پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳
استاندار یزد گفت: تعاونی های راکد و بدون بازده و صرفه اقتصادی باید منحل شوند و مجوز شکل گیری هم نداشته باشند.

شعار سال: جلسه هماهنگی توسعه تعاون و کارآفرینی تعاون باهدف بررسی راهکارهای دستیابی به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد، شیوه‌های گسترش عدالت از طریق تعاون و راه‌کارهای توسعه تشکل‌های تعاونی در استانداری یزد برگزار شد.

سید محمد میرمحمدی در این جلسه گفت: برای توسعه تعاونی‌ها در استان باید صدور مجوز تشکیل تعاونی خانوادگی متوقف شود و طرح‌های موردنظر با میزان سرمایه ثبت تعاونی‌ها همخوانی داشته باشد همچنین در تعیین مدیر تعاونی دقت شود تا ازنظر کارآمدی و تعهد نسبت به سرمایه تعاونی فردی مطمئن باشد.

وی با اشاره به اهمیت امور ترویجی و آموزشی در تعاونی‌ها افزود: زنجیره تعاونی‌ها باید تکمیل باشد تا کار پیشرفت داشته باشد به‌طور مثال تعاونی تولید، خدمات، مصرف، تعاونی اعتبار، تعاونی صادرات و تأمین مواد اولیه و حمل‌ونقل باید به‌طور زنجیروار وجود داشته باشند و اگر یکی از آن‌ها شکل نگرفته باید تشکیل تا این روند کامل شود.

استاندار یزد با تأکید بر اعمال نظارت مستمر بر تعاونی‌ها گفت: ارزیابی تعاونی‌ها و موردنظر قرار دادن تولید رقابتی و بازار محصولات، به‌روز شدن امور تعاونی‌ها، تبلیغ کالای تولیدی تعاونی توسط اعضا برای عملکرد نتیجه‌بخش باید انجام شود.

میرمحمدی بابیان اینکه باید شاخص‌های ارزیابی تعاونی‌ها مشخص شود، گفت: ضعف‌های قانونی در تشکیل تعاونی‌ها باید پیدا شود و برای رفع آن پیشنهاد داده شود ضمن اینکه آسیب‌شناسی از تعاونی‌های موجود و پیشگیری از ایجاد تعاونی‌های غیر کارآمد هم باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

میرمحمدی در خصوص بررسی مشکلات تکمیل ناحیه صنعتی تعاونی نساجی مریم‌آباد گفت: با توجه به اینکه محل ایجاد تعاونی‌های نساجی در مریم‌آباد ازنظر زیست‌محیطی مزاحم زندگی مردم مجاور شناخته‌شده است اسامی واحدهایی که درخواست انتقال به شهرک صنعتی دارند اعلام شود.

وی افزود: تعاونی باید بازار و محصول قابل‌رقابت داشته باشد در غیر این صورت حبس سرمایه است.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها باید روند توسعه‌ای داشته باشد، گفت: باید دنبال راهکاری باشیم تا تعاونی روند توسعه به خود بگیرد چراکه بخش تعاونی یک بخش بیمار است به‌طوری‌که تعاونی‌هایی مانند تعاونی خانوادگی شده و هدف آن صرفاً گرفتن وام است که باید هرچه زودتر منحل شوند، برخی تعاونی‌ها هم سیستم مدیریتی درستی ندارند هرچند تعداد محدودی هم هستند که خوب کارکردند مانند تعاونی پیشگامان که با هوشمندی توانست موفق شود و باید الگوی سایر تعاونی‌ها قرار بگیرد.

استاندار یزد با اعلام اینکه اعطای تسهیلات دولتی به تعاونی‌ها کاری است که از ریشه غلط و باعث عقب‌ماندگی تعاونی شده است، گفت: این تفکرها باید از صحنه تعاونی حذف شود و اصلاً موردقبول نیست که تعاونی از کمک دولت استفاده کند و چشم به کمک‌های دولتی داشته باشد، تعاونی باید کار کند، سود ده باشد و هزینه خود را تأمین کند و حافظ سرمایه مردم در تعاونی باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان یزد، تاریخ انتشار 22 خرداد 96، کد مطلب: 13960322000492:www.yazd.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین