پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی، از اختصاص360 میلیارد ریال اعتبارات ابلاغی برای روکش و عملیات حفاظتی راه های شریانی و روستایی استان در سال 96 خبر داد.

شعار سال: جعفر شهامت اظهار کرد: این اعتبار ابلاغی برای روکش و عملیات حفاظتی راه‌های شریانی و روستایی است و سازمان راهداری متعهد به تأمین قیر مورد نیاز برای پروژه ها است که به سقف اعتبارات افزوده می‌شود.

وی افزود: خراسان‌جنوبی دارای 17 هزار و 149 کیلومتر راه است که از این میزان، 5855 کیلومتر بزرگراه راه اصلی و فرعی است که 2128 کیلومتر آن جزو راه های شریانی کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته، در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان، حدود 355 کیلومتر روکش آسفالت، 20 کیلومتر میکروسرفیسینگ، 191 کیلومتر فوگ سیل و 50 کیلومتر ماسه آسفالت شده و در سطح راه های روستایی نیز 77 کیلومتر از نوع آسفالت گرم، 94 کیلومتر آسفالت از نوع آسفالت سرد و 35 کیلومتر فوگ سیل انجام شده است.

شهامت تصریح کرد: سیستم مدیریت روسازی (PMS) در سطح راه های شریانی کشور پیاده سازی شده که بر اساس نتایج حاصله از آن، 70 درصد راه های شریانی استان نیاز به روکش دارد.

وی ادامه داد: لذا با توجه به کمبود اعتبارات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، براساس سیاست سازمان متبوع، امورات لکه گیری، درزگیری پلیمری و عملیات حفاظتی نوین چون میکروسرفیسینگ در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از سه ماهه اول امسال تاکنون 47 هزار و 716 تن آسفالت در راه های اصلی و 9330 تن در راه های فرعی و روستایی برابر اولویت در شهرستان های استان استفاده شده است.

شهامت اظهار کرد: حداقل نیاز روکش راه‌های استان برابر 2000 میلیارد ریال برآورد شده که با توجه به افزایش دو برابری سهمیه قیر رایگان، پروژه‌های ملی متناسب با میزان اعتبار مصوب هر شهرستان تقویت خواهد شد که متناسب با اولویت تعیین شده در هر شهرستان و منطبق با شبکه راه‌های استان و کشور خواهد بود.

وی یادآورشد: بدیهی است که فراهم کردن ایمنی و کیفیت قابل قبول در راه‌ها، نیازمند توجه همزمان کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها و تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 964-884-5:www.birjand.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین