پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی توسعه و چشم انداز طبس، کلیات سند توسعه چشم انداز شهرستان طبس را در افق ۱۴۰۴ تشریح کرد.

شعار سال: سیدمهدی طلائی مقدم روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی توسعه و چشم انداز طبس گفت: سند توسعه چشم انداز شهرستان طبس با توجه به ظرفیت های این شهرستان و اسناد بالادستی مورد بازبینی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های بسیار مهم ما در سند توسعه برنامه برای موضوع آب است که سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این خصوص تدوین شده است.

فرماندار ویژه طبس افزود: در برنامه کوتاه مدت دو چاه برای تامین آب شرب در نظر گرفته شده است و در دیهوک هم مجوز چاه ذخیره صادر شده است و به زودی کار حفاری آن آغاز می شود و تا پایان اردیبهشت آماده خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در برنامه کوتاه مدت یکی از چاه هایی که در محل نیروگاه است را به صورت موقت برای طبس استفاده کنیم.

طلائی مقدم بیان کرد: در مقدمه سند توسعه چشم انداز محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) قرار گرفته است چرا که امامزاده طبس می تواند در بخش های مهم اقتصادی، گردشگری مذهبی و توریستی نقش پر رنگی داشته باشد.

وی با بیان این که یکی از مباحث بسیار مهم در برنامه ششم توسعه جلوگیری از خام فروشی مواد است افزود: اکنون از طبس به عنوان «پایتخت زغال ایران» یاد می شود که قطعا باید به «پایتخت صنعت زغال ایران» تغییر پیدا کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی کلمه صنعت را در سند چشم انداز اضافه می کنیم یعنی فرآوری زغال را هم در کنار آن ببینیم و تنها فروشنده مواد خام نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم محقق شود ارزش افزوده و اشتغال زغال و استفاده از خطوط ریلی و حمل ونقل گسترش خواهد یافت.

وی یکی از محور های سند چشم انداز شهرستان طبس در افق ۱۴۰۴ را ایجاد کارخانجات جوار ریلی و بنادر خشک عنوان کرد و افزود: مرکزیتی که طبس در شاه راه ریلی دارد و تنها نقطه ایست که در خراسان جنوبی به راه آهن جمهوری اسلامی متصل است باید از این ظرفیت استفاده شود.

طلائی مقدم ادامه داد: در خدمات و تولید خدمات مورد نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی در کشور و در تعمیرات اساسی لوکوموتیو باید پیشرو باشیم و بخش خصوصی ما باید توانمند باشد و ورود بکند.

وی گفت: موضوع چهارم در سند چشم انداز قطب گردشگری در شرق و مرکز کشور و پیشرو در حفاظت از محیط زیست است.

وی تصریح کرد: ظرفیت های بسیار خوب گردشگری و محیط زیستی که در شهرستان طبس داریم میتوانیم به آن تکیه بکنیم و هم اکنون هم در مباحث مختلفی از جمله امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، اقامت های بوم گردی ها داریم و باید بخش خصوصی را در این زمینه حمایت کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس اظهار کرد: موضوع پنجم قطب دامداری، دامپروری، کشاورزی با محوریت صنعتی شدن آنها و تکیه بر خرما، زیتون، زعفران و فراوری مواد کشاورزی و دامداری است.

وی ادامه داد: ورود به عرصه صنعتی شدن دامداری و کشاورزی و فرآورده های آن می تواند تا اندازه زیادی به ما کمک کند.

وی بیان کرد: آموزش منابع انسانی از موارد عنوان شده در سند چشم انداز طبس است و مراکز آموزش عالی ما باید با محوریت اهداف توسعه شهرستان پرورش نیروی تخصصی دهند.

طلائی مقدم تصریح کرد: پژوهش معادن، لوکوموتیو، گردشگری، کشاورزی جوار معدنی و جوار ریلی و همچنین علوم پزشکی از جمله محورهای عنوان شده برای مراکز آموزش عالی در سند چشم انداز توسعه است.

وی در خصوص پژوهشکده معدن گفت: با دستوری که استاندار محترم پس از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته به طبس دادند خوشبختانه توافق بسیار خوبی بین دانشگاه بیرجند و همچنین ایمیدرو انجام شد و در مراحل نهایی است.

وی در مورد دانشکده معدن خاطرنشان کرد: پس از پیگیری دکتر امیرحسنخانی و جناب آقای پناهی و پیگیری و تماسی که با ریاست دانشگاه فردوسی مشهد داشتم ایشان پذیرفتند و استقبال کردند و موضوع دانشکده معدن برای شهرستان طبس را دنبال خواهیم کرد.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به موقعیت استراتژیک طبس در مرکز کشور افزود: طبس می تواند قطب پزشکی و درمانی استان باشد.

وی ادامه داد: طبس نیروی متخصص پزشکی دارد و اما نیاز به بعضی از زیرساخت ها داریم و یکی از مباحث بسیار مهم در توریسم سلامت یا تبدیل طبس به قطب درمانی احداث و راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در شهرستان است.

طلائی مقدم تصریح کرد: وزیر محترم این مورد را منوط به داشتن ساختمان و حل راه اندازی پروژه کردند و با هماهنگی که صورت گرفت این آمادگی وجود دارد ساختمان و محل زمین هر طوری که مورد نظر دانشکده علوم پزشکی باشد ان شاءالله کار را انجام بدهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی طبس، تاریخ 17 فروردین 96، کد مطلب: 40861: www.tabasnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین