پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه در سال ۹۶ به میزان ۱۰۳ هزار تن چغندر قند در این شهرستان تولید می‌شود گفت: ۱۴۰۰ هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت چغندر قند می‌رود.

شعار سال: سقراط بیرنگ اظهار داشت: سال گذشته حدود هزار و 500 هکتار چغندرقند در سطح مزارع اسدآباد کشت شد ضمن اینکه در سال 94 نیز به میزان هزار و 850 هکتار محصول چغندر قند کشت شده بود که طبق سیاست‌های دولت و دستور کاهش کشت‌های کم آب بر این میزان را با گذشت هر سال کاهش دادیم.

وی از تعهد 103 هزار تنی امسال این شهرستان در تولید چغندر قند خبر داد و بیان کرد: کشت چغندر قند در شهرستان ظرف مدت چند روز آینده شروع می‌شود.

بیرنگ عنوان کرد: به سبب پرآب‌بر بودن کشت چغندر قند امسال میزان تعهد کشت این محصول در شهرستان 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: میزان تعهد کشت چغندر قند سال گذشته این شهرستان را 110 هزار تن بود که 120 هزار تن از این محصول از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت شد.

بیرنگ مهمترین عامل افزایش متوسط عملکرد و همچنین رشد کمی و کیفی چغندر قند استان را کشت و برداشت مکانیزه در مزارع و توسعه شبکه های نوین آبیاری عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، بیان کرد: برای تحقق شعار امسال در حوزه کشاورزی باید به سمت کشت محصولات کم آب‌بر و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای حرکت می‌کنیم.

بیرنگ افزود: اولویت فعالیت در جهاد به امر تولید و اشتغال برمی‌گردد و باید در این راستا بیش از پیش فعالیت کنیم ضمن اینکه افزایش کشت محصولاتی چون زعفران، انگور و گل محمدی در اراضی دیم شهرستان را در دستور کار داریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 1370777: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
زمین های خوبی برای کشت چغندر قند وجود دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین