پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن نتیجه‌ای جز کاهش دو وزیر به یک وزیر نداشت، گفت: کوچک‌سازی دولت که از اهداف ادغام بود محقق نشد.

شعار سال: مهدی جهانگیری در مورد احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: قبل از هر کاری باید بررسی کرد که فلسفه ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنعت و معدن در 66 سال پیش چه بوده است؟ آیا فلسفه ادغام؛ تبدیل دو وزیر به یک وزیر بوده؟ یا اینکه هدف از ادغام به معنای واقعی کوچک‌سازی دولت و اصلاح فرآیندها در راستای سرعت بخشیدن به کارها بوده است؟

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی تهران افزود: در ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن که 6 سال پیش انجام شد، هیچکدام از این موارد بجز تبدیل شدن 2 وزیر به یک وزیر چیزی عاید نشد و موارد تصدی‌گری همچنان مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بخش بازرگانی و صنعت دو حوزه کاملا زیرساختی هستند، گفت: مهمترین رسالت دولت چه در صورت حفظ وضعیت موجود وزارت صنعت، معدن و تجارت و چه در صورت جداسازی بخش‌های بازرگانی و صنعت و معدن از هم، کوچک‌سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این موضوع بستگی به سیاست دولت دارد، گفت: ادغام دو وزارتخانه در 6 سال پیش در حد تبدیل دو وزیر به یک وزیر بوده و کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی در آن لحاظ نشد.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت توسعه صادرات غیرنفتی است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: برای توسعه صادرات در این بخش باید رویکرد ما در بخش بازرگانی حرفه‌ای باشد و فکر می‌کنم جداسازی دو بخش صنعت و بازرگانی می‌تواند به این مهم کمک کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 6تیر 96، کدمطلب:13960326000215، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
مثلا الان با احیا شرایط قبلی، وضع بهبود پیدا می کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین