پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
81 کیلومتر بزرگراه در سیستان وبلوچستان روز سه شنبه با حضور رئیس جمهوری ازطریق ویدئو کنفرانس در محل فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.
شعارسال: مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این بزرگراه ها شامل قطعه یک بزرگراه زاهدان - زابل به طول 28 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا کوله سنگی با اعتبار 690 میلیارد ریال و قطعه هفت بزرگراه زابل - زاهدان به طول 21 کیلومتر از سمت شهر زابل تا منطقه لوتک با اعتبار 315 میلیارد ریال و قطعه یک بزرگراه زاهدان - بم به طول 32 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا منطقه تله سیاه با اعتبار 250 میلیارد ریال است.

مسعود مالکی بیان کرد: از سال 92 تا کنون جمع اعتبارات ابلاغی ملی و استانی در بخش راه 9 هزار و 410 میلیارد ریال (941 میلیارد تومان) بوده که سه هزار و 260 میلیارد ریال آن تخصیص یافته در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با انجام 478 پروژه در حوزه راه با اعتبار چهار هزار و 820 میلیارد ریال ( 482 میلیارد تومان) حدود یک و نیم برابر مبلغ تخصیص یافته عملکرد داشته است.

وی افزود: در هفته دولت و دهه فجر امسال در حوزه راه 267 کیلومتر راه روستایی، 273 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی - فرعی و روستایی در قالب 105 پروژه و با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال ( 230 میلیارد تومان ) به بهره برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1394 طرح مطالعات باند دوم بزرگراه چابهار - زاهدان به اتمام رسیده و مراحل فنی و تصویب طرح در وزارتخانه انجام شده و برای اخذ کمیسیون ماده 215 به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.

راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.

دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی روز سه شنبه وارد زاهدان شد و در مراسمی متمرکز در فرودگاه بین المللی این شهر، باند دوم این فرودگاه، تفتان ایر، معادن و کارخانه مس چهل کوره، طرح های مخابراتی و بزرگراهها را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کدخبر: 82447321، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین