پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۸۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
رییس دادگستری شهرستان ورامین با اشاره به تلاش برخی افراد برای قلع و قمع بیمارستان ۱۵ خرداد این شهرستان، گفت: دستگاه قضایی دست «بیمارستان خواران» ورامین را کوتاه کرد.

شعار سال: عبادالله میرزایی مطلق پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین گفت: شهید بهشتی حق بزرگی بر گردن ملت ایران و همه ما دارد، شهید بهشتی، نقش بسزایی در تدوین قانون اساسی که یکی از مترقی ترین قوانین اساسی دنیا است، در هر کشوری یک قانون اساسی وجود دارد که سایر قوانین عادی بایستی در چارچوب این قانون باشند.

وی افزود: شهید بهشتی از آبروی خود به خاطر آبرو و مصلحت کشور گذشت و این از خود گذشتگی درسی برای تمام مسئولین ما است که خدای نکرده سخن و رفتاری نداشته باشند تا صدمه ای به کشور وارد کنند، شهید بهشتی به تمام معنا مطیع ولایت فقیه بود و این درسی برای همه ما است.

رییس دادگستری شهرستان ورامین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: حادثه هفتم تیر ثابت کرد که خون شهدا فراموش نیست.

وی با تاکید بر اهمیت منصب قضا، گفت: حساسیت بالایی برای استخدام کادر قضایی وجود دارد، از جمله وظایف قوه قضائیه، حل و فصل دعاوی مردم و رفع خصومات، احیاء حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و ... است، وظیفه دستگاه قضایی بسیار مهم است.

میرزایی مطلق گفت: حدود ۱۳ هزار پرونده در دادگستری و ۱۷ هزار پرونده در شورای حل اختلاف در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته و در مجموع کل پرونده های هر پرونده ارجاعی به دستگاه قضایی ۴۵ هزار پرونده بوده و حدود ۱۸۰ هزار نفر در سال گذشته با دستگاه قضایی شهرستان ورامین ارتباط داشتند، نظارت دقیق از چندین مرجع بر همکاران قضایی ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: مردم اگر از جزئیات پرونده ها اطلاع داشته باشند، یقینا هم نظر با ما هستند، ممکن است گلایه ها و انتقاداتی از عملکرد برخی از همکاران و قضات باشد، اما شما یا عامه مردم از جزئیات موضوع بی خبر هستند و قاضی از جزئیات پرونده مطلع بوده و خدا را در نظر خواهد گرفت، قضات برای صدور رای قطعا دلیل دارند و ظلم در حق کسی در شان قاضی نیست.

رییس دادگستری شهرستان ورامین با بیان این که قضاوت بر اساس دلایل ارائه شده درست خواهد بود، گفت: عدالت اقتضا می کند که بررسی برخی پرونده ها با حوصله بررسی شود، به مردم عزیز ورامین اطمینان می دهم که ما حافظ حقوق ورامین و حافظ بیت المال هستیم، برخی پرونده ها به حقوق عمومی و بیت المال بر می گردد و ما با حساسیت بیشتری آن ها را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای بیمارستان خواری در ورامین، گفت: در سال گذشته علیه بیمارستان ۱۵ خرداد، عده ای تقاضای قلع و قمع و خلع ید داده بودند و بنده پیگیری کرده و حکم به ابطال این دعوی دادم، برخی می خواستند با نفوذ و به نادرست این بیمارستان را خلع ید کرده و بیمارستان خواری کنند.

میرزایی مطلق گفت: زمین برخی ادارات توسط افراد سودجو غصب شده بود که با پیگیری دادستان محترم، این زمین ها از دست افراد سودجو در آمد، در برخی ادارات افرادی در حال تبانی برای تضییع حقوق مردم بودند که با هوشیاری دادستان محترم، اجازه این مساله را ندادیم، ما با همکاری و همدلی با نیروهای انتظامی و نظامی در صدد ایجاد امنیت بودیم که در انتخابات گذشته توانستیم انتخابات خوبی را برگزار کنیم.

وی افزود: عزیزان امروز فضای مجازی استحکام خانواده ها را هدف قرار داده است، باید با هوش و هوشیار باشیم، بسیاری از پرونده های امروزی استفاده نامشروع از فضای مجازی به ویژه تلگرام و اینستاگرام است، بسیاری از پرونده های طلاق به دلیل استفاده نامناسب از فضای مجازی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 تیر 96، کد مطلب: 4017349:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین