پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
با اقدامات دولت یازدهم بدون افزایش سطح بیش از 940هزار تن به تولید محصولات زراعی استان کرمانشاه اضافه شده است و میزان تولید محصولات از حدود سه میلیون و 651هزار تن در سال 92 به بیش از چهار میلیون و 600هزار تن در سال 95افزایش یافته است.

شعار سالاستان کرمانشاه با 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی در منطقه غرب کشور محسوب می شود و در چهار سال اخیر و با اتخاذ رویکردهای حمایتی از سوی دولت این بخش در استان کرمانشاه به پایداری و ثبات رسیده است.

اقدام های دولت یازدهم در بخش محصولات زراعی استان کرمانشاه همچنین منجر به کسب رتبه های برتر کشوری در تولیدات شاخص زراعی در سال 95 شده که می توان به رتبه اول تولید نخود در کشور، رتبه دوم عملکرد در واحد سطح در زمینه تولید ذرت دانه ای در کشور، رتبه پنجم تولید گندم در کشور و رتبه چهارم تولید چغندر قند در کشور اشاره کرد.
استان کرمانشاه در سایه تلاش کشاورزان و اتخاذ رویکردهای حمایتی دولت، نقش اساسی را در تولید محصولات راهبردی مانند گندم و خودکفایی کشور از واردات این محصول داشته است.

**افزایش 2 برابری تولید گندم استان کرمانشاه به همت دولت یازدهم
تولید محصولات عمده زراعی مانند گندم در دولت یازدهم افزایش قابل ملاحظه ای داشته به طوری که در سال 92 از 450 هزار تن به 966 هزارتن در سال 95 رسیده که افزایشی بیش از 2 برابر را نسبت به سال 92 نشان می دهد.
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از 966 هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان در سال 95 بیش از 743هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان بوده که به صورت تضمینی توسط دولت خریداری و در سیلوها ذخیره شد به طوری که اکنون سیلوهای گندم استان کرمانشاه مملو از این محصول راهبردی بوده و نه تنها نیاز این استان و استان های غربی به این محصول برطرف شده حتی به سایر استانهای کشور نیز منتقل شده است.
خسرو شهبازی افزود: برای افزایش کمیت و کیفیت گندم تولیدی استان کرمانشاه تمهیدات لازم توسط دولت یازدهم اندیشیده شد از جمله اینکه بذور گواهی شده در ارقام مناسب، پرمحصول و مقاوم به بیماری ها در اختیار کشاورزان قرار گرفت، کودهای مورد تایید به اندازی مورد نیاز توزیع و سموم استاندارد نیز با قیمت مناسب تامین شد که تمام این عوامل باعث افزایش بیش از2 برابری محصول گندم استان کرمانشاه و همچنین افزایش بیش از 2 برابری درآمد کشاورزان گندمکار شد.

**با حمایت دولت یازدهم تولید جو استان به بیش از 380 هزار تن رسید
در تمام محصولات زراعی وضعیت حمایت از کشاورزان در بازه زمانی 92 تا 95 ادامه داشته به طوری که اقدام های دولت یازدهم از جمله پشتیبانی مالی، حمایتی، هدایتی، لجستیکی، خرید تضمینی، گسترش آبیاری تحت فشار و سامانه های نوین آبیاری برای آبی کردن اراضی دیم و افزایش راندمان تولید و صرفه جویی در مصرف آب در اراضی آبی و... باعث شد که محصول جو استان کرمانشاه از 215 هزار تن در سال 92 به 381 هزار تن در سال 95 برسد.
همچنین در تولید چغندرقند از 369 هزار تن در سال 92 به 570 هزار تن در سال 95 ؛ نخود از 62 هزار تن در سال 92 به 72 هزار تن در سال 95 رسید.
در صورت حمایت هرچه بیشتر از کشاورزان و تامین نیازهای آنان، استان کرمانشاه می تواند به یکی از قطب های اصلی کشاورزی کشور تبدیل شود و برای بخش زیادی از افراد جویای کار این استان در این بخش شغل ایجاد شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار31 اردیبهشت96، کدمطلب:82539191 (5988113)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین