پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل های خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد مرز یکی از بهترین شرایط برای درآمد زایی در خراسان جنوبی است.

شعار سال: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل های خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد مرز یکی از بهترین شرایط برای درآمد زایی در خراسان جنوبی است.

 محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته 21 دی جاری در نشست خبری استانداران ادواری خراسان جنوبی گفت: درآمد بازارچه های مرزی استان گاهی به 26 میلیون تومان می رسد و باید نسبت به بازگشایی بازارچه‌های مرزی استان چاره اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه بازارچه دوکوهانه نهبندان بسیار مستعد است، افزود: برای تامین زیرساخت های این بازارچه قریب به 20 میلیون تومان هزینه شده است. امید است بازارچه میل 73 نیز مورد توجه قرار گرفته و بازگشایی شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه حضور استانداران ادواری در استان دستاورد های زیادی داشته است، ادامه داد: انتقال آب از سه مسیر به خراسان جنوبی از مهم ترین دستاوردهای این نشست بود. انتقال آب از ساحل مکران از آب های اقیانوسی یکی از راه حل های تامین آب مورد نیاز استان است.

وی، انتقال آب از چاه های نیمه زابل را از دیگر راهکار های تامین آب استان دانست و گفت: در حال حاضر سالیانه بیش از 2100 میلی متر آب از این چاه تبخیر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بتوانیم 250 متر مکعب آب از تبخیر آن بکاهیم، می توانیم 100 متر مکعب آب به خراسان جنوبی انتقال داده و 150 متر مکعب را برای دشت های زابل استفاده کرد.

وی، صرفه جویی در آب را یکی از بهترین راهکارهایی تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف دانست و گفت: بخش زیادی از آب استان در زمینه کشاورزی مصرف می شود که باید در این زمینه صرفه جویی شود. صرفه جویی در آب نیازمند فرهنگ سازی اجتماعی است که باید بر روی آن نیز سرمایه گذاری شود.

مروج الشریعه با اشاره به پروژه های نیمه تمام در خراسان جنوبی و سایر استانها بیان کرد: بیش از 72 هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود داشته که انجام آنها نیازمند اعتبار زیادی است.

وی با بیان اینکه برای اجرایی کردن پروژه های نیمه تمام در خراسان جنوبی، آنها را به دو دسته تقسیم کرده ایم، گفت: برای آن دسته از پروژه های عمرانی نیمه تمام که متقاضی سرمایه‌گذاری است، طرحی ارائه کرده ایم. برای اجرای این طرح تنها اجازه لازم داریم. لیست پروژه های نیمه تمام که امکان عملیاتی شدن وجود دارد را آماده کرده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان بیان کرد: حضور گردشگر در استان باعث اشتغال زایی می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

مروج‌الشریعه با اشاره به طرح آمایش سرزمینی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی خراسان‌جنوبی به دلیل اختلاف‌نظرها بین دانشگاهیان و مدیران استانی بین زمین و آسمان معلق مانده است. طرح ارائه‌شده توسط دانشگاه بیرجند را مطالعه کردم دانشگاه بیرجند در این زمینه کار بزرگی کرده و این کم‌لطفی است که بگوییم کم‌کاری صورت گرفته است. طرح آمایش سرزمینی به تصویب رسیده و مدیران اگر نظری در این زمینه دارند قابل انجام است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در خراسان جنوبی درآمدزایی داشته باشد ما باید قدر گردشگر را بدانیم چرا که گردشگر ایجاد اشتغال می کند بنابراین امید است اداره کل گردشگری آموزش های لازم را به مردم و مسئولان در این زمینه ارائه دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 22دی 96، کدمطلب:96102211482، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
United States
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
اقتصاد در مرز ها از تبادل جنس میان دو کشور واز مرکز تبادلی و صادرات دو کشور در شهر های مرزی فرصت بزرگی برای درامد زاییست و در بحث اب که گفته شد بهترین راه اعطای تسهیلات برای اجرای ابیاری مکانیزه در کشاورزیست
King
United States
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
اقتصاد در مرز ها از تبادل جنس میان دو کشور واز مرکز تبادلی و صادرات دو کشور در شهر های مرزی فرصت بزرگی برای درامد زاییست و در بحث اب که گفته شد بهترین راه اعطای تسهیلات برای اجرای ابیاری مکانیزه در کشاورزیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین