پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: مشکل تحویل چغندرقند مازاد تولید این شهرستان به کارخانه‌های قند در دست پیگیری و رایزنی است.

شعار سال: سقراط بیرنگ اظهار کرد: با وجود تعهد ١٧١۶ هکتاری شهرستان در راستای کشت چغندرقند در سال زراعی جاری، سطحی افزون بر دو هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت چغندرقند رفت که از این میزان کشت ۵٠٠ هکتار مازاد و اضافه تعهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه از تعهد ١٧١۶ هکتاری چغندرقند امسال شهرستان برداشت و تولید ١٠٣ هزار تن محصول پیش‌بینی می‌شد، افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش کشت چغندرقند امسال شهرستان توسط بهره‌برداران، برداشت ١٣۵ هزار تن محصول از اراضی کشارورزی منطقه پیش‌بینی می‌شود.

بیرنگ تعداد بهره‌برداران چغندرقند شهرستان اسدآباد را ١١٠٠ نفر اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس تعهد منعقد شده ١٧١۶ هکتاری چغندرقند امسال شهرستان سطحی افزون بر ١١٠٠هکتار با تناژ ۶٠ هزار تن برای تحویل، مربوط به کارخانه قند همدان و ٣١۶ هکتار با تناژ ٢۵ هزار تن مربوط به کارخانه قند بنیاد اصفهان است.

این فرد مسئول با بیان اینکه در رابطه با محصول تعاونی چغندرکاران و مازاد چغندرقند منطقه برای تحویل به کارخانه‌های قند دارای مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: برای تحویل این میزان مازاد تولید چغندرقند منطقه با کارخانه‌های قند متعددی در حال رایزنی و متقاعد کردن هستیم.

بیرنگ اضافه کرد : از چند ماه پیش تا کنون پیگیری‌ها و مراجعات متعددی از طریق تعاونی چغندرکاران و مدیریت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان در راستای تعهدی که بر دوش تعاونی برای کشت گذاشته شده بود، انجام گرفته که این میزان تعهد کشت را به یکی از کارخانه‌های قند تحویل دهند.

وی اظهار کرد: به علت عدم ظرفیت خالی کارخانه‌های قند، عملا هیچ کارخانه‌ای به صورت رسمی با تعاونی‌های چغندرکار اسدآباد قرارداد نبسته و در این راستا دارای مشکل هستیم.

بیرنگ افزود: از تعهد ١٧١۶ هکتاری چغندرقند شهرستان اسدآباد، ١۴١۶ هکتار برای تحویل به کارخانجات قند همدان و اصفهان قرارداد بسته شده و ٣٠٠ هکتار از تعهد کشت چغندرقند مربوط به تعاونی چغندرکاران است که به صورت رسمی با کارخانه‌ای انعقاد قرارداد صورت نگرفته است.

مدیر جهادکشاورزی اسدآباد با اشاره به اینکه برداشت چغندرقند از اواسط شهریور به صورت موردی در منطقه آغاز شده است، تصریح کرد: در یک بازه زمانی ١٠٠ روزه تا اواخر آذرماه برداشت این محصول از اراضی کشاورزی شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چغندرقند یکی از جمله کشت‌های پرآب‌بر محسوب می‌شود، گفت: کشاورزان حتی‌الامکان کشت‌های کم‌آب‌بر را به عنوان اولویت جایگزین کشت‌های پرآب‌بر چون چغندرقند کنند در غیر این‌صورت باید برای کشت این محصول پرآب‌بر، سیستم آبیاری نوین در اراضی اعمال شود.

بیرنگ با بیان اینکه از سال آینده نشاءکاری در بحث کشت چغندرقند به صورت رسمی در مزارع چغندر به صورت تعهدی در شهرستان انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: کشاورزان در کشت چغندر، کشت نشاء چغندر را برای مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی و مدیریت بحران آب در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به شرایط آب‌وهوایی امسال گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها مهر و آبان‌ماه امسال بارندگی‌ها آغاز خواهد شد که در برداشت محصول چغندرقند مشکل ایجاد خواهد کرد و بر همین اساس لازم است کشاورزان با مراکز جهادکشاورزی و مدیریت جهادکشاورزی در راستای برداشت زودهنگام چغندرقند منطقه هماهنگ باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 967-4197-5 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین