پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
عضو شورای اسلامی شهر شیراز هشدار داد: وقوع سوانح ترافیکی در این کلان‌شهر و فوت‌های ناشی از این حوادث به حد بحرانی رسیده است.

شعار سال: احمدرضا نقیب‌زاده در جلسه علنی دوشنبه 30 آذر شورای شیراز گفت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت وقوع حوادث ترافیکی و فوت ناشی از این حوادث در شیراز، توجه بیشتر به ایمنی عابران پیاده یک الزام به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: عابران پیاده درصد بالایی از آسیب‌دیدگان سوانح ترافیکی را به‌خود اختصاص داده‌اند به‌طوریکه اکنون میانگین فوت عابران پیاده ناشی از حوادث رانندگی در کشور 35 درصد و در شیراز 55 درصد است، به این معنا که در شیراز 55 درصد از فوت‌های ناشی از وقوع حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده می‌شود.

نقیب‌زاده با یادآوری اینکه از ابتدای سال 94 تاکنون 84 عابر پیاده در شیراز بر اثر حوادث رانندگی فوت کرده‌اند، گفت: ضعف ایمنی عابران پیاده و کم توجهی به این موضوع در روند توسعه شهری از مسائلی است که در شیراز با آن روبرو هستیم. افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده و گذر‌های زیر زمینی از اقداماتی است که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و تلاش شود با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شود.

نقیب‌زاده با یادآوری اینکه یکی از مصوبات شورای چهارم، احداث 20 زیرگذر در شیراز بوده است، اجرایی نشدن آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: شهرداری شیراز باید به تکلیف شورا برای اجرای طرح‌های ترافیکی عبور ایمن عابران پیاده با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مصوب، همزمان با به بهره‌برداری رسیدن آنها، اقدام کند.

این عضو شورا همچنین اشغال پیاده‌روها به عنوان فضاهای کارگاهی در حین اجرای ساخت و سازهای شهری را از موارد مهم دانست و تاکید کرد: چنین اقدامی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی و ایجاد ناامنی در تردد شهروندان است.

وی لزوم توجه شهرداری به این امر را یادآور و متذکر شد: یکی از این موارد، مسدود شدن بخشی از یک پیاده‌رو در خیابان قصردشت به‌مدت 10 سال است و شهرداری هم هیچ اقدامی برای آزادسازی آن انجام نداده است. با توجه به اینکه رفع سد معابر از وظایف اصلی شهرداری است باید با اهمیت دادن به این موضوع موانع ایمنی در معابر جمع‌آوری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار 1 دی 1394، کد مطلب: 94100100144: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین