پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز اعتقاد دارد كه شعر خوب و مناسب، گاه مسير تاريخ را تغيير مي‌دهد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، آيت‌الله اسدالله ايماني عصر شنبه 20 خرداد در شب شعر سبط‌النبي كه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي(ع) برگزار شد، گفت: شعر آیینی دراستان فارس باید به جایگاه اصلی خود برگردد .

وی افزود: در استان فارس استعدادهای بسیاری در شعر و شاعری وجود دارد که اگر این استعدادها به طرز صحیح پرورش یابد، می‌توان انتظار داشت که در هر دوره‌ای شعرایی مانند سعدی و حافظ از این دیار سر برآورند .

امام جمعه شیراز با اشاره به جایگاه بلند حافظ در شعر خاطرنشان کرد: برخورد با خویشتن و تزکیه نفس در حافظ به حدی رسیده بود که صاحب نفس زکیه شده و اشعارش از جایگاه والایی برخوردار شده بود و همین ویژگی در وی، استادش را مشتاق کرده بود که الهامات غیبی‌اش را روزانه از این شخصیت بزرگ، درخواست کند .

آيت‌الله ایمانی همچنین گفت: از کسانی که در حوزه شعر کار می‌کنند انتظار داریم که فضای پرورش شعرا را در مسیر تعالی فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند در این فضا ارزش‌ها را متبلور کرده و شعرشان جامعه را به سمت آرمان‌ها و اهداف والای انسانی دگرگون کند .

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنرمند پیشوای جامعه خواهد بود، اظهار داشت: این رهبری مسؤولیت‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت و وظایفی را برای شاعر ایجاد می‌کند .

وی با اشاره به اینکه شعر در جامعه اسلامی همراه با تعهد خواهد بود، تصریح کرد: شعر باید همراه با بیان دردها و پاسخ به آن‌ها باشد و شاعری که در جامعه اسلامی رشد می‌کند باید جامعه را به سمت بهتر شدن پیش ببرد .

امام جمعه شیراز افزود: شاعر هم پیشرو است هم پیش برنده و اگر هدایت جامعه با مسؤولیت همراه نباشد، آثار منفی در پی خواهد داشت و به سادگی از جامعه پاک نخواهد شد و ممکن است وسیله‌ای برای رخنه و نفوذ دشمن در جامعه شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نيز با اشاره به برگزاری مراسم گوناگون شعر آیینی در شهرستان‌های استان فارس گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام همت خود را برای گسترش شعر آیینی به کار خواهد بست .

بهزاد مریدی افزود: با تشکیل انجمن قلم و فعال شدن آن انتظار می‌رود که بتوانیم با برنامه‌های متنوع، حوزه فرهنگ و توان مجموعه در خدمت اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته و فرهنگ والای ایشان را به جامعه انتقال دهیم .

براساس اين گزارش در مراسم شب شعر سبط‌النبي، تعدادي از شاعران استان فارس و شيراز به شعرخواني پرداختند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) استان فارس، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 963-3780-5:www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین