پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
عمارت مسعودیه تا اطلاع بعدی تعطیل است»؛ عبارتی بود که شب گذشته در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام این مجموعه‌ی تاریخی فرهنگی نوشته شد؛ نوشته‌ای همراه با عکس که پرسش‌های بی‌جواب زیاد کاربران را به دنبال داشت.

شعار سال: خبرنگار ما يكشنبه (۲۰ تیرماه) برای پیگیری موضوع و پاسخ به پرسش‌های متعدد مخاطبان که به دنبال چراییِ تعطیلی این مجموعه تاریخی بودند، پس از حضور و مواجهه با درِ قفل و زنجیر شده‌ی عمارت در خیابان اکباتان، از شخصی که به نظر می‌رسید مامور حراست یا یگان حفاظت از میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و پشت میله‌های در بزرگ عمارت ایستاده بود، ماجرا را جویا شد؛ «نپرسید، چیزی که من هم نمی‌تونم توضیح بیشتری بهتون بدم. مشخص هم نیست تا چه زمان تعطیله».

علاوه بر خبرنگار ما که برای چرایی از تعطیلیِ عمارت مسعودیه به آنجا مراجعه کرده بود، اعضای یک گروه تئاتر که به منظور انجام تمرینات‌ نمایش‌شان به عمارت آمده بودند هم پشت در مانده بودند.

دوره‌ی جدید اجرای تماشاخانه‌ی مسعودیه (که از پاییز ۹۴ راه‌اندازی شده) از یکشنبه‌ آینده (۲۷ تیرماه) آغاز می‌شود. یکی از اعضای این گروه نمایشی که با حالتی مستاصل در نزدیکی درب عمارت مسعودیه ایستاده بود، با خبرنگار حاضر وارد گفتگو شد و تعطیلی مجموعه را بی‌مقدمه و بدون اطلاع قبلی از روز گذشته عنوان کرد.

پسر جوان وضعیت تعطیلی را اینچنین توصیف کرد: روز گذشته که در تماشاخانه تمرین می‌کردیم، به طور ناگهانی به ما گفتند که باید کار را تعطیل کنیم. بعد از این صحبت‌ها در را به روی ما بستند و حتی اجازه‌ی خروج هم ندادند. تا اینکه پس از مدتی داخل آمدند و تاکید کردند که همه‌ی گروهبا یکدیگرسالن را ترک کنند و ما سریعا خارج شدیم.

جلوی درب ورودی، کارگری که به‌نظر می‌آمد در یکی از انبارهای این عمارت کار می‌کرده، چرخ کارش را از ماموران طلب می‌کرد که با وجود اصرارهایش، برای اینکه بتواند سه‌چرخه‌ی فرغون مانندش را برای ادامه‌ی کار در سطح خیابان از انبار بردارد، در را به‌ رویش باز نمی‌کردند.

در ورودیِ جنوبی مجموعه مسعودیه نیز هیچ ماموری حضور نداشت و در عوض زنجیری بر روی نرده‌های درب بزرگ ورودی زده بودند. خانم جوان عکاسی که در مقابل ورودی ایستاده بود اظهار می‌کرد که برای عکاسی به آن‌جا آمده، ولی نه تنها ماموران نگذاشتند وارد شود، به او اجازه‌ی عکاسی حتی از نمای بیرونی مجموعه را هم نداده‌اند.

شاید تعطیلی عمارت مسعودیه به دلیل مشکلاتی باشد که پیش از این بهره‌برداران این مجموعه با تصمیم خود مبنی بر تبدیل این فضای تاریخی به یک مکان-رویداد فرهنگی و هنری به جای هتل پنج ستاره، آن را رقم زدند.

علاوه‌بر این اتفاق، شرکت سرمایه‌گذار عظام که از سال 89، در مزایده‌ای این بنای تاریخی را به مدت 59 سال در اختیار گرفت، تعهد به تبدیل این مکان تاریخی به هتل کرده بود. این در حالیست که به مرور و حتی در زمان تعهد سرمایه‌گذار به مرمت، از بخش‌هایی از این عمارت بهره‌ی اقتصادی هم برد.

آن‌ها ساختمان جوادیه را به تماشاخانه مسعود یه تبدیل کردند و یکی دیگر از بخش‌های این عمارت را به کافه‌ مسعودیه و در چند بخش دیگر، عکاسخانه، گالری و دو غرفه‌ی ریورآلات و پار چه‌های مخصوص اختصاص داده بودند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 20 تیر 1395، کد مطلب: 95040110972:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین