پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
وزیر خارجه آمریکا در نشست سنا گفت واشنگتن باید با تلاش ایران برای رسیدن به «هژمونی منطقه‌ای» مقابله کند.
شعارسال: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه با هدف رسیدن به هژمونی منطقه‌ای متهم کرد.

وی که برای دفاع از بودجه پیشنهادی دولت در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شده بود، در بخشی از بیانیه ابتدایی‌اش، گفت: «رژیم ایران به فعالیت‌ها و مداخلاتی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، ادامه می‌دهد.»

وزیر خارجه آمریکا در تشریح این اقدامات گفت: «پشتیبانی از رژیم ظالم [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه]، حمایت مالی از شبه‌نظامیان و مبارزان خارجی در عراق و یمن که دولت مشروع را تضعیف می‌کند و تسلیحات سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله که متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کند.»

وی ادامه داد: «ما و متحدانمان باید در برابر آرزوی ایران برای رسیدن به هژمونی منطقه‌ای بایستیم.»

تیلرسون ماه گذشته همزمان با تمدید تعلیق تحریم‌های ایران ذیل توافق هسته‌ای، گفت واشنگتن در حال بازبینی سیاست کلان خود در قبال ایران است.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از نشست امروز در پاسخ به سوالی در مورد طرح سنا برای تصویب تحریم‌های گسترده علیه ایران، گفت از نظر شخص او، این کار خوبی است.

وی گفت: «من هنوز شخصا در این رابطه گفت‌وگوی مستقیمی با رئیس‌جمهور نداشته‌ام... اما از نظر من [این تحریم‌ها] بسیار خوب هستند.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی روزنو، تاریخ انتشار: 24 خرداد 1396، کدخبر: ۲۷۰۶۴۸، www.roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
تهران هژمونی منطقه ای داره؟؟؟ پس کار شما چیه دادا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین