پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است: ترافیک در این کلان‌شهر، از شهروندان افرادی عصبانی و کلافه ساخته و آنان را دچار مشکل کرده است.

شعار سال: محسن معین در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شیراز اظهار کرد: براساس موازین کارشناسی و علمی، مشکل ترافیک در شهرهای کمتر توسعه یافته فقط دو راه‌حل دارد؛ یکی سخت‌افزاری و دیگری نرم‌افزاری.

او با بیان اینکه توسعه معابر و تسهیل دسترسی‌ها راه حل سخت‌افزاری و مدیریت ترافیک و توسعه سیستم‌های حمل و نقل عمومی، راه‌حل نرم‌افزاری است، افزود: هیچ راه حل دیگری برای غلبه بر بحران ترافیک در این شهرها وجود ندارد. در شهرهای توسعه یافته و کلان‌شهرهایی مانند شیراز که روزانه 300 اتومبیل جدید وارد چرخه می‌شود، باید هر دو راه‌حل را توام استفاده کرد.

معین با استناد به مطالعات ترافیکی انجام شده توسط دانشگاه صنعتی شریف، گفت: در مطالعات مصوب دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مشاور ترافیکی قبلی شیراز، احداث 100 تقاطع غیرهمسطح پیشنهاد شده بود و به همین دلیل شورای سوم، پروژه‌هایی با عنوان هدف 90 و در قالب احداث 23 تقاطع غیر همسطح، طراحی و به مرحله اجرا گذاشت.

وی با بیان اینکه تاکنون در شیراز 20 تقاطع غیرهمسطح احداث شده و زمینه رضایت نسبی شهروندان را فراهم کرده است، گفت: در برنامه 5 ساله دوم مصوب شورای سوم و چهارم شیراز، تا سال 96 اجرای سالانه 6 تقاطع غیرهمسطح تصویب شده بود اما در اجرا به کمتر از نصف تقلیل یافته است.

او بیان کرد: راه حل نرم‌افزاری یعنی اجرای طرح محدوده ترافیک، متوقف و به یک کلاف سردرگم تبدیل شده و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و قطار شهری متناسب با نیازهای شهر نیست. همه این عوامل موجب تبدیل ترافیک به یک غول افسار گسیخته شده که جسم و روان مردم را مورد آسیب قرار داده است.

معین با بیان اینکه برخی مسئولان متوجه عواقب این پدیده به‌عنوان یک معضل خفه‌کننده و بسیار آسیب‌رسان نیستند، گفت: اقتصاد، سلامت،‌ شادابی و نشاط جامعه تحت الشعاع غول ترافیک قرار گرفته است. من به‌عنوان نماینده شورای شهر در چهارچوب وظایف قانونی و شرعی خود به شهرداری و پلیس و شورای ترافیک استان هشدار می‌دهم که به غیر از دو راه حل توسعه معابر شهری و مدیریت ترافیکی شهر هیچ راه حل دیگری وجود ندارد.

وی عنوان کرد: چرا توسعه عمرانی معابر هر روز کندتر از روز قبل می‌شود؟! اگر آنچه موجب رضایت مردم از شورا و شهرداری شده همین اقدامات عمرانی است. اگر پروژه‌ها راکد بماند مردم از شهرداری مطالبه‌گری خواهند کرد همانطور که این مطالبه‌گری در رسانه‌ها آغاز شده است.

عضو شورای اسلامی شیراز به دولت و سازمان آب منطقه‌ای آب و شهرداری در خصوص تعلل در اجرای سد تنگ سخ، هشدار داد و تاکید کرد که اگر بارندگی اخیر چند ساعت دیگر ادامه می‌یافت، در شیراز با سیل مواجه می‌شدیم.

معین با بیان اینکه شهردار شیراز نشان داد در دوران رکود هم می‌توان برنامه‌های خوبی را اجرایی و بودجه‌های کلان شهرداری را محقق کرد، گفت: شیراز شهری گردشگری است و هم شهروندان و هم گردشگران به فضاهای بزرگ و مصفا و ترافیکی آرام و بی‌اضطراب نیاز دارند. برنامه‌های مصوب شورا، چراغ راه شهردار و مجموعه شهرداری است. امیدواریم با عملیاتی شدن این برنامه‌ها، مطالبات به‌حق مردم پاسخ داده شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 26 آبان 1394، کد مطلب: 94082615693:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین