پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۶۶۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: دریافت مالیات از ساخت و ساز باعث افزایش قیمت مسکن و کاهش ساخت و ساز می‌شود.

شعار سالحسن محتشم درباره دریافت مالیات از ساخت و ساز املاک گفت: مصوبه اقتصادی که دولت درباره مالیات بر ساخت و ساز تصویب کرد، از جمله عوامل بازدارنده تولید و همچنین به فروش نرسیدن واحدهای آماده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که قدرت خرید پایین است و متقاضی خرید مسکن وجود ندارد، دریافت مالیات بر درآمدهای احتمالی باعث می‌شود انگیزه سازندگان برای ساخت و ساز کاهش یابد.

محتشم با اشاره به کاهش عرضه در چند سال اخیر گفت: دولت به جای اینکه سدی در مقابل سازندگان قرار دهد، باید مشوق هایی برای آنان لحاظ کند تا با عرضه مسکن از انباشت تقاضا جلوگیری شود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: اصولا وقتی کالایی افزایش پیدا می‌کند، در نهایت به مصرف کننده می‌رسد و در بخش مسکن هم به همین گونه است و انبوه سازان مالیات را از خریداران دریافت می‌کنند.

محتشم با بیان اینکه مالیات عامل مهم بازدارنده در بخش رونق بازار مسکن است، تصریح کرد: دولت باید تجدید نظر کند، زیرا با افزایش ساخت و ساز نیز می‌تواند مالیات بیشتری بگیرد.

وی تأکید کرد: مالیات باید منصفانه و قاطع باشد و دریافت مالیات بر فروش، نوعی بلاتکلیفی است.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، تصویب این گونه مصوبه‌ها باعث ایجاد محدودیت بیشتر در خانه دار شدن اقشار متوسط جامعه می‌شود.

محتشم گفت: افزایش نرخ دفترچه منطقه‌ای مالیاتی باعث شده قیمت صدور پروانه ساختمانی در بخش مسکونی ۱۵ و بخش تجاری ۷۰ درصد افزایش یابد و این افزایش قیمت باعث بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن و کاهش تولید شود.

گفتنی است با تصویب هیئت وزیران، درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان (عرصه و اعیانی) در سال ۹۵ مشمول مقررات مالیات بر درآمد خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبر آنلاین ، تاریخ انتشار 22خرداد 96، کدمطلب:3535،www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین