پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تکیه بر اعتبارات دولتی باعث عقب افتادگی بیشتر می شود لذا نیاز است برای نگهداری جاده ها بخش خصوصی پا به میدان بگذارد.

شعارسال: سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در سمینار آموزشی مدیریت کیفیت روسازی بتنی و آسفالتی راه ها در بیرجند اظهار داشت: هزینه های گزاف و سنگینی در حوزه جاده ها صرف می شود که اگر به آموزش و نگهداری این حوزه توجه شود می توان اقتصاد راه ها را محقق کرد.
وی گفت: صنعت حمل و نقل جزو صنایع مهم و پایه کشور است و 90 درصد حمل و نقل در حوزه جاده انجام می شود و با توجه به سختی تامین اعتبار و اجرای پروژه ها در این حوزه توجه ویژه به آموزش، تجهیزات و امکانات باعث تحقق اقتصاد راه می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از وجود 10 هزار و 573 کیلومتر راه آسفالت در استان خبر داد و افزود: اگرچه در حوزه راه های استان روند رو به رشدی را مشاهده می کنیم در نگهداری هم باید توجه جدی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر نگهداری وضع موجود راه ها اظهار داشت: در کنار محافظت باید توسعه راه ها از لحاظ کمی نیز در دستور کار قرار گیرد.

** خراسان جنوبی تا وضع مطلوب فاصله دارد
علوی مقدم با بیان اینکه استان خراسان جنوبی تا وضع ایده ال جاده ای فاصله دارد افزود: به لحاظ کیفی نیز باید توسعه راه های استان ارتقا یابد و حتی برخی جاده ها تبدیل به آزادراه شود که کار در بخشی از موضوعات شروع شده است.
وی آموزش را سنگ بنای توسعه دانست و تصریح کرد: برای حفظ محورهای اصلی، ارتباط صنعت حمل و نقل با دانشگاه ها موثر خواهد بود و صنعت حمل و نقل باید با علوم روز پیوند برقرار کند تا به نتایج خوبی برسیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی در امور عمرانی بر آموزش گسترده در این بخش تاکید کرد و گفت: آموزش همگانی در کنار آموزش متولیان راه ها و استفاده کنندگان باید مد نظر باشد و هرچه بتوانیم فرهنگ سازی دقیقی در این زمینه داشته باشیم در استفاده از راه، بهینه تر عمل می کنیم.
وی با اشاره به وضع موجود اعتبارات در کشور اظهار داشت: محدودیت اعتبارات باعث شده نوع آن از نقدی به اسنادی تغییر کند و بخصوص این موضوع در بحث راه ها حائز اهمیت است که ایجاب می کند به کاهش هزینه ها بیشتر توجه شود.
علوی مقدم گفت: اگر به عمر مفید راه ها و ناوگان توجه نشود قطعا صنعت حمل و نقل دچار مشکل می شود و به تبع آن افراد، ابنیه و جاده ها در حوادث دچار خسارت جانی و مالی می شوند.
وی با تاکید بر استفاده از روش های نوین در روکش آسفالت جاده ها اظهار داشت: نیاز است همراه با علم روز در این زمینه برای توسعه بیشتر پیش برویم.
دوره یک روزه آموزش تخصصی مدیریت کیفیت روسازی بتنی و آسفالتی راه ها با حضور پروفسور فریدون مقدسی نژاد استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با شرکت مدیران ادارات حمل و نقل استان برگزار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1397 ، کد خبر: 82987050 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
باید باید بریم بهسمتی که تموم اعتباراتمون رو بخش خصوصی بخواد تامین کنه این خودش کلی از فشارای رو دولت رو هم بر میداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
باید از بخش های خصوصی بیشتر استفاده بشه کم کم دارین به این نتیجه میرسین
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
خب پس به چی باید تکیه کرد یکی که میخواد سرمایه گذاری کنه کار افرینی که دلشو باید به چی خوش کنه تا زمین خورد بتونه بلند بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین