پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مدیر مرکز ویژه مشکلات یادگیری امید که نگران وضعیت فعلی این مرکز است، می‌گوید: حالا سقف خانه امید ما روی سرمان خراب شده و ما مجبوریم با این دانش‌آموزان آواره این کلاس و آن کلاس باشیم به امید روزی که صدای ما به گوش کسی برسد.

شعار سال: مشکلات مدرسه قدیمی کیاسر در گزارشی با عنوان تخریب مدرسه‌ای قدیمی در کیاسر در این رسانه منتشر شد که در پی آن به بخش‌های دیگری از ماجرای این مدرسه قدیمی می‌پردازیم؛


سیده مرضیه شجاعی‌ کیاسری مدیر مرکز ویژه مشکلات یادگیری امید در این زمینه می‌گوید: اواخر دهه 80 فعالیت‌های «مرکز ویژه مشکلات یادگیری امید» به دبستان شهید خانگاه منتقل شد تا این بنای قدیم بار دیگر شاهد فصلی نو در فراگیری باشد.



وی با بیان اینکه این‌بار نوآموزان با نیاز ویژه به این مکان منتقل شدند، افزود: هنوز هشت سالی از فعالیت این مرکز تازه تاسیس نگذشته بود که ناگهان در اثر یک اتفاق همه چیز تغییر کرد، در اثر بارش برف سنگین بخشی از سقف مدرسه فرو می‌ریزد و این بنای قدیمی در آستانه تخریب کامل قرار می‌گیرد.


نکته قابل تأمل اینکه، این ساختمان با بنای 90 ساله نسبتا همچنان مستحکم و پابرجاست اما غفلت در حفظ و نگهداری از آن موجب تخریب بخش‌های از آن شده است.

شجاعی‌کیاسری به شروع راه‌اندازی مرکز اختلالات امید در سال ۱۳۸۹ در کیاسر اشاره می‌کند و می‌افزاید: دو سال از فعالیت این مرکز نگذشته بود که مدیر این مرکز را برای همکاری در مقطع راهنمایی درخواست کردند، به‌دنبال آن همکاران دیگر هم درخواست انتقالی دادند و خودبه‌خود با تعدیل نیرو درب مرکز مشکلات ویژه یادگیری تخته شد.


مدیر مرکز ویژه مشکلات یادگیری امید با اعلام اینکه با این روند دو سال فعالیتی نداشتیم تا اینکه بار دیگر به همت مسؤولان وقت آموزش و پرورش چهاردانگه مجوز بازگشایی این مرکز مجدداً صادر شد.

و اما او درباره روند آمدنش به این مدرسه می‌گوید؛ در آن زمان مدیر مجتمع حضرت معصومه‌(س) در کیاسر ‌بودم‌ که قانون جدیدی ابلاغ شد و طی آن مجتمع شهری حذف شد و بعد از ۱۰ سال مدیریت مجتمع سر جای اول‌مان برگشتیم و آموزگار کلاس اول سال تحصیلی ۹۳ـ ۹۴ شدیم.


وی با بیان اینکه یک‌سال بعد به‌عنوان مدیر مرکز ویژه یادگیری امید معرفی شدم، خاطرنشان کرد: در همان آغاز سال تحصیلی برای دوره آموزشی به مرکز سینا واقع در ناحیه دو ساری مراجعه کردیم، هنوز وارد نشده بودم که مدرس دوره با عصبانیت گفت: "کیاسر نیازی به مرکز اختلالات ندارد" من و همکاران در کمال تعجب و ناامیدی و با خودمان گفتیم قرار نیست این کار به نتیجه برسد.

شجاعی با بیان اینکه همکاران اما با تلاش و دقت دوره را با موفقیت به پایان رساندند، افزود: آن سال، سال آموزش ما بود و دانش‌آموزی از منطقه خودمان را پذیرش نکردیم، اما سال تحصیلی ۱۳۹۶ ـ ۱۳۹۵ با عزمی راسخ شروع به کار کردیم، همان اساتید ناحیه دو را برای آموزش کل همکاران ابتدایی دعوت کردیم.


مدیر مرکز امید کیاسر درباره تلاش‌های که برای جذب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه انجام دادند اشاره کرد و گفت: به مدارس پرجمعیت چهاردانگه سر زدیم برای شناسایی، تست اولیه گرفتیم، با توجه بانوع مشکل دانش‌آموزان شروع به بازی درمانی کردیم، البته باتوجه به گستردگی منطقه و حجم بالای اختلالات وسایل کارمان را روی دوش‌مان می‌گذاشتیم و بدون ماموریت اداری راهی روستاهای دورافتاده نظیر اروست و مالخواست می‌شدیم.

وی می‌گوید؛ روستاهای باباکلا‌، چورت و هرجایی که فکرش را کنید دنبال دانش‌آموز با نیاز ویژه بودیم، البته این از لطف همکاران ما بود، آن‌ها فراتر از وظیفه اداری‌شان عمل می‌کردند، در دوسالی که کار کردیم همکاران حائز رتبه برتر استانی نیز شدند، اساتید شهرستان از فعالیت جدی همکاران شگفت‌زده شده بودند.

مدیر مرکز ویژه مشکلات یادگیری امید در عین حال این موفقیت را حاصل تلاش جمعی همکاران می‌داند و می‌گوید: من مدیر کاره‌ای نبودم! همه این سال‌ها همکاران بیشتر از توان‌شان وقت گذاشتند و همراهی کردند، اگر تلاش آنها نبود این مرکز فعالیتش ادامه پیدا نمی کرد.

شجاعی که نگران وضعیت فعلی این مرکز است،می‌افزاید: حالا سقف خانه امید ما روی سرمان خراب شده و ما مجبور هستیم با این دانش‌آموزان آواره این کلاس و آن کلاس باشیم به امید روزی که صدای ما به گوش کسی برسد.


تا اواسط دهه 70 مدرسه شهید خانگاه کیاسر به عنوان یک مرکز آموزشی فعال از آن استفاده می‌شد، کم‌کم در لیست مدارس تخریبی و پُرخطر قرار گرفت و مسؤولان تصمیم گرفتند در طرحی سراسری کلاس‌های درس قدیمی را تخریب و جایش مدرسه‌ نو بسازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 مرداد 98، کد مطلب: 13980506000555: www.farsnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین