پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
رئیس جهاد کشاورزی شوش گفت: امسال پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش زیر کشت چغندر‌قند قرار گرفته که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش سطح زیر کشت این محصول بوده است.

شعار سال: علیرضا ملک‌زاده درشوشاظهار داشت:شهرستان شوش با داشتن شرایط و آب‌ وهوای مناسب یکی از مناطق خوب جهت کاشت چغندرقند است و با توجه به مزیت اقتصادی این محصول تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان تمایل به تناوب زراعی این محصول را دارند.

وی گفت: امسال پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش زیر کشت چغندر‌قند قرار گرفته که نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش سطح زیر کشت این محصول بوده است.

ملک‌زاده تصریح کرد: در همین راستا امسال کشاورزان شوشی اقدام به عقد قرارداد با کارخانجات خارج از استان کرده و بیش از پنج هزار هکتار چغندرقند در این شهرستان کشت شده است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شوش بیان کرد:کارخانه‌های طرف قرارداد کشاورزان شهرستان شوش را کارخانه قند همدان، لرستان، نقش‌جهان و بنیاد اصفهان تشکیل می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 350 هزار تن محصول تحویل این کارخانه‌ها داده شود.

ملک‌زاده با بیان اینکه برداشت چغندرقند از اول اردیبهشت‌ماه در این شهرستان آغاز شد، تصریح کرد: تاکنونکشاورزان شوشی بیش 2500 هتکار از سطح زیر کشت چغندرقند را در این شهرستان برداشت کرده و بیش از 180 هزارتن چغندرقند تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوش گفت: در سطح کشور متوسط عملکرد تولید چغندرقند در هرهکتار حدود 45 تا 50 تن بوده اما در شهرستان شوش متوسط عملکرد چغندرقند 70 تن در هکتار است.

وی به بیشترین تولید چغندرقند در این شهرستان اشاره نمود و افزود: کشاورز‌ شوشی با برداشت 135 تن چغندرقند در هکتار بیشترین تولید این محصول را به خود اختصاص داده است‌.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوش خاطرنشان کرد: افزایش تولید چغندرقند در این شهرستان با توجه به فعالیت و نظر کارشناسان بخش زراعت در چند سال اخیر نشانگر برنامه‌‌‌ ریزی مناسب و کارشناسی شده توسط ناظران مزارع جهاد کشاورزی شهرستان در رعایت اصول کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی به‌ صورت 100 درصد مکانیزه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سلیت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396، کدخبر: 1427812 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین