پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 96 سهم سیستان و بلوچستان از نفت و گاز 341 میلیارد تومان بود و در سال 97 به 356 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که بر این اساس در حوزه اعتبارات نفت و گاز کشور سهم استان از 7 به 11 درصد افزایش یافته است.

شعار سال: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 96 سهم سیستان و بلوچستان از نفت و گاز 341 میلیارد تومان بود و در سال 97 به 356 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که بر این اساس در حوزه اعتبارات نفت و گاز کشور سهم استان از 7 به 11 درصد افزایش یافته است.

منطقه سیستان و بلوچستان، غلامرضا مالکی در جمع خبرنگاران بیان کرد: 4 درصد نرخ اعتبارات عمرانی کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

مالکی گفت: نزدیک به 201 میلیارد تومان برای سال 96 از محل تملک استانی در نظر گرفته شد که به 125 میلیارد و500 میلیون تومان رسید، بودجه عمرانی کشور 16 درصد کاهش دارد اما سهم این استان کاهش پیدا نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: سهم سیستان و بلوچستان در بودجه سال 96 نزدیک به هزار و 780 میلیارد تومان بود که در بودجه سال 97 این مبلغ به حدود هزار و700 میلیارد تومان رسید. نسبت به دیگر استان ها سهم عمرانی سیستان و بلوچستان 4 درصد و اگر همه جدول ده یک را حساب کنیم نزدیک به 8 تا 9 درصد سهم اعتبارات عمرانی کشور به استان تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد: در سال 97 دولت سه آیتم را برای کشور مدنظر قرار داده است که یکی از آن ها رشد اقتصادی فراگیر است، زیرا این میزان رشد در دولت نهم و دهم منفی بود و به 6- رسید که امروز رساندن آن حتی به نقطه صفر و مثبت یک هم کار چندان آسانی نیست و امروز برای مثبت شدن آن نیاز به سرمایه گذاری است که دولت یا بخش خصوصی داخلی یا خارجی باید برای سرمایه گذاری وارد کشور شوند زیرا آن چه درآمد دولت بوده نزدیک به 74 درصد هزینه هاست که سهم استان ما به التفاوت آن هاست.

مالکی گفت: در بودجه سال 97 نزدیک به 43 هزار میلیارد پرداخت یارانه در نظر گرفته شده که سهم استان در پرداخت یارانه سالیانه نزدیک به هزارو300 میلیارد تومان و بودجه عمرانی استان هزارو700 میلیارد تومان است که اگر این مبلغ در چرخه عمران هزینه شود حداقل می توان 7 کارخانه سیمان با پوشش اشتغال مستقیم 3 هزار و 500 خانوار ایجاد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته از محل 27 صدم درصدمالیات بر ارزش افزوده سهم استان 52 میلیارد تومان بود که در حوزه ورزشی برای استان تعریف شد اما تنها 7 درصد آن تخصیص یافت و در سال 97 از میزان مالیات 56 میلیارد تومان به نام استان ثبت شد که افزایش را نشان می دهد و می تواند در تکمیل پروژه های ورزشی نقش مهمی ایفا کند.دولت دیگر اشتغال ایجاد نمی کند.

به گفته وی، براساس لایحه ابلاغی بودجه 97 سنوات دستگاه ها در این سال تنها نزدیک به 9 درصد رشد خواهد داشت و در مقابل این رشد میزان کسری های پرسنل کاهش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اولویت اول با پرداخت حقوق کارکنان است پس از آن فوق العاده مستمر موجود در حکم کارکنان در صورت اعتبار پرداخت و در مرحله سوم فوق العاده غیرمستمر پرسنل پرداخت می شود.

مالکی افزود: دولت پرداخت پاداش بازنشستگان را متقبل شد که در همین راستا طی سال 95 از میزان مبلغ تعیین شده تنها 13 میلیارد تومان به استان تخصیص یافت و به بازنشستگان پرداخت شد، به احتمال زیاد امسال کل مبلغ در نظر گرفته شده برای پاداش بازنشستگان پرداخت می شود اما این در حالی است که برای سال 96 هیچ مبلغی به استان اختصاص پیدا نکرده و اعتباری نیز ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به ساماندهی و عدالت در یارانه ها و بودجه 97 در بحث یارانه ها که توسط ریاست جمهور به مجلس ارائه شده است، گفت : اگر ما بخواهیم نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم، نیاز به سرمایه گذاری است و دولت در این زمینه تسهیل گر خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین افزود: بخشی از اعتبارات که مربوط به حقوق و مزایای کارکنان رسمی و پیمانی است بدلیل کمبود بودجه سال 96 که پرداخت نشده است و کسری آن در بودجه سال 97 در حال پیگیری است .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشحویان ایران ، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:9610-284-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین