمینی کشورهای منطقه تکیه داشتند، محسوب می‌شد.

شکل گیری حزب الله لبنان با پذیرش ولایت امام ره در سال ۱۳۶۱ ه.ش در مبارزه علیه رژیم منحوس اسرائیل، انتفاضه فلسطین، حضور اسلامگرایان در ترکیه، انقلاب تونس و حرکت مردمی مصر، لیبی، بحرین و پس لرزه‌های انقلاب اسلامی ایران و انعکاس سی ساله صدای ملت ایران است که در نقاط دیگر جهان با قوت و قدرت شنیده می‌شود.

۱۳- گشایش باب عزّت؛

عزّت از اصول خدشه ناپذیر اسلام است؛ همان که اباعبدالله علیه السلام آن را با صدای رسا در شعار جاودانه ـهیهات منّا الذّله» اعلام داشت و برای آن از جان عزیز خود گذشت.

قبل از انقلاب، ایران اسلامی ذلیل بود تا آنجا که ارزشش از سگ امریکائی کمتر بود و برای حضور اجنبی در کشورش باید حق توحّش پرداخت می کرد. انقلاب اسلامی با کوتاه کردن دست اجانب و ایستادگی و اثبات «ما می توانیم» و پیشرفت روز افزون، این عزّت از دست رفته را به ملّت ایران بازگرداند.

و به برکت پیروی و اطاعت از ولایت و با توکل بر خداوند متعال در تسخیر لانه جاسوسی و هشت سال دفاع مقدس و در دست گرفتن اوضاع منطقه و بومی سازی علوم و به چالش کشاندن ابرقدرتها طعم تلخ ذلّت و حقارت را بارها به ابرنکبت ها چشاند.

۱۴- گشایش باب امنیت؛

امنیت از نعمت های مخفی است و قدر آن فقط زمانی فهمیده می شود که از دست برود. در رژیم گذشته با تصویب کاپیتولاسیون، امنیت مردم ایران به جدّ در خطر قرار گرفت. امروز نیز با نگاهی به کشورهای منطقه و حتی کشورهای غربی نا امنی به طور ملموسی حس می شود (نا امنی که در اثر سیاست های غلط غرب و برخوردهای دوگانه با تروریسم دامن خود آنها را نیز گرفته است.)

اما بحمدالله با عنایات ولیّ عصر -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء-، بصیرت و اتحاد ملی و هوشیاری نیروهای گمنام امام زمان عج، علی رغم همه توطئه ها و کینه ها، ایران اسلامی مقتدرانه در امنیت کامل به سر می برد.

۱۵- به روز شدن حوزه های علمیه؛

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی و نیاز حکومت به نظریه پردازی در مسائل گوناگون اداره کشور، حوزه های علمیه پیشرفت چشمگیری در به روز شدن داشته اند.

در حال حاضر طلاب علوم دینی در کنار تحصیل علوم رایج حوزه ها، اغلب در رشته های علوم انسانی تا مقطع دکتری نیز مشغول به تحصیل می باشند و این امر در زمانی نه چندان دور سرآغاز تحوّلی بزرگ در حوزه ها و علوم انسانی و مدیریت کشور خواهد بود.

امروزه از بسیاری کشورهای دیگر نیز افرادی برای فراگیری اسلام ناب مشغول تحصیل در قم هستند که به نوبه خود گامی بلند در صدور اسلام و انقلاب خواهد بود.

۱۶- گشایش باب معنویات؛

علی رغم تهاجم و شبیخون گسترده فرهنگی غرب از زمین و هوا، اما محافل اُنس با قرآن و قرائت و حفظ قرآن کریم و هیآت مذهبی با محوریت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، تشرّف به زیارت و حج (آن هم در سن و سال نوجوانی و جوانی) با طرح حج و عمره دانشجویی و دانش آموزی، استقبال بی نظیر مراسم معنوی اعتکاف (به عنوان مثال؛ افزایش تعداد جوانان معتکف از ۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۸۶ به ۷۵۰ هزار نفر در سال۱۳۹۱، نمونه بارزی از تحول معنوی در جامعه به‌شمار می‌رود و این مورد نمونه‌ای است که قبلاً هرگز در کشور مصداق نداشته است).

حضور خیل عظیم جوانان در مراسمات معنوی مسجد مقدّس جمکران با محوریت مهدویّت، شرکت در راهپیمائی میلیونی زیارت اربعیین، دفاع از مظلومان جهان و شهدای مدافع حرم و نمایشی از رشد معنویّت در ایران بعد از انقلاب اسلامی است.

۱۷- گشایش باب ظهور امام زمان؛

زمینه سازی برای ظهور، از آرمانهای انقلاب اسلامی است که بارها از زبان امام ره (۴) و مقامات بلندپایه سیاسی و معنوی به مرجعیت روایات(۵) بیان شده است.

انقلاب اسلامی با به نمایش گذاشتن توانایی های دین در اداره کشور در صدد ایجاد دگرگونی‌ و تحوّل فکری، اعتقادی و ایمانی در همه مردم جهان نسبت به توانائی های دین در اداره زندگی است و خوشبختانه این امر تاثیرات مثبتی در جهان داشته و توجه بسیاری را به اسلام جلب کرده و امروز علی رغم تلاش غرب در اسلام ستیزی و اسلام هراسی اما با رشد خیره کننده اسلام گرائی مواجه هستیم.

امکان ایستادگی در برابر قدرت های ظالم، فریاد زدن ظلم ها و ستم ها و بیدار کردن دنیای غرب در دیدن جنایات و ناکارآمدی ایسم ها و دل کندن از آنها از دیگر دلایل زمینه سازی انقلاب اسلامی برای ظهور است.

۱۸- گشایش باب خدمت به خلق؛

که جلوه هایی از آن در جهاد سازندگی، کمیته امداد، اردوهای جهادی، کمک به لبنان و فلسطین و عراق و سوریه، دفاع از مظلومان جهان و ظهور کرده است.

پی نوشت:

(۱) على علیه السلام فرمودند: تمام کارهاى نیک و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون آب دهان است در برابر دریاى پهناور(نهج البلاغه حکمت ۳۷۴)

(۲)و افضل من ذلک کله کلمه عدل عند امام جائر؛ بالاتر از همه این‌ها: اعمال نیک، جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر، سخن عادلانه‌ای است که در مقابل پیشوای ظالم گفته شود (الآمدی. ، ج ۱، ص ۲۳۸، شماره ۲۷۲)

(۳) وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً؛ خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلطی نداده است. (کریمه نساء/ شریفه ۱۴۱)

(۴) ر.ک (امام خمینی، صحیفه نور، ج۲۱، ص۳۲۷) و (همان: ص ۲۵۵)

و نیز مقام معظم رهبری می فرمایند: «انقلاب ما، در راه آن هدفی که امام زمان برای تأمین آن هدف مبعوث می‌شود و ظاهر می‌شود یک مقدمه لازم و یک گام بزرگ بوده [است]. ما اگر این گام بزرگ را برنمی‌داشتیم، یقیناً ظهور ولی عصر به عقب می‌افتاد. شما مردم ایران و مادران شهید داده و پدران داغدار و افرادی که در طول این مبارزه زحمت کشیده‌اند، بدانید و شما‌ ای امام بزرگوار امت! بدانید ـ که بهتر از ما می‌دانید ـ شما موجب پیشرفت حرکت انسانیت به سوی سر منزل تاریخ و موجب تسریع در ظهور ولی عصر شدید. شما یک قدم، این بار را به منزل نزدیک‌تر کردید» (دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدى علیه‌السلام، ۲۵/۰۹/۱۳۷۶)

(۵) رسول اکرم (صل الله علیه و آله): «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه»؛مردمی از شرق قیام می کنند و زمینه را برای حرکت جهانی مهدی [عج] فراهم می سازند (سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۳۶۸، ب ۳۴، ح۴۰۸۸؛ کنز العمال، ح ۳۸۶۵۷؛ الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۴)

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آوای نطنز، تاریخ 20 بهمن 95، کد مطلب: 53591: www.avayenatanz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین