پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
آنچه که در این روزها در شیراز مشاهده می شود، عدم مدیریت واحد شهری است که در آن، گویی هر ارگانی در کوس خودمختاری دمیده است!

شعارسال: آنچه که در این روزها در شیراز مشاهده می شود، عدم مدیریت واحد شهری است که در آن، گویی هر ارگانی در کوس خودمختاری دمیده است!

 اینجا شیراز است خیابان ولی عصر(عج)، خیابانی مانند بسیاری دیگر از خیابان های این شهر که در این روزها، ناله و فریاد اعتراض بسیاری از اهالی و ساکنان آن، از بابت عدم مدیریت واحد شهری به آسمان بلند شده است. همانگونه که در عکس مشاهده می شود، چندی پیش، این خیابان برای تعبیه شبکه زیرزمینی و فیبر نوری مخابرات، ماه ها مسدود شده و عملیات حفاری در آن جریان داشت که طی این مدت نیز رفت و آمد ساکنان در آن با کندی و اختلال مواجه شد.

حال در شرایطی که هنوز مدت زمان زیادی از حفاری شرکت مخابرات نگذشته و آسفالت این خیابان نیز همانطور که در عکس مشاهده می شود به تازگی مرمت شده، به فاصله تنها چند ماه مجددا بخشهایی از این خیابان و دقیقا در مجاورت همان حفاری قبلی، این بار برای تعبیه شبکه زیرزمینی برق مسدود شده و مجددا رفت و آمد ساکنان این محل با کندی و اختلال مواجه شده است.

آنچه که در این روزها در خیابان ولی عصر(عج) مشاهده می شود، قصه پرغصه عدم مدیریت واحد شهری در کلانشهری چون شیراز است که در آن، گویی هر ارگان و اداره ای در کوس استقلال و خودمختاری دمیده و تنها برای خود و به صورت جزیره ای عمل می کند و گویا یک نهاد بالادستی نیز در این شهر وجود ندارد که برای هر منطقه و خیابان شهر، یک نقشه راه تعریف کند و تمام ارگان ها و سازمان های مختلف را برای انجام فعالیتهای عمرانی در یک بازه زمانی مشخص هماهنگ و ملزم کند.

به راستی، چه اتفاقی می افتد اگر همه حفاری ها و انسداد های خیابانی که صورت می گیرد، همه با هم در یک زمان مشخص اتفاق بیفتد و هنگامی که خیابانی حفر می شود، از شرکت مخابرات و برق گرفته تا شرکت گاز و آب شهری و غیره، همگی فعالیتهای عمرانی زیر زمینی خود را همزمان و در یک بازه زمانی واحد انجام دهند؟ آیا اینگونه هزینه کمتری از بابت حفاری و سپس تعمیر آسفالت خیابان برگرده بیت المال و مالیات دهندگان تحمیل نمی شود؟

آیا در صورت وقوع این اتفاق، هزینه و وقت کمتری از شهروندانی که از بابت این بی برنامگی ها در رنج و عذاب هستند تلف نمی شود؟ گرچه در این باره، یک ضعف مسلم قانونی وجود دارد و ظاهرا هیچ نهاد بالادستی نمی تواند به کلیه سازمان های شهری در آن واحد دستوراتی برای انجام عملیات عمرانی در یک بازه زمانی واحد را بدهد، اما به نظر می رسد اگر مسئولان استانداری فارس و شهرداری شیراز در این باره عزمی جدی و مشترک داشته باشند، با تعریف یک کارگروه و دعوت از نمایندگان تمام سازمان ها، می توانند از تکرار چنین سوء مدیرت هایی جلوگیری کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حافظ نیوز- تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394- کد خبر:13129- www.hafeznews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین