پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
تعطیلی بخشی از موزه قاجار و موزه آذربایجان در تبریز، به دلیل عملیات مرمت نارضایتی گردشگران را به دنبال داشته است.

شعار سال: آب‌وهوای مناسب در فصل گرما، آذربایجان‌شرقی و تبریز را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران در فصل تابستان تبدیل کرده و این روزها شاهد حضور مسافران زیادی در تبریز هستیم، اما متأسفانه با بی‌برنامگی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان، بخشی از موزه قاجار و موزه آذربایجان که از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌روند، تعطیل هستند!

البته هیچ کس مخالف مرمت و بهسازی وضعیت اماکن تاریخی نیست و حتی خود شهروندان و گردشگران از این کار استقبال می‌کنند اما بهتر است بهسازی اماکن گردشگری قبل از آغاز زمان پیک سفر انجام گیرد، فصل تابستان سال 96 به نوعی آخرین تمرین قبل از سر رسیدن «تبریز 2018» می‌باشد و از این رو انتظار می‌رفت اداره کل میراث فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین متولی گردشگری، پروژه‌هایی از قبیل مرمت موزه‌ها را قبل از آغاز فصل گردشگری تبریزبه پایان می‌رساند و از تابستان 96 به عنوان آخرین تمرین قبل تبریز 2018 بهره می‌برد.

رئیس امور موزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سئوال که چرا قبل اغاز فصل تابستان، مرمت این موزه‌ها به پایان نرسیده است؟ گفت: مرمت این موزه‌ها اضطراری بوده و راهکار دیگری نداشتیم!

مهدی بزاز دستفروش ادامه داد: در راستای بهسازی آن‌ها، فاز اول مرمت موزه‌های تبریز تا پایان تیر انجام می‌شود و فاز دوم آن بعد از تابستان و زمان کاهش تعداد مسافران عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018، موزه‌های تبریز را برای میزبانی از گردشگران آماده می‌کنیم و عملیات مرمت و بهسازی کفپوش‌های دو موزه قاجار و آذربایجان به این منظور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مطمئناً گردشگری که با تقبل هزینه زیاد تبریز را به عنوان مقصد سفر تابستانی خود انتخاب کرده، هیچگاه دوست ندارد با تابلوی «تعطیل است» مواجه شود و همین درهای بسته اماکن گردشگری و آن هم چند ماه قبل از آغاز بزرگترین رویداد گردشگری تبریز، زیبنده این شهر نیست.

گفتنی است، طبقه اول موزه قاجار که در حال مرمت است، شامل تالار سکه، بافته و منسوجات، چینی، آبگینه، موسیقی، فلزات و خاتم می‌باشد؛ همچنین بخش آثار تجسمی موزه آذربایجان در زیرزمین به دلیل آغاز عملیات مرمت کفپوش‌ها بسته است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 964-2087-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین