پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
کارشناس مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: زیره سبز در چهار شهرستان خور و بیابانک، دهاقان، مبارکه و نطنز کشت می‌شود.

شعار سال: محسن شاه طالبی در خصوص آخرین وضعیت کشت زیره در سطح استان، اظهار داشت: زیره سبز در چهار شهرستان خور و بیابانک، دهاقان، مبارکه و نطنز کشت می‌شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت زیره سبز در این چهار شهرستان به بیش از ۱۳۴ هکتار می‌رسد و از این سطوح بیش از ۹۰ تن محصول برداشت می‌شود.

کارشناس مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: کشت محصول زیره سیاه نیز در شهرستان خور و بیابانک در سطح ۲ دهم درصد هکتار از اراضی انجام شده است.

شاه طالبی در خصوص خواص و آثار دارویی زیره نیز گفت: زیره غنی از املاح معدنی همچون آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم است. مصرف مس و آهن برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است و زیره از این نظر منبع مناسبی است. به علاوه می‌توان انواع ویتامین‌های ضروری همچون A، E، C را از این چاشنی گیاهی مفید دریافت کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 16 خرداد 96، کد مطلب: 6117205:www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین