پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در جلسه کمیته پژوهشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی موضوع تدوین سند مهارتی استان مصوب و مجری طرح برای اجرا مشخص شد.

شعارسال: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در جلسه کمیته پژوهشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی موضوع تدوین سند مهارتی استان مصوب و مجری طرح برای اجرا مشخص شد.

«حسین خوشایند» اظهار کرد: جلسه کمیته پژوهشی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به‌منظور بررسی پروپزال‌های دریافتی برای اجرای طرح پژوهشی سند توسعه مهارتی استان با رویکرد بازاریابی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل و مجری طرح مشخص شد.

وی با اشاره به اهمیت این طرح افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نقش پررنگ‌تری در سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مقایسه با اسناد پیشین دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: نقش این آموزش‌ها در اقتصاد مقاومتی بسیار حیاتی، کلیدی و غیر قابل انکار است.

خوشایند تصریح کرد: مصوبات این بخش، به‌عنوان یکی از جهت‌دهنده‌های اصلی به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند ایفای نقش کند.

وی خاطرنشان کرد: سند برنامه تحول مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبیعتاً نزدیک‌ترین سند برای روشن کردن اجزاء و محتوای سند توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان بوده و روح حاکم بر سند را شکل می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: آموزش نیروی انسانی ماهر، فاکتور اول توسعه و یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود در عین حال باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری بر روی آموزش بطور معمول زمان‌بر و هزینه‌بر است.

خوشایند یادآور شد: در نتیجه برخورد علمی در این حوزه بسیار ضرورت می‌یابد تا با مطالعه علمی و برنامه‌ریزی دقیق، از هرگونه اتلاف سرمایه جلوگیری شود و امکان بهره‌وری هر چه بیشتر فراهم آید.

وی افزود: از این‌رو پر واضح است که برنامه توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان باید کاملاً بر نیازهای خاص استان منطبق باشد و با شناخت کامل از ویژگی‌های بازار کار حال و حتی با نگاه به آینده تدوین شود.

خوشایند با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه استان گفت: موارد ذکر شده ایجاب می‌کند توسعه آموزش‌های فنی حرفه ای بطور جدی در استان در دستور کار قرار گیرد و این مهم بدون برخورداری از سند توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی به محتوی سند توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: در این سند دو موضوع عمده مطرح می‌شود، نخست این‌که اسناد بالادستی(سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نقشه جامع علمی کشور، سند برنامه‌های تحول مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) چه دلالت‌هایی برای تدوین سند استانی توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دارد و دوم این‌که نیازهای بازار کار برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان چیست؟ و از چه اولویت‌هایی برخوردار است؟.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 دی 1396، کدخبر: 96101607989، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
United States
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
بد نیست یکسری طرح هایی مثل طرح فنی حرفه ای که قبل از انقلاب به صورت جدی دنبال میشد رو پی گرفت تا کارگران ماهر تربیت کرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین