پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
طی چند سال اخیر و به ویژه پس از استقرار دولت یازدهم در کنار اجرای طرح تحول سلامت، استان لرستان شاهد رشد چشمگیری در بخش های مختلف سلامت و درمان بوده است .

شعار سال: افزایش فضای بیمارستانی و تخت ها، افزایش خدمات درمانی به ویژه مراکز شیمی درمانی و رادیو تراپی، تملک فضاهای درمانی جدید و ده ها پروژه از این دست را می توان به عنوان مثال های بسیار بارزی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چند سال اخیر دانست.
گذشته از اجرای این طرح ها جلب توجه و انگیزه هرچه بیشتر خیرین در حوزه سلامت و انتخاب لرستان به عنوان پایلوت کشور در زمینه مشارکت های مردمی جز در سایه تلاش و پیگیری مدیریتی دلسوز، مردمی، متخصص و کارآمد به دست نمی آید.
تلاش برای جذب همه جانبه حمایت های خیرین، افزایش فضاها و خدمات درمانی به ویژه در بخش هایی همچون سرطان، دندان پزشکی، جذب پزشکان متخصص وافزایش رشته های دانشگاهی مورد نیاز و ... نشان می دهد که این مجموعه با اتکا به تعهد و وظیفه شناسی سعی در کاهش هرچه بیشتر هزینه های درمانی، رفع دغدغه ها و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت و درمان استان داشته و این مسیر را با موفقیت و تدبیر به پیش برده است.
باهم نگاهی می اندازیم به اقدامات شاخص این مجموعه در سال های اخیر تا هرچه بیشتر در جریان تلاش های این مجموعه، قرار بگیریم.

کمک۸۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت لرستان
پشتیبانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان باعث شد لرستان بعنوان پایلوت کشوری در مبحث مشارکت های مردمی انتخاب شود که از سمن های فعال این حوزه نیز در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نیز استفاده شد.

افتتاح مركز خدمات تخصصي دندانپزشكي و فاز چهار دانشكده دندانپزشكي در خرم آباد
اين مركز به دستور وزرات بهداشت درمان وآموزش پزشكي تجهيز و راه اندازي شد و با بودجه اي بالغ بر 5/1 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد.

ابراز رضایت نماینده ی ولی فقیه از اقدامات علوم پزشکی
آيت الله ميرعمادي نماينده مقام معظم رهبري و امام جمعه خرم آباد از اقدامات دانشگاه علوم پزشكي لرستان در امر جذب مشاركت هاي اجتماعي وخيرين سلامت در استان لرستان ابراز رضایت نمود.

افتتاح اولین مرکز شیمی درمانی خرم آباد

در دست ساخت بودن 104هزار متر پروژه بهداشتی درمانی در استان تنها گوشه ای از خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال های اخیر است ولی باید گفت که تهیه تجهیزات و به روز کردن تجهیزات کهنه، MRI ,CT بیهوشی و اتاق های عمل، تغییر وضعیت هتلینگ بیمارستان ها، رایگان کردن زایمان طبیعی و ایجاد و اجرای سیاست های فرزند آوری، از دیگر برنامه هایی بوده است که با صرف هزینه های کلان در استان عملیاتی شده است.
حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم،پزشکان مقیم در اورژانس ها، ایجاد کیلینک های تخصصی و غربالگری سرطان، افزایش 96درصدی تخت های ویژه بیمارستانی، افزایش بی سابقه تخت های بیمارستانی براساس شاخص ها، افزایش 1000تخت بیمارستانی در دست اقدام با توجه به ساخت بیمارستان 500 تختخوابی در خرم آباد، و ساخت بیمارستان های الیگودرز،دورود، بروجرد در کوتاهترین زمان همه و همه نشان از اهمیت توسعه عرصه سلامت در دستور العمل های دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.
بهره برداری از درمانگاه تخصصی 17 شهریور، بخش‌های جراحی مغز و اعصاب و لاپاراسکوپی و بخش‌های جانبی و مورد نیاز قلب و مغز و اعصاب و اطفال با اعتباری بالغ ‌بر هفت میلیارد تومان در الیگودرز و تصویب رشته کارشناسی ارشد بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کنار تلاش برای افزایش پنج رشته کارشناسی ارشد دیگر به رشته های دانشگاهی و تلاش برای پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد پرستاری سالمندان، پرستاری کودکان، تغذیه، ویروس شناسی و میکروب شناسی پزشکی تنها بخشی از اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال های اخیر است.

همچنین موفقیت های بی سابقه ای در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از سال 1392 تا بحال بدست آمده که در گزارش بعدی به آن می پردازیم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 9 تیر 96، کد مطلب: 681520:www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین