پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
متولیان ورزش فوتبال در حالی از احتمال وجود مفسده در مدارس غیرمجاز فوتبال خبر دادند که برای جلوگیری از فعالیت این مدارس فقط توپ را به زمین یکدیگر می اندازند و این مسئله در واقع وقت کشی آزاردهنده محسوب می شود.

شعار سال: تابستان که از راه می‌رسد، تبلیغات برخی از مشاغل به واسطه تعطیلی مدارس در سطح شهر به وفور دیده می‌شود.

تبلیغات چشم‌گیر مدارس فوتبال که در بیلبوردهای مناطق مرکزی و حتی حاشیه شهرها حسابی سر و صدا به پا کرد.

نکته جالب‌تر اینکه برخی از این مدارس فوتبال از نام مربیان و بازیکنان سرشناس فوتبال هم استفاده کرده و حتی زمان حضور بازیکن و مربی سرشناس فوتبال را در تبلیغات به‌صورت پررنگ نشان می‌دهند.

اظهارنظر در ارتباط با مجاز و غیرمجاز بودن فعالیت این مدارس کمتر شنیده می‌شود، اما مردادماه سال گذشته رئیس هیأت فوتبال مازندران در جمع خبرنگاران به‌مناسب گرامیداشت روز خبرنگار مطالبی در ارتباط با غیرمجاز بودن تعداد زیادی از مدارس فوتبال در استان صحبت به میان آورد.

* توپ برخورد با مدارس غیرمجاز فوتبال در زمین نیروی انتظامی

غلامرضا بهروان به‌دلیل مشغله کاری غیر از ریاست هیأت فوتبال استان کمتر در بین رسانه‌ها حضور پیدا می‌کند، افزود: در برخی از مدارس فوتبال مازندران حتی مفسده انجام می‌شود.

وی درباره فعالیت مدارس غیرمجاز فوتبال توپ جلوگیری از این مدارس را در زمین نیروی انتظامی انداخت و گفت: هیأت فوتبال نیروی انتظامی نیست که بخواهد نسبت به جلوگیری از فعالیت مدارس غیرمجاز فوتبال اقدامی کند.

در همین ارتباط محمدهادی خلردی نایب‌رئیس هیأت فوتبال مازندران با اعلام اینکه تنها 80 مدرسه مجاز فوتبال در استان وجود دارد، اضافه کرد: بسیاری از مدارس در حال فعالیت استان غیرمجاز است.

وی خاطرنشان کرد: اسامی مدارس مجاز فوتبال استان را در اختیار هیأت‌های شهرستانی قرار دادیم تا مردم در جریان فعالیت مدارس مجاز و غیرمجاز قرار گیرند.

خلردی با اعلام اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از فعالیت مدارس غیرمجاز فوتبال استان در اختیار ندارم ولی بسیاری از مدارس شناسایی‌شده هستند، گفت: مردم باید حساسیت بیشتری در زمان ثبت نام فرزندان خود در این مدارس به خرج دهند و در زمان ثبت نام درباره مجاز و غیرمجاز بودن مدارس اطلاعات کافی کسب کنند.

* مفسده در مدارس غیرمجاز فوتبال وجود دارد

وی در ارتباط با مفسده‌ای که ممکن است در این مدارس به‌وجود بیاید و رئیس هیأت فوتبال استان نیز سال گذشته در نشست خبری به آن اشاره کرد، گفت: این مفسده‌ها ممکن است ارتباط ناسالم بین بچه‌ها و مربیان و حتی مربیان با برخی خانواده‌ها شکل بگیرد.

نایب‌رئیس هیأت فوتبال مازندران در ارتباط با نصب بنرهای مدارس فوتبال در سطح مراکز شهرها افزود: از شهرداری‌ها انتظار است نسبت به نصب بیلبوردهای مدارس فوتبال حساسیت بیشتری به خرج دهند، به این دلیل که بسیاری از مدارس فوتبالی که تبلیغات آنها در سطح شهر وجود دارد ممکن است غیرمجاز باشند.

* لیست غیرمجاز در اختیار نیروی انتظامی قرار نگرفت

در همین ارتباط فغانی رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران اظهار کرد: مجوز فعالیت باشگاه‌ها از سوی سازمان ورزش و جوانان صادر می‌شود، مدیران باشگاه برای تعیین صلاحیت به ما معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر باشگاهی و مؤسسه ورزشی بدون مجوز در حال فعالیت هست، اطلاعات آنها باید در اختیار ما قرار گرفته و نسبت به بررسی وضعیت‌شان اقدامات انجام شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران یادآور شد: سازمان ورزش و جوانان و هیأت فوتبال باید لیستی از مدارس غیرمجاز در اختیار نیروی انتظامی دهند که تاکنون این اقدام انجام نشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون به مواردی از تخلفات در باشگاه‌های ورزشی و یا مدارس فوتبال برخورد کردید،گفت: تاکنون گزارشی از وضعیت تخلف مدارس غیرمجاز فوتبال دریافت نکردیم.

راه‌اندازی سایت بانک جامع از مدارس دارای مجوز فوتبال، معرفی مراکز معتبر از سوی متولیان ورزشی استان، رایزنی با شهرداری‌ها برای جلوگیری از نصب بنرهای مدارس غیرمجاز در سطح شهرها، استفاده از ظرفیت خود باشگاه‌های دارای مجوز برای معرفی بیشتر از مواردی است که متولیان امر می‌توانند نسبت به جلوگیری از رشد قارچ‌گونه مدارس غیرمجاز اقدام کنند.

طرح وجود مفسده در مدارس غیرمجاز فوتبال موردی نیست که بشود به‌راحتی از کنار آن گذشت، انتظار است که مسؤولان این امر موارد و دغدغه‌های نیروی انتظامی را رعایت کرده و همت جمعی نسبت به جلوگیری از فعالیت مدارس غیرمجاز فوتبال انجام شود و روزی شاهد باشیم که مسؤولان فوتبالی به صراحت از عدم فعالیت مدارس غیرمجاز فوتبال در استان صحبت به میان بیاورند.

برای حل مشکل انتظار است که آنچه را که قانون مشخص کرده اقدام شود و شاهد جلوگیری از فعالیت مدارس غیرمجازی شویم که احتمال تخلفات جدی در آن وجود دارد.

در همین ارتباط چندین‌بار با محمد آهنگری مسؤول امور باشگاه‌های ورزش و جوانان استان تماس گرفتیم که به‌نظر می‌رسد دلیل مشغله زیاد به تلفن‌ها پاسخ نداد،اگر این مسؤول در ورزش و جوانان مطالبی برای رفع این مشکل در اختیار دارند از طریق این رسانه منتشر می‌شود.

اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان مازندران، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کد مطلب: 13960322000415:www.mazandaran.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین