پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از توسعه کشت نشایی چغندر قند شهرستان در سال آینده خبر داد.

شعار سال: سقراط بیرنگ اظهار داشت: امسال به صورت آزمایشی سطحی افزون بر یک هکتار کشت نشایی چغندرقند در شهرستان انجام شد که در سال آینده تصمیم بر آن است در راستای ساماندهی و مدیریت بحران آب این میزان کشت به سه تا چهار هکتار کشت اولیه نشایی چغندرقند ارتقاء یافته و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها گوجه‌فرنگی به صورت عمده در شهرستان اسدآباد به صورت کشت نشایی انجام می‌شود، افزود: امسال سطحی افزون بر 650 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص داشت که تمامی این اراضی به صورت کشت نشایی انجام گرفته بود.

بیرنگ تصریح کرد: علاوه بر کشت نشایی گوجه‌فرنگی در سال‌ زراعی‌ جاری به صورت محدود سطحی افزون بر 15 هکتار در راستای خودمصرفی به کشت نشایی فلفل و بادمجان و 25 هکتار به کشت نشایی پیازکشت نشایی گوجه‌ اختصاص داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد خاطرنشان کرد: کاهش دفعات آبیاری، زودرس کردن محصول، حداقل توقف رشد در مرحله انتقال، افزایش عملکرد محصول پاییزه، تراکم مناسب بوته، رسیدن به حد اعلاء یکنواختی کشت، کاهش هزینه بذر و کاهش هزینه‌های جاری و کاهش استهلاک سیستم‌های آبرسانی و آبیاری از مهمترین مزایای استفاده کشت نشاء به جای کشت بذر است.

بیرنگ در ادامه از پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان یارانه انتقال آب به مزارع کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: این میزان یارانه انتقال آب به مزارع، با حمایت دولت به کشاورزان اسدآبادی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه اسدآباد قابلیت اجرای سیستم آبیاری نوین را داراست که تا کنون در راستای حفظ منابع آبی 14 هزار و 500هکتار از این اراضی به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده‌اند.

بیرنگ گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اجرای 50 درصد از میزان تعهدات سال 96 در زمینه آبیاری نوین و پرداخت بیش از سه میلیارد تومان یارانه و کمک بلاعوض از طرف دولت به متقاضیان طرح‌های آبیاری تحت فشار، 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 22 آبان 96، کد مطلب: 1571769 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین