پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه آزاد گفت: اگر بدانیم استادی ضد نظام، ضد اسلام و مبانی اسلام سخن می‌گوید، ما آن استاد را دارای صلاحیت نمی‌‌دانیم و از آن استفاده نمی‌کنیم؛ در این مسئله با کسی تعارف نداریم.
شعار سال: علی اکبر ولایتی در دیدار با روسای استانی و مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال برگزاری است، گفت: دانشگاه آزاد ظرفیت زیادی برای رشد دارد و این ظرفیت از دانشگاه های دولتی بیشتر است .در این دانشگاه افراد علاقه مند و مجرب کار می کنند و بسیاری از قید و بندهای بروکراتیک که ربطی به یک دولت یا حکومت خاص ندارد و در تمام جهان وجود دارد، در این دانشگاه احساس نمی شود. تصمیم گیری در دانشگاه آزاد به خوبی انجام می شود و این موضوع باعث می شود پس از تصمیم گیری هیئت امنا، روسای مراکز و استان ها در واحدهای دانشگاه آزاد با فراغ بال و دست باز فعالیت کنند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های دانشگاه آزاد مردمی بودن آن است که مردم هزینه آن را تامین می کنند و این دانشگاه متعلق به کل نظام است. در بودجه سال 96 با همت هیئت امنا و تلاش میرزاده، رقم بالایی از بودجه به پژوهش اختصاص یافت. کشور در طی این سال ها از کمبود بودجه پژوهش در نهادهای مختلف و مراکز دولتی رنج می برد و دانشگاه آزاد می تواند درصد بالایی از درآمد خود را برای پژوهش استفاده کند. اگر دانشگاه آزاد بتواند محور پژوهش های دانشجویی شود، بسیاری از جاهای خالی پر می شود.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر پژوهش نیاز محور گفت: برای تحقق پژوهش نیاز محور باید واحدهای دانشگاه آزاد با مرکز هماهنگ شوند و ما اعلام آمادگی به دانشگاه های دولتی می کنیم تا با همکاری معاونت پژوهشی، پروژه های مشترک را انجام دهیم، چرا که باید پژوهش توام با دانش باشد و به صورت زنجیره ای فعالیت کرد.

ولایتی در ادامه بیان داشت: بورسیه کردن، جذب نخبه، پژوهش کاربرد محور و پژوهش های زنجیره ای هماهنگ از جمله اولویت های این دانشگاه می باشد. هم چنین این دانشگاه تدبیری برای بورسیه نخبگان چه از دانشگاه آزاد و چه از سایر دانشگاه ها اندیشیده تا با این بورسیه، فعالیت های آموزشی در سراسر کشور انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه علوم انسانی مشکل اساسی دارد، گفت: جامعه ما یک جامعه ایرانی است و اگر کسی بخواهد این جامعه را بشناسد، نباید ترجمه کتاب های فرنگی را مطالعه کند، چرا که کتاب های جامعه شناسی خارجی نمی تواند معرف جامعه ایرانی با قدمت بالا باشد.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تا کنون تلاش های زیادی شده، ولی ما باید در حوزه های مختلف نظیر تالیف کتاب فعالتر باشیم. باید نیازمندی ها را در این حوزه بشناسیم و از حالا به دنبال تربیت استاد در این حوزه باشیم.

ولایتی تاکید کرد: در صدر ماموریت ها، مسئله فرهنگی و اعتقادی موجود در دانشگاه ها است. در کلاس های دانشگاه همان طور که علم آموخته می شود، باید ایمان دانشجویان نیز افزایش یابد .

وی اظهار داشت: زمانی که در جمهوری اسلامی ایران فرزندی را به این دانشگاه می سپارند، اعتقاد بر این است که اگر به ایمان این دانشجویان افزوده نشود، موجب کاهش آن نیز نشویم.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مبنای صلاحیت اساسی، اعتقاد آن ها به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اگر بدانیم استادی ضد نظام، ضد اسلام و مبانی اسلام سخن می گوید، ما آن استاد را دارای صلاحیت نمی دانیم و از آن استفاده نمی کنیم؛ در این مسئله با کسی تعارف نداریم.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه ریاست این دانشگاه به عهده میرزاده که خادم نظام و انقلاب بوده، می باشد و این انقلاب نتیجه تلاش های نسل های فداکار و از خود گذشته پیشین است. ما نیز باید برای پرورش چنین نسلی تلاش خود را انجام دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان بیدار، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1396 ، کد مطلب: 3892872، www.danesh-bidar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین