پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: براساس شاخص‌های جمعیتی ساوه این شهرستان با نبود بیمارستان تخصصی اطفال مواجه است.

شعار سال: جلیل کوهپایه‌زاده با اشاره به شاخص‌های جمعیتی به منظور تاسیس بیمارستان تخصصی اطفال اظهار داشت: در سطربندی بیمارستان تخصصی اطفال به جمعیت بالای 500 هزار نفرمجوز داده می‌شود که حتی به جمعیت حدود 300 هزار نفر و حتی زیر 100 نفر به عنوان مثال شهر مامونیه زرندیه بیمارستان جنرال داده می‌شود و زایشگاه‌هایی که امروز وجود دارد برای بعد از انقلاب بوده و امروز مجوز زایشگاه داده نمی‌شود.

وی افزود: بعد از انقلاب به جمعیت زیر 400 هزار نفر مجوزی به مراکز تخصصی اطفال داده نمی‌شود بلکه فقط برای بیمارستان عمومی این مجوز صادر می‌شود و آن‌هم یک بخش از بیمارستان عمومی به اطفال اختصاص داده می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: ظرفیت پذیرش اطفال در مراکز دولتی بیشتر از 120 نفر نبوده و مراکز درمانی ما به صورت دو شیفت پذیرش اطفال دارند در ساوه روزانه 70 تا80 کودک و در زرندیه 30 تا 40کودک از خدمات درمانی مراکز عمومی بهره مند می‌شوند.

کوهپایه زاده اضافه کرد: عمده مراجعات به مطب‌هایتخصصیاست و کودکانی که مشکل حاد داشته باشند به شهرهای مجاور مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح تحول سلامت به سبب اینکه پزشکان باید در بیمارستان باشند تا علاوه براینکهآموزش ببیند و هم خدمات دولتی را به مردم ارائه بدهند و تا پایان دوره طرح که دو سال است اجازه دایر کردن مطب را ندارند ولی بعد از پایان طرح مشکلی در این راستا ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 31 خرداد 96، کد مطلب: 1442760:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین