پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ما آمادگی داریم تا از نمایندگان انجمن های علمی فعال برای حضور در گروه های برنامه ریزی آموزش عالی و تدوین برنامه های درسی استفاده کنیم.

شعار سال: مجتبی شریعتی نیاسر در نشست‌ نقش انجمن های علمی در ارتقای کیفیت علم و فناوری گفت: علاوه بر گروه های برنامه ریزی آموزش عالی و تدوین برنامه های درسی می توانیم از ظرفیت انجمن های علمی برای ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها، جهت دهی به آموزش عالی کشور، نظارت بر عملکرد گروه های آموزشی و تقویت نقش دانشگاه در ترویج علم استفاده کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: انجمن های علمی به عنوان گروه های تخصصی علمی در کشور باید مسائل کلان آموزش عالی را بررسی کنند و برای چالش آن راه حل ارائه دهند.

وی افزود: یکی از مهم ترین چالش های ما رشد کمی غیر هدفمند در گذشته است زیرا در طول ۳۵ سال، جمعیت دانشجویی ما ۲۵ برابر رشد کرده است در حالی که میانگین رشد جهانی ۵ برابر است.

شریعتی نیاسر افزود: از دیگر مسائلی که نیازمند حضور فعال انجمن های علمی است ارائه راهکار برای افزایش کیفیت آموزش عالی است زیرا هم در ۲۰ درصد بخش دولتی و هم در ۸۰ درصد بخش غیر دولتی آموزش عالی باید کیفیت را افزایش دهیم.

وی گفت: یکی دیگر از چالش های آموزش عالی عدم تناسب با بازار اشتغال است که در سند آمایش آموزش عالی این چالش نیز مطرح و برای آن حل پیشنهاداتی ارائه شده است.

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: دولت فقط زیر ساخت های قانونی را آماده می کند و این خود انجمن های علمی هستند که باید به گونه ای فعال عمل کنند که نبود آنها به سرعت در جامعه علمی احساس شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 آذر 1394، کد مطلب: 3002943: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین